2015-12-31, 03:40
Medlem
Ree81s avatar
Hade inte pengar på kontot när autogirot skulle dras. De varnade öht. inte om att 1: bilförsäkringen skulle avbrytas och jag 2: skulle bli automatiskt påförd straffavgift från Trafikförsäkringsföreningen på flera tusen...

Gjensidige hävdar dock att de varnat och varnat, skickat så många brev ojojaja. Bull. Shit.

Fattar dock inte. Hur är det tänkt att man ska känna till saker som Trafikförsäkringsföreningen, att bilar inte ställs av automatiskt utan att man får skyhöga dagsavgifter?? Jag är helt övertygad om att jag aldrig hört något liknande under tiden jag tog körkort.

Inga "Haha, skit på dig som inte kände till lagarna!"-kommentarer tack.
Citera
2025-02-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Hade inte pengar på kontot när autogirot skulle dras. De varnade öht. inte om att 1: bilförsäkringen skulle avbrytas och jag 2: skulle bli automatiskt påförd straffavgift från Trafikförsäkringsföreningen på flera tusen...

Gjensidige hävdar dock att de varnat och varnat, skickat så många brev ojojaja. Bull. Shit.

Fattar dock inte. Hur är det tänkt att man ska känna till saker som Trafikförsäkringsföreningen, att bilar inte ställs av automatiskt utan att man får skyhöga dagsavgifter?? Jag är helt övertygad om att jag aldrig hört något liknande under tiden jag tog körkort.

Inga "Haha, skit på dig som inte kände till lagarna!"-kommentarer tack.

Det är jävligt sura pengar när föreningen vill ha betalt, men så är det. Samtidigt som en förening inte kan ta betalt och sätta andra i skuld kan jag tycka.
Citera
2025-02-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Jag har bara posetiva erfarenheter själv och via jobbet om dom.
Ett av dom bättre bolagen att ha att göra med

De är helt j-a värdelösa!
kom igen efter du har haft din bilförsäkring där o varit med om en olycka, de ÄR olyckan i kubik, att du varit med om detta och har Gjensvidrige som bolag, är jäkligt olyckligt!!

Fick ta en diskussion med en Patrik.W. där, om lagtexten…eftersom de nekade angående vållande frågan, de är som sämst på juridik, lagar o förordningar och har fel oftast, läs då på om lagarna som gäller i trafik och du får rätt oftast, de är totalt okunniga om det inte är solklart vill säga, inte ens högerregeln kan dom.

Däremot gillar han inte om du knäpper honom på näsan, då förstör han din bil…istället, känns det som iallafall.

Gjensvidrige borde de heta, har med likt många andra här, mkt dålig erfarenhet av dem.
”Du” kan slå sönder din bil själv, istället för deras ”dåliga” verkstäder förstör din bil!

Även en ”fin” Werksta (den plåt o skade verkstaden heter så) är helkass, iaf när det är gjensidige som beställer jobbet, så är Werksta urusla, undrar om inte Gjensvidrige betalar för lite samt ”säger åt” skadeverkstäderna att snåla på kvaliteten,
ja de blir väl tvingade att spara någonstans, om de inte får rätt betalt.
Bortkastade pengar och en mer förstörd bil att ha det bolaget, är min erfarenhet.
Apelsinlack, felriktad baklucka, läcker in vatten i kubik, listan går att göra låååång…

De är något bättre än att köra utan försäkring, för det blir ju riktigt fel om det händer något, men på den nivån är det, är du rädd om din bil så är Svedea som gäller (Sveriges tveklöst bästa bolag) .Svedea är deras totala motsats. Rekommenderas varmt, har inte en enda invändning/tveksamhet om dem.

Gjensidige är tveklöst det sämsta bolag jag haft.
Svedea, Sveriges bästa bolag, jag är nästan ”chockad” så smidiga de var när jag blev påkörd av en ”synskadad” gubbe inne i en cirkulationsplats. bara +++++ till Svedea, bara ————— till Gjensvidrige!
Senast redigerad av jaktord 2025-02-04 kl. 10:12. Anledning: fel
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in