2009-08-21, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Vilka 6 personer? Förstår faktiskt inte hur du kan bli sur över det. Påstår du att du gjorde allt helt själv? Tråden här var helt poänglös sedan du kommit på identiteten?

Alla som skickade skärmdumpar och nya samband etc? De kommer inte få några pengar alls.

Nej varför skulle tråden vara meningslös? Det jag menar var att jag kom på hans namn (m.h.a kammmma och någon mer som länkade hans sjuka inlägg) och delade sedan av mig vem han var med andra användare, då gick de (med samma uppgift som jag hade) till polisen, men de sa ju inget nytt, allt hade redan sagts.
Citera
2009-08-21, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big Puff
Alltså, ska han häktas? Det lär det väl inte vara tal om.. hur fungerar det med psyk, kan han bli tvångsinlagd i väntan på rättegång om dom anser han är i det tillståndet?

Jodå, häktningsförhandlingar hålls idag.
Citera
2009-08-21, 11:28
Bannlyst
Citat:
Inte vi. Bara rosaeleena.

Men herregud, jag kom ju på VEM HAN VAR. Då var det ju fan jag som först kom på det och anmälde det, inte mitt fel om du inte reagerar lika fort eller gör efterforskningar.
Citera
2009-08-21, 11:29
Medlem
Rynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Dom flesta pedofiler utvecklar ju sin pedofili för att dom själva blivit utsatta av en pedofil.

Har du någon källa på det?
Citera
2009-08-21, 11:31
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosaeleena
Nej varför skulle tråden vara meningslös? Det jag menar var att jag kom på hans namn (m.h.a kammmma och någon mer som länkade hans sjuka inlägg) och delade sedan av mig vem han var med andra användare, då gick de (med samma uppgift som jag hade) till polisen, men de sa ju inget nytt, allt hade redan sagts.

Hade du velat ha allt cred själv skulle du inte ha sagt nåt till någon annan, risken finns alltid att fler vill hjälpa till. Å andra sidan skulle du inte fått hjälp med att samla in information då och ditt tips kanske inte skulle ha blivit lika bra. Sen tycker jag det är väldigt girigt av dig att liksom: "JAAAAAAG KOM PÅ DET FÖÖÖÖRST!". Folk som ringde in tipset gjorde det säkert för att galningen skulle åka fast, det vill jag minnas var din drivkraft också. Inte några jävla tusenlappar.

I övrigt tycker jag också att alla bör skänka pengarna till någon djurrättsorganisation eller katthem. En Joel är fångad, miljontals finns kvar.
Citera
2009-08-21, 11:31
Medlem
Hur går det med MGB-Forum-"spåret"?

Jag är ju övertygad om att han postat bilder osv.
Citera
2009-08-21, 11:32
Bannlyst
jag kom också på vem han var, men inte genom koppling till youtube konto utan genom namnet på ett iq test där han skrev ut **** *****.
oavsett vem som kom på vad först är väl huvudsaken att han är fast, alla som hjälpte till i den tråden den kvällen har lika mycket med att han åkte fast.
Citera
2009-08-21, 11:32
Medlem
relativs avatar
Citat:
Men herregud, jag kom ju på VEM HAN VAR. Då var det ju fan jag som först kom på det och anmälde det, inte mitt fel om du inte reagerar lika fort eller gör efterforskningar.

Haha fyfan. Jag som hade så jävla mycket respekt för dig, för hur duktig du var som kom på vem han var och åkte in med all info. Nu försvann den respekten. Hur fan kan du sitta här och gnälla om lite pengar? Vidrigt.
Citera
2009-08-21, 11:34
Bannlyst
Citat:
Hade du velat ha allt cred själv skulle du inte ha sagt nåt till någon annan, risken finns alltid att fler vill hjälpa till. Å andra sidan skulle du inte fått hjälp med att samla in information då och ditt tips kanske inte skulle ha blivit lika bra. Sen tycker jag det är väldigt girigt av dig att liksom: "JAAAAAAG KOM PÅ DET FÖÖÖÖRST!". Folk som ringde in tipset gjorde det säkert för att galningen skulle åka fast, det vill jag minnas var din drivkraft också. Inte några jävla tusenlappar.

I övrigt tycker jag också att alla bör skänka pengarna till någon djurrättsorganisation eller katthem. En Joel är fångad, miljontals finns kvar.

Jag har aldrig sagt att jag vill ha pengarna för mig själv, när jag fick reda på att det ens FANNS en belöning så sa jag till Josefin (Torstens ägare) och även till Amandine att jag skulle ge bort allt, ALLT. Inte behålla något för mig själv, och visst så länge folk ger pengarna till nån organisation så är det great, men inte lika bra om de behåller de för sig själva.

Jag ville inte hålla inne med namnet heller för jag ville att folk skulle veta vem den sjuke fan var, visst, det är klart att folk vill hjälpa, och jag menade aldrig att det var dåligt. Ursäkta om det lät så.
Citera
2009-08-21, 11:35
Bannlyst
Extra säkerhet vid häktningsförhandlingarna

Tio poliser bevakar just nu häktningsförhandlingarna i tingsrätten.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=512683
Citera
2009-08-21, 11:36
Bannlyst
Citat:
Haha fyfan. Jag som hade så jävla mycket respekt för dig, för hur duktig du var som kom på vem han var och åkte in med all info. Nu försvann den respekten. Hur fan kan du sitta här och gnälla om lite pengar? Vidrigt.

Som jag skrev nyss, jag vill inte ha pengarna för mig själv. Tro det om du vill det, men fråga gärna djurägarna om vad jag sagt till de. Jag skulle aldrig kunna spendera pengar som jag "fått" på detta vis, skulle bara kännas fel.
Citera
2009-08-21, 11:38
Medlem
relativs avatar
Citat:
Som jag skrev nyss, jag vill inte ha pengarna för mig själv. Tro det om du vill det, men fråga gärna djurägarna om vad jag sagt till de. Jag skulle aldrig kunna spendera pengar som jag "fått" på detta vis, skulle bara kännas fel.

Så - vad är grejen då? Borde du inte uppmana de andra som får pengar att skänka bort dem, istället för att hävda att DU ska ha alla pengar?

Jag tror inte att du är ute efter pengarna egentligen, utan efter prestigen. Prestigen som ligger i att få alla pengar, men framförallt prestigen i att ge bort alla pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in