2003-12-12, 22:43
Medlem
Bandhundens avatar
Freedom of speach, use it or loose it!

Käre forum-administrator skulle vi inte kunna få en analys av den tesen? Det vore väl ändå en alldeles förnämlig julklapp. Personligen har jag oerhörda problem att få den tesen att passa ihop med den policy som råder på flashbacks forum. Som två pusselbitar som inte riktigt verkar passa, utan man blir tvungen att pressa ihop dem. De blir då skeva och förvridna, men varför?!? Det finns ju ändå ingen förnuftig anledning. För bara genom att skära till den ena pusselbiten en liten aning så passar de alldeles utmärkt. Detsamma kan göras med tesen, byt bara ut ett enda litet ord.

Freedom of speach, use it and loose it!
Citera
2003-12-13, 01:54
Medlem
StigAllans avatar
Längtar tillbaka till den tid då man kunde skriva vad man tycker utan att bli censurerad.

Det var tider!

Nu verkar det vara omöjligt att uttrycka sig utan att vårda sitt språk till
meningslöshet.

Skandal för åsiktsfriheten anser jag.
Citera
2003-12-13, 02:46
Medlem
Freedom of speach, use it or loose it! = Flashback, tycker jag låter helt korrekt.
Det är rätt naturligt att flashback har en del regler, hur kul tror du det är för flashback att betala 400 000 kr för att någon ANNAN säljer eller köper piratkort.

Reglerna finns för att undvika problem med storebror samt höja kvalitén på inläggen. I jämförelse med förra forumet liknade det mer lunarstorm.
Jag tycker om forumet som det är idag.

Jag undrar även på vilket sätt det kan vara omöjligt att uttrycka sig utan att vårda sitt språk. T.ex. Folk fattar nog att judesvin är synonymt med jude. Därför kan man använda jude istället.
Citera
2003-12-13, 10:14
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Med Flashbacks "Freedom of speach, use it or loose it!" menas med all säkerhet att här är alla åsikter välkomna och att här får alla komma till tals oavsett om man är ultra- höger eller vänster, gay eller straight, lång eller kort m.m. m.m. Att man (FB) begränsar oss med ett fåtal regler är väl inte så farligt? Vi har i alla fall rätten att uttrycka just våra åsikter. Det kan man göra utan att bryta mot reglerna.

Att köp&sälj och piratkort är "fy" på FB är väl inget att gråta blod för? Det inskränker väl inte på möjligheten att uttrycka sin åsikt?

Jag är en stor FB-fan så som FB funkar nu!
Citera
2003-12-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollbunden
Freedom of speach, use it or loose it! = Flashback, tycker jag låter helt korrekt.
Det är rätt naturligt att flashback har en del regler, hur kul tror du det är för flashback att betala 400 000 kr för att någon ANNAN säljer eller köper piratkort.

Reglerna finns för att undvika problem med storebror samt höja kvalitén på inläggen. I jämförelse med förra forumet liknade det mer lunarstorm.
Jag tycker om forumet som det är idag.

Jag undrar även på vilket sätt det kan vara omöjligt att uttrycka sig utan att vårda sitt språk. T.ex. Folk fattar nog att judesvin är synonymt med jude. Därför kan man använda jude istället.

Många verkar dock tro att stängningen av FB tidigare inte har något med piratkort att göra utan om folk säger pucko till varandra. En del självpåtagna världsförbättrare tar den delen av sitt uppdrag på största allvar.
Moderatorer som nagelfar inlägg för att varna, eller admins som sitter och bestämmer om inlägget kan beteckans som trams tillför verkligen inte ett forum något. I själva verket så hör ju 98% av inläggen till avdelningen för trams, men det gör ingenting, det ingår någonstans i konceptet för ett öppet forum.
Citera
2003-12-13, 11:48
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Citat:
Freedom of speach, use it or loose it!

Ajajaj, jag brukar inte vara petig, men det här smärtar.

"Freedom of speech, use it or lose it!" ska det vara. :mad:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in