2009-10-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffe
Någon som kan ge en kort resumé om den här Jens. Det verkar ju vara en riktigt sjuk person och skulle gärna vilja veta mer om honom men orkar inte läsa igenom över 2500 inlägg (som dessutom är modererade på viktiga detaljer). Några uppgifter om honom som person, typ efternamn eller bild?

Här står allt du behöver veta. (Artikelsamling bl.a)

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/?s=Djurpl%C3%A5garen+fr%C3%A5n+Lerum&searchbutton= Go%21

Edit: Börja nerifrån och upp.
Senast redigerad av abc123def 2009-10-23 kl. 23:06.
Citera
2009-10-23, 23:21
Medlem
Von0bens avatar
Var det bara snack det där om att hans föräldrar "tagit avstånd" från sonen?
Kan inte hitta det verifierat någonstanns.
Citera
2009-10-23, 23:58
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben

Läste också det i någon tidningsartikel för en tid sedan. Borde kanske ligga något i det då.
Citera
2009-10-24, 01:42
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben

Som jag förstod det så tog de avstånd till en början, men har väl sedan förstått att det inte är en speciellt realistisk hållning.

Sedan så börjar jag seriöst undra *vilka* som är de sjuka i den här tråden.
Citera
2009-10-24, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Han heter Joel Ander, bosatt i Lerum. 20 bast, ful som fan i ansiktet och djupt störd.

Här finns mer att läsa:
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/08/18/kattmordaren-i-lerum-gripen-och-outad-las-hans-sjuka-brev/
Och här finns han på ett klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=oySqF40Z3lY&feature=related
Och:
http://www.imdb.com/name/nm1200376/

Tack för länkarna. Jag undrar bara hur han har kunnat bli som han blivit. Kan helt enkelt inte fatta hur en människa finner njutning i att tortera försvarslösa varelser. Antagligen är en sådan störd individ så pass fundamentalt annorlunda att vi andra inte kan förstå dem, och de inte kan förstå oss.

Frågan är bara om man kan "reparera" något vars grundvalar är så totalt havererade? Och kan läkarna på psyk avgöra när de lyckats få bort dessa sjuka begär från Jens, eller kommer han att dupera dem och ta sig ut och fortsätta?
Citera
2009-10-24, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suffe
Tack för länkarna. Jag undrar bara hur han har kunnat bli som han blivit. Kan helt enkelt inte fatta hur en människa finner njutning i att tortera försvarslösa varelser. Antagligen är en sådan störd individ så pass fundamentalt annorlunda att vi andra inte kan förstå dem, och de inte kan förstå oss.

Frågan är bara om man kan "reparera" något vars grundvalar är så totalt havererade? Och kan läkarna på psyk avgöra när de lyckats få bort dessa sjuka begär från Jens, eller kommer han att dupera dem och ta sig ut och fortsätta?

Ja att förstå missfosters som Joel är svårt. Hur man kan plåga försvarslösa djur är för mej ofattbart. Att man ens kommer på tanken att göra en sån vidrig sak..

Tror det är svårt att bota såna som joel. Bästa vore i mitt tycke att bara utrota honom. Vi behöver inte såna som joel.
Citera
2009-10-24, 10:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja att förstå missfosters som Joel är svårt. Hur man kan plåga försvarslösa djur är för mej ofattbart. Att man ens kommer på tanken att göra en sån vidrig sak..

Tror det är svårt att bota såna som joel. Bästa vore i mitt tycke att bara utrota honom. Vi behöver inte såna som joel.

Jag tycker precis tvärtom...
Att förstå honom är inte så svårt. Som många redan beskrivit i tråden bottnar hans fixering vid att plåga djur faktiskt i hans Aspberger-tendenser, de flesta med de dragen får andra fixeringar men för Joel gick det väldigt snett. Måhända om han fått den adekvata vård som hans föräldrar sökte kanske det inte gått som det gick? Det vet vi inte.
Däremot håller jag med dej om att hans handlingar är ofattbart grymma... Tragiskt ur fler aspekter det här men man kan ju tyvärr konstatera att psykvården misslyckats - igen...
Citera
2009-10-24, 11:57
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Domen

Slängde upp domen på Megaupload:

http://www.megaupload.com/?d=7BGUW1PH
Citera
2009-10-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Slängde upp domen på Megaupload:

http://www.megaupload.com/?d=7BGUW1PH

Jag blir så oerhört förbannad när jag läser vad han har gjort med katterna och hunden, det är så vidrigt betende så man kan inte annat än att önska att samma sak hände med den här patetiska nollan.

Bra att det står precis vad han har gjort så att någon rättvis person kan ha uppgifterna som mall i framtiden.
Citera
2009-10-25, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Jag blir så oerhört förbannad när jag läser vad han har gjort med katterna och hunden, det är så vidrigt betende så man kan inte annat än att önska att samma sak hände med den här patetiska nollan.

Bra att det står precis vad han har gjort så att någon rättvis person kan ha uppgifterna som mall i framtiden.

Håller med. Rättvisa kan endast skipas om han får samma behandling tillbaka. Det straff han fått nu duger inte. Men någon gång kommer han ju komma ut i samhället igen..

Joel är ett avskum och en feg liten nolla och förtjänar en död lika plågsam som den han givit andra oskyldiga.

Han grät som ett litet barn när jag ringde honom samma kväll som det kom fram att det var han. Han är en feg liten sopa som dödat smådjur. Fyrbenta går bra för kräket, men någon över 30-40 cm är för läskigt för nollan. Sicken jävla patetisk tönt han är egentligen.
Senast redigerad av Devilseed 2009-10-25 kl. 15:10.
Citera
2009-10-25, 15:29
Medlem
Citat:
Håller med. Rättvisa kan endast skipas om han får samma behandling tillbaka. Det straff han fått nu duger inte. Men någon gång kommer han ju komma ut i samhället igen..

Joel är ett avskum och en feg liten nolla och förtjänar en död lika plågsam som den han givit andra oskyldiga.

Han grät som ett litet barn när jag ringde honom samma kväll som det kom fram att det var han. Han är en feg liten sopa som dödat smådjur. Fyrbenta går bra för kräket, men någon över 30-40 cm är för läskigt för nollan. Sicken jävla patetisk tönt han är egentligen.

Du har så rätt.
Fegare kräk har jag sällan hört talas om.

Jaså du ringde, vad sa du till honom?
Tycker det var bra gjort hur som helst.
Citera
2009-10-25, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Du har så rätt.
Fegare kräk har jag sällan hört talas om.

Jaså du ringde, vad sa du till honom?
Tycker det var bra gjort hur som helst.

Jag fick nummer och adress via PM av en medlem här och ringde direkt. Han svarade med en ljus ganska töntig röst. Jag frågade honom om det var han som låg bakom djurplågeri fallen i Lerum. Då brast rösten och han började lipa. Citerar " Nej jag har inget med det att göra. Har ju katter själv. Någon jävlas med mej bara." Snyft snyft...

Han la på och jag ringde igen. Ingen svarade.

20 min senare ringde jag igen och då svarade hans mamma. Hon säger: Du ska veta att vi polisanmäler det här bla bla..

En annan jag känner ringde till Joel med. Till honom skrek han: Låt mej vara era missfosters! Och sen klick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in