Tack för era tips!
Verkar inte vara många som har funktionen InPrivate i Internet explorer 8?
Så här står det:
"InPrivate-surfning ger dig möjligheten att surfa på webben med Internet Explorer utan att lämna några spår efter dig. Det förhindrar att någon som använder din dator kan se vilka webbplatser du har besökt och vad du har tittat på på nätet."
Och det låter ju som en bra grej för alla oss som inte vill att andra (inkl partners) ska se ALLA sidor man besökt, alla användarnamn man har till olika forum (inkl Flashback) och allt man skrivit på nätet (vilket man uppenbarligen lätt kan ta reda på i contemporary-files mappen).
För även om jag är LÖJLIGT trogen och aldrig flörtar eller ens säger "kram" till andra killar - som alla verkar göra?) och inte har skumma avsikter så vill jag ha min PERSONLIGA INTEGRITET och kunna skriva i en anonym blogg där jag fritt kan lufta mina tankar och slippa känna att nån kollar upp mig, vilket min sambo BEVISLIGEN gjort. (Har bara inte fattat var han hittat informationen. Nu vet jag.)
Men det står också:
"Även om InPrivate-surfning hindrar att andra som använder din dator ser var du har varit på webben så hindrar den inte någon i nätverket – såsom en nätverksadministratör eller en hacker – att se var du har varit."
Det var mest detta min fråga gällde, jag undrar hur lätt det är att hitta den informationen. För det kan man ju. Men den kanske inte ligger helt lättåtkomlig?