2008-03-18, 05:49
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Tandskydd? alltså om man nu skulle lyckas skjuta sönder dem så antar jag att det inte är nåt man stoppar i käften för att skydda tänderna?.

Han menar ju mynningsskyddet Också kallat tandskydd eftersom man kan slå ut massa tänder ur käften om man inte passar sig med vart pipan pekar.
Citera
2008-03-18, 10:35
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm_Haka
80% kommer undan, men om du råkar vara bland dom 20% som blir upptäckt så har du förstörd ditt liv OCH din militära karriär.

Jag har sätt det hända med flera från varje trupp, varje år like förbannad. Jag säger inte att ni är onda människor för att ni snor saker från försvarsmakten, bara att ni mistar alla chanser senare i livet för det straffas HÅRT.

Det här får du gärna utveckla lite.
Citera
2008-03-18, 12:27
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilspawn
Han menar ju mynningsskyddet Också kallat tandskydd eftersom man kan slå ut massa tänder ur käften om man inte passar sig med vart pipan pekar.

Aha okej då hänger jag med
Citera
2008-03-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Det här får du gärna utveckla lite.

Uppmärksammad stöld från FM straffas med fina anmälningar och återbetalningar för vad skiten kostade i nypris.
Sen har vi den beryktade chockhandgranaten som ett exempel. En Livgardist stal en sådan för ett antal år sedan. Det utvecklade dom till två år i kurran för planering av väpnat rån.

En som åkte fast när han "lånade" en 5.56 ammolåda fick betala lådan + lite till. tror även han fick en anmälning men det var han mycket förtegen om.
Citera
2008-03-18, 17:11
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiggy
Uppmärksammad stöld från FM straffas med fina anmälningar och återbetalningar för vad skiten kostade i nypris.
Sen har vi den beryktade chockhandgranaten som ett exempel. En Livgardist stal en sådan för ett antal år sedan. Det utvecklade dom till två år i kurran för planering av väpnat rån.

En som åkte fast när han "lånade" en 5.56 ammolåda fick betala lådan + lite till. tror även han fick en anmälning men det var han mycket förtegen om.

Ja jojo, om det handlar om stöld av vapen som tex. en chockhgr så kan jag förstå att konsekvenserna kan svida, men däremot så är jag ju inte beredd att hålla med om att ex. ett par stulna stålgrå skulle göra livet surt för en.
Citera
2008-03-18, 17:14
Medlem
skalman1973s avatar
Fick faktiskt höra om en intresant kupp senast igår En bekant till mig stal 8 kubik singel och använde kronans lastbil för att köra hem det Antar att man har brist på fantasi om man stjäl singel det finns för attan att både köpa och knycka vartsom helst
Citera
2008-03-18, 22:11
Bannlyst
Några av prylarna... mest kuriosa..
Kniv
yxa
såg
2-takts olja till båten
båtpropeller
flytväst
guldburkar
vapenfett
tänger skiftnycklar hylsnyckelsats
kläder, regnställ, m90, skor med stålhätta, massor av underkläder
En jävla massa disel
en hel del bensin
batterier
snuskburk
hammare
wirespel
lastbilsbatteri

Sånt som smäller vill jag inte ta i utanför murarna, fast dynamex och hattar konde man ha plockat kilovis av,

och när fordonen lämnades tillbaka så fans det mjölkpaket på inskruvade på strategiska ställen...
Citera
2008-03-18, 22:16
Bannlyst
Massa kallingar (används dagligen), t-shirts (används dagligen), stålgrå, vintersockar, gröna varmare plagg (glömt namnet).

GPS.
Modelä 87? komplett kostym dock lämnade jag skorna (attans)
Lite annat krimskrams.
Citera
2008-03-18, 22:18
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
GPS.

Jasså?
Får man fråga vilket förband det var du gjorde lumpen vid som har GPS?
Citera
2008-03-18, 22:20
Bannlyst
Citat:
Jasså?
Får man fråga vilket förband det var du gjorde lumpen vid som har GPS?

Haha vill inte bli utpekad , hittade en i en container efter slutövningen då vi höll på att packa ut alla skit, fanns flera så varför inte tänkte jag, livskvadron
Senast redigerad av RödaBaronen 2008-03-18 kl. 22:24.
Citera
2008-03-18, 22:41
Bannlyst
Jag vill oxå tjänstgöra för mitt land ju
Citera
2008-03-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ja jojo, om det handlar om stöld av vapen som tex. en chockhgr så kan jag förstå att konsekvenserna kan svida, men däremot så är jag ju inte beredd att hålla med om att ex. ett par stulna stålgrå skulle göra livet surt för en.

Det beror nog helt på hur pass mycket befälen ser igenom fingrarna. Vet folk som har fått stå inför valet att bli anmäld eller lämna tillbaka dom där två dygnspaketen vilket enligt min åsikt är en skitsak. Väljer man att inte äta grönpåsen utan sparar den så varför inte? Den har ju ändå påkostats för din skull. behåller du den utanför grindarna så anser då dock vissa innanför att det är stöld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in