Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Trist -- både för dig som då inte får ordning på dina problem, och för oss som lägger ned tid på att försöka hjälpa dig -- att du inte ens kan trycka knappkombinationen FÖR ATT TESTA!

Förstår du inte att AUTOSTART / STARTUP-Fliken innehåller de prg som STARTAR AV SIG SJÄLV var gång du startar om datorn...

Stänger du av ett prg där så slipper du det sen för evigt, eller tills du själv slår på det där igen.

Just ditt prg kanske inte finns där, men det är stor sannolikhet att det gör det.
Och finns det inte där så finns det på en RUN-post i Registret istället, som då bara är att Radera.

Du skrev inte i förra inlägget, att det handlade om 'autostart'-fliken! Du skrev 'startup'. Men det är lugnt, nu har jag hittat det, och avaktiverat autostarten, så det blir nog bra.
Citera
2018-05-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Du skrev inte i förra inlägget, att det handlade om 'autostart'-fliken! Du skrev 'startup'.

HUR ska jag veta att du tilhörde den procent som inte läst eller förstår engelska i Sverige, dvs blattarna?

Men även en sådan borde kunna räkna ut att Startup på engelska blir Autostart på Windows-svenska, men icke ...
Suck!
Senast redigerad av lbl 2018-05-24 kl. 20:57.
Citera
2018-05-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
HUR ska jag veta att du tilhörde den procent som inte läst eller förstår engelska i Sverige, dvs blattarna?

Men även en sådan borde kunna räkna ut att Startup på engelska blir Autostart på Windows-svenska, men icke ...
Suck!

Jag är inte blatte, men jag kanske var stressad! Varför så sur? Hur ofta behöver man stänga av program, som autostartas? Var nu glad att du hjälpt en medmänniska med dina magnifika windows-kunskaper i stället.
Citera
2018-06-23, 16:05
Medlem
leffe.js avatar
Uppdatering.

Uppdaterade till senaste Windows version och allt gick åt helvete, ljud försvann, skrivare slutade att fungera o.s.v.. Fick återställa datorn och nu fungerar det igen. Någon som haft samma problem?
Citera
2018-06-23, 16:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Urusel rubrik...

Har du verkligen sökt och bläddat i dom officella trådarna som avser Windows 10 samt tråden om uppdatering, uppgradering?

Det finns som sagt mängder med frågor, svar, tips om ditt scenarie.
Citera
2018-06-23, 16:48
Medlem
leffe.js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Urusel rubrik...

Har du verkligen sökt och bläddat i dom officella trådarna som avser Windows 10 samt tråden om uppdatering, uppgradering?

Det finns som sagt mängder med frågor, svar, tips om ditt scenarie.
Jag får automatiskt besked om uppdatering om inte annars när jag stänger av datorn så jag litar på att man vet vad som gäller utan att jag skall behöva kontrollera. Det har fungerat vid alla uppdateringar innan. Även när jag gick över till version 10.
Eftersom jag är en enkel användare så säger mig inte de råden som ges från "experter" så mycket utan man litar på deras professionella kunnande vad gäller att förse oss med programvara.
Och visst har jag kollat på råd i nätet enligt min kunskap och gjort diverse försök men jag lydde till sist ett råd, "ta bort skiten"
Citera
2018-06-23, 17:01
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
Uppdaterade till senaste Windows version och allt gick åt helvete, ljud försvann, skrivare slutade att fungera o.s.v.. Fick återställa datorn och nu fungerar det igen. Någon som haft samma problem?

Från vilken version till vilken?

Den absolut senaste som gav version 1803, Os version 17134.112, handlade om buggfixar som hanterade just det du nämner som skapades av ett par tidigare uppdateringar.

Blockera eller fördröj uppdateringarna så länge.
Citera
2018-06-24, 08:59
Medlem
leffe.js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Från vilken version till vilken?

Den absolut senaste som gav version 1803, Os version 17134.112, handlade om buggfixar som hanterade just det du nämner som skapades av ett par tidigare uppdateringar.

Blockera eller fördröj uppdateringarna så länge.
Faktiskt så vet jag inte vilken version mer än att står den senaste eftersom jag inte har någon valmöjlighet, när jag stänger av datorn så får jag antingen välja mellan "Uppdatera och starta om" eller Uppdatera stäng av". Då fortsätter uppdateringen när du starta datorn nästa gång.
Håller på och kollar om det går att förhindra uppdateringar men jag läser att den möjligheten finns bara i Windows företagsversion och ska kosta 2500 kronor. Får kolla vidare.
Om du vet hur man blockerar/fördröjer så vore jag tacksam, har skrivit till Microsoft.se får se efter helgen om det kommer något svar.
Citera
2018-06-24, 09:13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Faktiskt så vet jag inte vilken version mer än att står den senaste eftersom jag inte har någon valmöjlighet, när jag stänger av datorn så får jag antingen välja mellan "Uppdatera och starta om" eller Uppdatera stäng av". Då fortsätter uppdateringen när du starta datorn nästa gång.
Håller på och kollar om det går att förhindra uppdateringar men jag läser att den möjligheten finns bara i Windows företagsversion och ska kosta 2500 kronor. Får kolla vidare.
Om du vet hur man blockerar/fördröjer så vore jag tacksam, har skrivit till Microsoft.se får se efter helgen om det kommer något svar.

Vilken version har du nu? Inställningar - system - om.

Post #14 innehåller 2 förslag på hindrande - https://www.tenforums.com/windows-updates-activation/109822-how-can-i-delay-upgrade-windows-1803-a-2.html. Den ena mer långsiktig.

Det finns olika inställningar där för W.update, kolla igenom dessa.
Citera
2018-06-24, 13:30
Medlem
leffe.js avatar
Citat:
Vilken version har du nu? Inställningar - system - om.

Post #14 innehåller 2 förslag på hindrande - https://www.tenforums.com/windows-updates-activation/109822-how-can-i-delay-upgrade-windows-1803-a-2.html. Den ena mer långsiktig.

Det finns olika inställningar där för W.update, kolla igenom dessa.
Nu har jag version 1709(OS Version 16.299.492.
Får se hur det löser sig för när jag skulle stänga av nu så stod det åter de alternativen till uppdatering som jag måste välja "uppdatera stäng av"-"uppdatera starta om" så det var bara att chansa igen och jag valde starta om. Men denna gång var det annorlunda för nu tog det bara runt tio minuter att uppdatera förra gången när det börja strula tog det över en timma och nu fungerar apparna. Får se vad som händer i fortsättningen.
Citera
2018-06-24, 13:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Nu har jag version 1709(OS Version 16.299.492.
Får se hur det löser sig för när jag skulle stänga av nu så stod det åter de alternativen till uppdatering som jag måste välja "uppdatera stäng av"-"uppdatera starta om" så det var bara att chansa igen och jag valde starta om. Men denna gång var det annorlunda för nu tog det bara runt tio minuter att uppdatera förra gången när det börja strula tog det över en timma och nu fungerar apparna. Får se vad som händer i fortsättningen.

Spelar ingen roll om det står så, kör du då WuShow/hide så stoppar det uppdateringarna.

Vilken version har du nu efter uppdateringarna?
Citera
2018-06-24, 14:00
Medlem
leffe.js avatar
Citat:
Spelar ingen roll om det står så, kör du då WuShow/hide så stoppar det uppdateringarna.

Vilken version har du nu efter uppdateringarna?
Efter den senaste uppdateringen har jag som ovan version 1709(OS Version 16.299.492. enligt Windowstangenten + R och winver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in