Citat:
Ursprungligen postat av hemligaklubben
Ett gäng bärbara datorer (nya i förpackning), minst 10 fältstjortor (M90-modellen, inte den gamla sunkiga), en komplett P90-uniform, vinterkängor, sommarkängor, bajonetter, minst 10 skarpa gasmasker, atropinsprutor (minst 10st), nödproviant (en jävla massa), några långkalsonger, jägarfältkök, en mörkerkikare, två batonger, ett par handfängsel utan nyckel, regnkläder (m90, byxor+jacka), en RA180 (radioapparat), bensin för väääldigt mycket pengar, en kikare, ett antal kompasser, massa ammunition i olika kalibrar + lysammo, en signalpistol med instickspipa, ett modem i förpackning, ett gäng magasin till olika typer av vapen, gratis taxi+X2000-resor fakturerade till regementet, lånade bil över helgen utan tillåtelse (fick dock disciplinböta för det tilltaget), en mobiltelefon, olika gradbeteckningar på rulle, en vinterjacka, en värmejacka (sådan som ser ut som en Helly Hansen), böcker, en rostfri exklusiv kaffekokare (ny i förpackning, blev fin inflyttpresent till kompis), två stavar sprängdeg, kontorsmateriel, diverse id-handlingar, ringde långdistanssamtal till flickvännen i USA hur många gånger som helst och länge, ringde regelbundet upp egen mobiltelefon och fyllde på mobilens konto med Comviqs bonussystem, fick order om att beställa massa mat+dricka till officersfest men såg till att beställa bra mycket mer än vad som behövdes och krängde öl+kött till restaurang (detta hände dock endast vid ett tillfälle), ett antal knallskott, två halsdukar, Tactical Hörselskydd (elektroniska), lågskor, två M90 stickad tröja (en grön, en blå), ryggväska (M90), liggunderlag.
Vad jag inte stal men som jag ville lägga vantarna på var: vapen, tårgasfacklor, pansarskott, handgranater - varför? Därför att det är svårt att sno sådant...
Mesta av grejerna var nya. Har säkert förträngt en del... Det sjuka var att jag inte ens hade förrådsposition utan jag fick lite insyn i det ekonomiska och såg vilka möjligheter det fanns att göra vissa saker (som ex beställa resor, prylar osv). Vi var också ett gäng som var väldigt glada i att stjäla och ofta bytte vi med varandra. Jag var inte värst, tvärtom var jag nog amatör jämfört med vissa andra. Jag behövde inte grejerna och gav bort det mesta, jag är inte ens någon som gillar det militära.
Shit, blev mer än jag trodde...hoppas att ingen identifierar mig nu - men det var ju länge sedan...
Vad jag inte stal men som jag ville lägga vantarna på var: vapen, tårgasfacklor, pansarskott, handgranater - varför? Därför att det är svårt att sno sådant...
Mesta av grejerna var nya. Har säkert förträngt en del... Det sjuka var att jag inte ens hade förrådsposition utan jag fick lite insyn i det ekonomiska och såg vilka möjligheter det fanns att göra vissa saker (som ex beställa resor, prylar osv). Vi var också ett gäng som var väldigt glada i att stjäla och ofta bytte vi med varandra. Jag var inte värst, tvärtom var jag nog amatör jämfört med vissa andra. Jag behövde inte grejerna och gav bort det mesta, jag är inte ens någon som gillar det militära.
Shit, blev mer än jag trodde...hoppas att ingen identifierar mig nu - men det var ju länge sedan...

Snodde du en Terrängbil 30/40 och lastade alla grejer på också eller?
Jag har aldrig ens använt skyddsmasken (som jag har för mig att den egentligen kallas) under övning. So, jag kallar den för gaskmask då jag inte är någon stridspitt som suttit och memorerat vad allt kallas.