2009-08-16, 18:58
Medlem
Dreass avatar
Hej, jag har fått en fin slant av min fader, dessa har jag sedan köpt endel aktier för. Kan försäkringskassan se dessa? Jag ska inte sälja av på 3-5år ifall det spelar roll. Det är så att jag ska söka bostadsbidrag och vill ha så högt bidrag som möjligt. Kan de se sådant som inte man skattat för? De har väl samma kreditupplysningsmöjligheter som fastighetsbolagen?
Citera
2009-08-16, 21:20
Medlem
svempa79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Hej, jag har fått en fin slant av min fader, dessa har jag sedan köpt endel aktier för. Kan försäkringskassan se dessa? Jag ska inte sälja av på 3-5år ifall det spelar roll. Det är så att jag ska söka bostadsbidrag och vill ha så högt bidrag som möjligt. Kan de se sådant som inte man skattat för? De har väl samma kreditupplysningsmöjligheter som fastighetsbolagen?
känns det inte fel att gå på bidrag om du har pengar? jag är inte så sugen på att betala bidrag till dig med min skattepengar man det kanske du skiter i?
Citera
2009-08-16, 22:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svempa79
känns det inte fel att gå på bidrag om du har pengar? jag är inte så sugen på att betala bidrag till dig med min skattepengar man det kanske du skiter i?
Känns fel? Jag har inte pengar nu då de är låsta i aktier. Pengarna är skattade för redan, men det skiter du kanske i? Ser inget negativt att ta bidrag under min studietid då jag faktiskt inte har några pengar att ta av!
Citera
2009-08-16, 22:23
Medlem
Kräkmannens avatar
Citat:

Är du muslim?
Citera
2009-08-16, 22:24
Bannlyst
Citat:
Känns fel? Jag har inte pengar nu då de är låsta i aktier. Pengarna är skattade för redan, men det skiter du kanske i? Ser inget negativt att ta bidrag under min studietid då jag faktiskt inte har några pengar att ta av!

Låsta? Det tar inte många minuter att omvandla till SEK.
Skattade för redan? Hur vet du om/hur mycket du går i vinst?

Parasit
Citera
2009-08-16, 22:33
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Låsta? Det tar inte många minuter att omvandla till SEK.
Skattade för redan? Hur vet du om/hur mycket du går i vinst?

Parasit
Menade de pengar jag fått, de är redan skattade för. Och kan någon kanske svara på frågan? Aktierna kommer gå med vinst, det är jag rätt säker på.

Citat:
Ursprungligen postat av Kräkmannen
Är du muslim?
Icke muslim, inte idiot, är bara en fattig student som vill ha bostadsbidrag.
Citera
2009-08-17, 03:03
Medlem
Dreass avatar
Ifall det är någon mer som tycker att det är fruktansvärt och stöld så kan jag ju tala om att skatten på aktierna kommer överstiga vad jag kommer få i bostadsbidrag flera ggr om! Så kan någon snälla svara på frågan?
Citera
2009-08-17, 07:13
Medlem
slaimans avatar
Vad trött jag blir på miffon som tror att de kan lura myndigheter på bidrag.
Du kommer inte att kunna lura dem, de samkör ju med skattemyndigheten

Avråder dig starkt, du kommer ändå få betala tillbaks dem plus att du drar på dig en polisanmälan.
De har blivit hårdare på detta de senaste åren, med rätta.
Citera
2009-08-17, 09:05
Medlem
men är inte bostadsbidrag baserat på vad du har för inkomst? och inte hur mycket pengar du har på banken? för det är väl inte socialbidrag som du vill ha
Citera
2009-08-17, 12:08
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny79
men är inte bostadsbidrag baserat på vad du har för inkomst? och inte hur mycket pengar du har på banken? för det är väl inte socialbidrag som du vill ha
Jo, delvis, men tydligen så får du inte ha pengar på banken heller, nej nej, utan ifall du har pengar så måste du först göra dig pank innan du ska få bidrag, heja sverige!
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Vad trött jag blir på miffon som tror att de kan lura myndigheter på bidrag.
Du kommer inte att kunna lura dem, de samkör ju med skattemyndigheten

Avråder dig starkt, du kommer ändå få betala tillbaks dem plus att du drar på dig en polisanmälan.
De har blivit hårdare på detta de senaste åren, med rätta.
Hur kan skattemyndigheten se pengar som jag fått som gåva? Det ser väl inte dom? Och jag kan ju upplysa dig om att jag inte är ett miffo! De ser väl inte det förrän jag sålt aktierna?
Citera
2009-08-17, 14:36
Medlem
Citat:
Jo, delvis, men tydligen så får du inte ha pengar på banken heller, nej nej, utan ifall du har pengar så måste du först göra dig pank innan du ska få bidrag, heja sverige!

Tanken med bidrag ar "av var och en efter förmåga, till var och en efter behov", dvs har du pengar ska du fan inte ha bidrag heller, heja Sverige!
Citera
2009-08-17, 15:05
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Tanken med bidrag ar "av var och en efter förmåga, till var och en efter behov", dvs har du pengar ska du fan inte ha bidrag heller, heja Sverige!
Nej, det är mer, har du massa pengar ska du ge bort massa pengar för att du kan ju inte få ha dina egna, surt förvärvade pengar för dig själv

Har inte fått ett enda vettigt svar än, sigh!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in