2009-08-15, 16:42
Medlem
Siljas avatar
Hej.

För några dagar sedan så började min dator att hänga sig så fort den gick i skärmsläckar läget.
Jag tänkte inte så mycket på det mer än att det var jobbigt att starta om datorn.

Nu har det här problemet utvecklats lite mer då det är streck och helveten över hela skärmen, ni ska få se en bild.
Jag kommer inte in på datorn om jag inte startar den i felsäkert läge, den stannar vid inloggning.

Med tanke på alla jävla streck som är över bilden så antar jag att det är grafikkorten som har gett upp, men det kan ju vara något annat.

Jag hade tänkt mig en systemåterställning men det verkar inte datorn vilja gå med på för skiten startar inte.

Bild:http://img8.imageshack.us/img8/7274/krash.jpg , nu vet jag inte ens om man ser problemet på bilden.

Jag ber om ursäkt om detta problem redan har kommit upp i någon annan tråd men jag ser inte allt för mycket på skärmen just nu.

MVH Silja
Citera
2009-08-15, 16:56
Medlem
Siljas avatar
Systemåterställning var inte lösningen.
Det fungerade ungefär 2 minuter innan det small till igen.

Dags att lämna in datorn på reparation eller?
Citera
2009-08-15, 16:58
Medlem
Lämna in på lagning brukar vara vettigt ja.
Citera
2009-08-15, 18:02
Medlem
Rubber.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Hej.

För några dagar sedan så började min dator att hänga sig så fort den gick i skärmsläckar läget.
Jag tänkte inte så mycket på det mer än att det var jobbigt att starta om datorn.

Nu har det här problemet utvecklats lite mer då det är streck och helveten över hela skärmen, ni ska få se en bild.
Jag kommer inte in på datorn om jag inte startar den i felsäkert läge, den stannar vid inloggning.

Med tanke på alla jävla streck som är över bilden så antar jag att det är grafikkorten som har gett upp, men det kan ju vara något annat.

Jag hade tänkt mig en systemåterställning men det verkar inte datorn vilja gå med på för skiten startar inte.

Bild:http://img8.imageshack.us/img8/7274/krash.jpg , nu vet jag inte ens om man ser problemet på bilden.

Jag ber om ursäkt om detta problem redan har kommit upp i någon annan tråd men jag ser inte allt för mycket på skärmen just nu.

MVH Silja
Jag skulle satsa på ett nytt grafikkort.
När du startar i felsäkertläge så går grafiken ned i både upplösning och färgvisning.
Citera
2009-08-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silja
Hej.

MVH Silja
Det är grafikkortet, nästan exakt samma sak har hänt mig. Datorn stannade vid inloggning och gick bara att starta i felsäkertläge. Bytte till mitt gamla grafikkort och nu funkar datorn. Vet dock ej hur man kan fixa grafikkortet :/
Citera
2009-08-15, 23:22
Medlem
HejHopp1s avatar
formatera, ahahah
Citera
2009-08-15, 23:30
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejHopp1
formatera, ahahah
Värst vad det var kul, tror inte direkt att det löser problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in