2009-08-17, 08:53
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppetm
Då har han inte lärt sig mycket av sina idoler...

Bara att vara tacksam för det, betyder att han kommer åka fast till slut...
Citera
2009-08-17, 08:55
Medlem
Ni som bor i Göteborg får samla ihop er och göra ett envarsingripande.
Citera
2009-08-17, 08:55
Medlem
Exabytes avatar
Jag har helt och hållet missat detta. Kan ingen moderator styra upp en sammanfattning i det första inlägget? När blev den här personen känd och hur upptäcktes han?
Citera
2009-08-17, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Jag har helt och hållet missat detta. Kan ingen moderator styra upp en sammanfattning i det första inlägget? När blev den här personen känd och hur upptäcktes han?

Orkar inte leta rätt på namn på våra hjältar! Men någon gjorde kopplingen mellan att en användare på FB berättat om djurplågeri samt djurplågaren i Lerum. Någon hittade ett inlägg där han tog på sig en brand på en lekplats. Några timmar tidigare hade en lekplats brunnit i Lerum. Så då var misstanken ganska stark. En annan person gick igenom alla hans inlägg, hittade länkar till Youtube där han postat filmer, på youtube fanns kommentarer som avslöjade hans riktiga namn (troligtvis har han visat detta kontot för sina kompisar).

På imdb.com fanns en barnskådespelare med samma nick inskrivet som kontot på youtube.

Personen har nu erkänt att dessa tre är samma person.
Citera
2009-08-17, 09:01
Medlem
Idetorkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chablis
Orkar inte leta rätt på namn på våra hjältar! Men någon gjorde kopplingen mellan att en användare på FB berättat om djurplågeri samt djurplågaren i Lerum. Någon hittade ett inlägg där han tog på sig en brand på en lekplats. Några timmar tidigare hade en lekplats brunnit i Lerum. Så då var misstanken ganska stark. En annan person gick igenom alla hans inlägg, hittade länkar till Youtube där han postat filmer, på youtube fanns kommentarer som avslöjade hans riktiga namn (troligtvis har han visat detta kontot för sina kompisar).

På imdb.com fanns en barnskådespelare med samma nick inskrivet som kontot på youtube.

Tacktack!
Citera
2009-08-17, 09:03
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Han erkänner lite mer än djurfall

Bl.a. tre-fyra anlagda bränder.

Jag vill gratulera polisen till att han nu haft två dagar på sig att rensa bort bevis.

Spelar ingen roll om han så erkänt mordet på Olof Palme, ingen polis skulle kolla på det förrän efter helgen i alla fall.
Citera
2009-08-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idetorka
Tacktack!

Det gjorde också kopplingar (exact match) mellan inlägg om IQ-tester här på FB och IQ-tester på nätet signerade med skådespelarens riktiga namn.

IQ-testerna hade typ olika delar, och allt stämde.
Citera
2009-08-17, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain
Men för helvete, du tror väl inte polisen har varit i kontakt med personen redan.

Det har varit helg och alla poliser är lediga utom de som har jour och de jobbar inte med djurfall.

I artikeln står det att de pratat med honom.
Citera
2009-08-17, 09:07
Medlem
Exabytes avatar
Citat:

Okej, tack för en grym sammanställning. Har dock en följdfråga. Varför finns inte hans namn här att läsa? Jag kanske bara råkade missa det.
Citera
2009-08-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Okej, tack för en grym sammanställning. Har dock en följdfråga. Varför finns inte hans namn här att läsa? Jag kanske bara råkade missa det.

Kan finnas skvaller om honom på FB, vet inte helt.
Citera
2009-08-17, 09:09
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosaeleena
I artikeln står det att de pratat med honom.

Och journalister ljuger aldrig?

Dessutom vill säkert polisens pressavdelning att folk skall tro att de delat med honom så att ingen tar lagen i egna händer under helgen innan polisne hunnit tala med honom.

Du måste inse att poliser i Sverige är lata, långsamma och gör så lite som möjligt så att de inte skall få skäll för att de gör fel.
Citera
2009-08-17, 09:12
Medlem
relativs avatar
HAHA! Kunde inte låta bli att skratta högt åt senaste GT-artikeln.

"Att han ändå har pekats ut tror han beror på något han skrev på nätet för kanske ett år sedan.
- Jag minns inte vad jag skrev, det var något skämt om djur. Men att koppla det till detta är väldigt långsökt. Det går inte att sätta ord på det jag känner nu. Det är som en mardröm."

Han var ju inne på sitt konto igår, och inne i tråden där vi citerade en hel del av hans blaj. Men han minns inte? "Något skämt om djur." Eh, alltså seriöst. Bra att ni mailat journalisten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in