Har en härligt dyngig hp burk, närmare bestämt en dv9000/rr333ea. har plockat hp's floppy-maker som gör en diskett som man skulle kunna tro fungerar som den ska, men icke!

den tjafsar om "fel label" på disketten och vettifan allt.
jag har redan gjort en nlite:ad iso och brännt xpmce som inkluderar allt som finns på disketten som ska användas vid installation (utgick jag ifrån iaf).
nu funderar jag om någon har riktigt fina kunskaper om pnp/textmode alternativen för integrering av drivarna och hurvida man kan köra generic drivare eller ej under boot.
resonemanget jag åtminstone utgick från tidigare är att alla inkluderade drivare, oavsett pnp/textmode skulle inkluderas per automatik när installern drar igång och man skulle på så vis slippa att köra med disketter och annat 80tals-trams.
eftersom det är ett ganska vanligt problem så vore det bra om någon kunde googla bättre än mig eller varför inte skriva en riktigt bra guide till hur och varför man bör välja pnp/textmode osv på drivarna man integrerar via nlite eller preinstall kit's.
för att ytterligare förtydliga så är det "Microsoft Windows XP Media Center Edition *" som avses, men bör lösningen och förklaringarna som jag är ute efter är samma för alla versioner av xp och eventuellt senare versioner.
alla svar och tips uppskattas!