2009-08-16, 17:07
Medlem
BobbyChengers avatar
Jag har en polare som påstår sig leva på mjölk + Oboy.. Denne har gjort det i kanske ett år, om inte mer.. Är detta möjligt eller ljuger personen?

Själv tror jag inte att det är möjligt eftersom man måste väl ha en massa konstiga vitaminer som kommer från annat än mjölk, sen har jag hört att kroppen inte pallar med samma föda hela tiden..
Citera
2009-08-16, 17:09
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyChenger
Jag har en polare som påstår sig leva på mjölk + Oboy.. Denne har gjort det i kanske ett år, om inte mer.. Är detta möjligt eller ljuger personen?

Själv tror jag inte att det är möjligt eftersom man måste väl ha en massa konstiga vitaminer som kommer från annat än mjölk, sen har jag hört att kroppen inte pallar med samma föda hela tiden..

......

Är din polare känd för att vara mytoman?
Citera
2009-08-16, 17:09
Medlem
DanteAlighieris avatar
Inga vitaminer eller något annat? Det tvivlar i alla fall jag på.
Citera
2009-08-16, 17:10
Medlem
_RHCP_s avatar
Om detta skulle vara möjligt, vilket jag tvekar på, skulle personen i fråga troligen må ganska dåligt om dagarna. Kanske t.o.m. bli sjuk, hur jävla bra kan immunförsvaret må av den kosten
Citera
2009-08-16, 17:10
Medlem
HerrSeriöss avatar
Jag har läst att man kan leva på enbart mjölk, men att magen inte mår så värst bra av det.
Citera
2009-08-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Inga vitaminer eller något annat? Det tvivlar i alla fall jag på.
Mjölk innehåller en mycket stor del av alla vitaminer och mineraler man behöver. Inte sagt att det går att leva på detta dock.
Citera
2009-08-16, 17:12
Medlem
BobbyChengers avatar
Personen rör ju inte så mycket på sig på dagarna eller så, fast personen verkar ju inte dålig på så sätt utan kanske bara lite trött. Nja, mytoman vet jag inte om denne är men kanske snackar lite mycket vissa gånger.
Citera
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Fattas det inte c-vitamin?
Citera
Medlem
Raudsepps avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=261455
Citera
2009-08-16, 20:19
Medlem
Greger08s avatar
På mjölkpaketen för ett tag sen stog det att man kan leva på enbart mjölk, då alla vitaminer och mineraler man behöver finns i mjölk.

Om detta är sant eller om man ska ta det med en nypa salt vet jag dock inte

// MVH
Citera
2009-08-16, 20:20
Medlem
najass avatar
Övrigt ---> Medicin och Hälsa

/mod
Citera
2009-08-16, 20:23
Medlem
Knasibass avatar