Flashback bygger pepparkakshus!
2006-07-01, 12:49
Medlem
RayBaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonbased
Vilket land? Hur mycket?

Kan ju hoppas på att dom skär ner på personalen nu i semestertider på tullen, eller att det är lite mer oerfarna ersättare?

Hoppas på det bästa

MVH

200st tramadol nere från thailand nånstans tror jag det var
Citera
2006-07-01, 17:59
Medlem
cgb spenders avatar
Estland

kom nyss hem från tallin, och det somm fanns receptfritt var paracetamol/kodeintabletter( 8 mg kodein ) som kostade ca 20 kr för 12 stycken tabletter.

så det blir antingen att man gör en cwe av 2-3 kartor eller att man bunkrar upp med en större mängd acetylcystein
Citera
2006-07-03, 01:43
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
men hur svårt är det att gå till närmaste centro de salud och snacka med en läkare, du får det utskrivet på bums, jag har då aldrig blivit nekad och jag har ändå frågat efter tranqimazzin (alprazolam, xanor) 2mg's 50 burkar, vilket är ett par snäpp grymmare än tramadol...

Säger sig självt att du inte bara kan traska in på ett farmaciá och få det du pekar på utan recept ...

Det har hävdats att Tramadol är RECEPTFRITT här flera gånger, och så verkar inte fallet. Det var det jag ville dementera, eller iallafall var det så i mitt fall. Att du kan köpa det på recept som är lättfixat stämmer säkert, men så sugen var jag inte på att gå till läkaren.. polaren hatar kemiska droger..
Citera
2006-07-03, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RayBaK
200st tramadol nere från thailand nånstans tror jag det var

men om man köre money wire transfer, till en box, och det är så jäla billigt från indien, eller filippinerna så gör det väl egentligen inget om dom plockar 4/5 paket.. apbilliga priser verkligen. en polare till mig brukade köra mone wire transfer, falskt namn på dörren tills paketet kom, om det inte kom så tog han bort lappen.

men inrikes är ju såklart bekvämast, om man har en trevlig och seriös kran..
Citera
2006-07-03, 18:17
Medlem
RayBaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavish
men om man köre money wire transfer, till en box, och det är så jäla billigt från indien, eller filippinerna så gör det väl egentligen inget om dom plockar 4/5 paket.. apbilliga priser verkligen. en polare till mig brukade köra mone wire transfer, falskt namn på dörren tills paketet kom, om det inte kom så tog han bort lappen.

men inrikes är ju såklart bekvämast, om man har en trevlig och seriös kran..

a det e sant, insrikes e klart bäst förutsatt att man kan lite på sin kran.. Fick mina tramadol från Thailand idag.. klockrent, snabb leverans också. allt som allt kostade det 530kr (inklusive frakt) för 200st Tramadol 50mg, fan det är bara ca: 2,50kr/st
Citera
2006-07-03, 19:48
Bannlyst
jo men om man är intresserad av benzo/opiat preparat... (tramadol är ju ingen riktig opiat.. därför lätt att få dom igenom utan repressalier...) jäligt sugit att många av dom seriösa inhemska kranar man haft lång kontakt med inte är aktiva. var en thread om det, scammers som försöker så gott dom kan nu..
Citera
2006-07-03, 21:21
Medlem
RayBaKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavish
jo men om man är intresserad av benzo/opiat preparat... (tramadol är ju ingen riktig opiat.. därför lätt att få dom igenom utan repressalier...) jäligt sugit att många av dom seriösa inhemska kranar man haft lång kontakt med inte är aktiva. var en thread om det, scammers som försöker så gott dom kan nu..
nä tramadol är ju inte narkotika klassat därför mycket lättare att föra in,, och det är som du säger, kranarna som man hade innan är inte aktiva längre,, nu springer det bara runt kickers o försöker sälja blå valar för 20kr/st när man själv köpte dom för ca 8kr/st för ett par år sen
Citera
2006-07-04, 08:31
Bannlyst
jo förjäkligt, men om det är en seriös inrikeskran borde han/hon kunna sälja med en mindre minimum order första gången, för att se om det inte är en skojare. jo eller hur, riktiga skojarpriser vissa försöker med. var ju någon som börja prata om scammers som dykt upp nu när vissa av dom seriösa pausat tråkigt nog.

Citat:
Ursprungligen postat av RayBaK
nä tramadol är ju inte narkotika klassat därför mycket lättare att föra in,, och det är som du säger, kranarna som man hade innan är inte aktiva längre,, nu springer det bara runt kickers o försöker sälja blå valar för 20kr/st när man själv köpte dom för ca 8kr/st för ett par år sen
Citera
2006-07-04, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Precis. Det är sommarjobbarna som snor det mesta, skulle jag tippa. Och ja det gällde utrikesavdelningen. Kan tillägga: Hundar nosar igenom breven i snitt 10 minuter en gång per vecka.... Inte så jävla ofta alltså.

sommarjobbare kanske kan sno vadderade kuvert som ser roliga ut och stinker långa vägar, eller paket som innehåller elektroniska dyra prylar osv

men då det gäller ett platt vitt kuvert som nån skickat typ 2 g av nåt pulver i i, ett kuvert som ser ut att innehålla ett papper och inget mer - då finns det ingen som helst risk att det skulle bli snott.

har själv aldrig varit med om att ett kuvert "försvunnit". Tror myten om postens opålitlighet underhålls av sådana som säljer och blåser folk emellanåt
Citera
2006-07-04, 18:06
Medlem
mesmerizes avatar
I veckan ska jag till tyskland. Mitt problem är att jag har diverse mediciner utskrivna från min läkare som jag behöver ha med mig. Hur funkar det i tullen? Måste jag ha massa recept och skit med mig för att visa för dem eller räcker klisterlappen på burkarna som bevis för att det är från läkaren? Ere nån speciell mängd som maximikrav lr dylikt?
Citera
2006-07-04, 18:08
Medlem
CpGurrAs avatar
Ring apoteket och fråga. 0771–450 450
Citera
2006-07-04, 18:15
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
I veckan ska jag till tyskland. Mitt problem är att jag har diverse mediciner utskrivna från min läkare som jag behöver ha med mig. Hur funkar det i tullen? Måste jag ha massa recept och skit med mig för att visa för dem eller räcker klisterlappen på burkarna som bevis för att det är från läkaren? Ere nån speciell mängd som maximikrav lr dylikt?

Citat:
Ursprungligen postat av Tullverket

Resande får utan tillstånd föra in läkemedel i Sverige, om de är avsedda för medicinskt ändamål och den resandes personliga bruk. Även medicin för djur som medföljer resande och som ordinerats av veterinär får utan tillstånd föras in.

. Om läkemedel i postförsändelser och liknande.
. Om injektionssprutor och kanyler
. Om dopningsmedel

Resandes införsel för personligt bruk (ej narkotiskt läkemedel):
- Från land utanför EES* får man föra in högst tre månaders förbrukning.
- Från annat EES-land får man föra med sig högst ett års förbrukning.
* EES (Europeiska ekonomiska samarbetsområdet) länk här till förteckning över de länder som omfattas (öppnas i nytt fönster).

Resandes införsel för personligt bruk - narkotiskt läkemedel:
- Av medel som upptas i Läkemedelsverkets narkotikaförteckning II eller III får en mängd som motsvarar behovet under högst fem dagar införas vid varje tillfälle.
- Av medel som upptas i Läkemedelsverkets narkotikaförteckning IV eller V får en mängd som motsvarar behovet under högst tre veckor införas. Om den resande är bosatt utomlands och endast tillfälligt ska uppehålla sig i landet får en mängd som motsvarar behovet av vistelsen införas, dock högst tre månaders förbrukning.

Hur intygar jag att läkemedlet är för personligt bruk?
- Den resande måste kunna styrka att läkemedlet är för personligt bruk. Detta kan beträffande receptbelagda läkemedel ske genom att visa upp skriftligt intyg från läkare/veterinär, eller genom att läkemedlet är försett med apoteksetikett på vilken namn på den resande och den läkare/veterinär som förskrivit läkemedlet ska framgå.
- Den som är bosatt i ett Schengenland, och som behandlas med narkotiskt läkemedel, måste medföra ett intyg från den behöriga myndigheten i bosättningslandet vid resa till annat Schengenland. Från och med den 1 april 2002 utfärdas intygen av apoteken. Intygen behöver inte längre fyllas i och skrivas på av läkare. Om den resande inför flera olika narkotiska läkemedel ska det finnas ett separat intyg för varje preparat. Mängden läkemedel får högst avse 30 dagars förbrukning.

Införsel genom försändelser mm:
Införsel av läkemedel genom postförsändelse, eller motsvarande, får äga rum från ett land inom EES om följande förutsättningar är uppfyllda:
- läkemedlet är för mottagarens personliga bruk
- läkemedlet är godkänt i det andra EES-landet och har införskaffats på ett apotek eller motsvarande i det landet
- läkemedlet är godkänt och receptfritt i Sverige eller, i fråga om receptbelagda läkemedel, har föreskrivits av en behörig föreskrivare inom EES

Varje sådan försändelse får innehålla en mängd läkemedel som motsvarar högst ett års förbrukning. Mottagaren ska kunna styrka att förutsättningarna är uppfyllda.

Narkotiska läkemedel får inte införas genom försändelser.

Läkemedel frå ett icke EU eller EES-land får inte införas genom försändelse.
Tillbaka

Injektionssprutor och kanyler
Resande som för personligt bruk vill föra in sprutor eller kanyler måste kunna styrka sin rätt att föra in dessa varor, exempelvis genom ett intyg från läkare.

Dopningsmedel
Med dopningsmedel avses:
- syntetiska anabola steroider
- testosteron och dess derivat
- tillväxthormon
- kemiska substanser som ökar produktion och frigörelse av testosteron och dess derivat, eller av tillväxthormon

Dopningsmedel får inte föras in i landet annat än för medicinskt eller vetenskapligt bruk.

Läkemedel som klassas som dopningsmedel och som är för personligt bruk får dock föras in av resande i en mängd som vid varje inresa motsvarar högst fjorton dagarsförbrukning.

Eftersom tyskland är ett EES-land så är det inga problem, gå bara till apoteket och fixa ett intyg.

http://www.tullverket.se/se/Privat/R.../lakemedel.htm

Må väl
GaiN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in