2014-09-18, 13:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Påstås vara hackat??
http://www.idg.se/2.1085/1.583493/flashback-forum-ligger-nere---uppges-vara-hackat

Från FB News:

http://www.flashback.se/artikel/3876/flashback-forum-ligger-nere

Citat:
2014-09-18 • Flashback Forum saknar för tillfället internetförbindelse. Forumet använder flera olika internetleverantörer i världen, och räknar med att vara tillbaka på nätet senare under dagen.

Uppdatering:

Problemet var åtgärdat vid lunchtid, och berodde på ett fiberbrott mellan England och Nederländerna.
2014-09-18, 13:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Skaffa ett officiellt twitterkonto och kör med realtidsuppdatering för såna här saker, adminer!

Faktiskt.
Det är en av de saker där jag finner twitter jävligt praktiskt. Små korta medelanden om downtime eller patchar när det gäller mjukvara och liknande.
2014-09-18, 13:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Från FB News:

http://www.flashback.se/artikel/3876/flashback-forum-ligger-nere
Ah, misstänkte att det bara var en bluff....

2014-09-18, 13:35
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Skaffa ett officiellt twitterkonto och kör med realtidsuppdatering för såna här saker, adminer!
admins vill vara anonyma och att använda någon annan plattform än Flashback kommer nog att sätta deras anonymitet på spel.
2014-09-18, 13:37
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mschief
admins vill vara anonyma och att använda någon annan plattform än Flashback kommer nog att sätta deras anonymitet på spel.

Hur menar du nu? Det är väl bara för adminer att använda den och inte hela moderatorgruppen.
2014-09-18, 13:48
Medlem
mschiefs avatar
Citat:
Hur menar du nu? Det är väl bara för adminer att använda den och inte hela moderatorgruppen.
Va? Var nämnde jag mods? Jag menar att om admin går ut på twitter och officiellt säger att han är admin så är det möjligt att någon kommer vilja komma åt hans ip-adress då twitter lagrar användardata.
2014-09-18, 13:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

IDG har tom helt tagit bort artikeln (istället för att göra ett tillägg) - vilket e.g. bara visar hur mycket de kollar sina "tipsare" innan de publicerar skit.
2014-09-18, 13:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
IDG har tom helt tagit bort artikeln (istället för att göra ett tillägg) - vilket e.g. bara visar hur mycket de kollar sina "tipsare" innan de publicerar skit.

Bluff och bluff. Det var säkert rätt många som misstänkte att det rörde sig om nåt sånt.
Att det inte finns annat än just folks misstankar att gå på gör det ju inte till lögn att skriva att flashback misstänks vara hackat.
Sen kanske det inte heller har någon egentlig relevans.. så när det visar sig inte stämma är det väl inte konstigt att de plockar bort artikeln.
Hade de haft rätt hade de ju kunnat klappa sig själva på axeln över att ha varit snabbt ute.

Själv är jag nästan lite impad av att nån på idg fortfarande faktiskt kan skriva en egen notis istället för att köra engelska grejer genom google translate.
2014-09-18, 13:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Bluff och bluff. Det var säkert rätt många som misstänkte att det rörde sig om nåt sånt.
Att det inte finns annat än just folks misstankar att gå på gör det ju inte till lögn att skriva att flashback misstänks vara hackat.
Sen kanske det inte heller har någon egentlig relevans.. så när det visar sig inte stämma är det väl inte konstigt att de plockar bort artikeln.
Hade de haft rätt hade de ju kunnat klappa sig själva på axeln över att ha varit snabbt ute.

Själv är jag nästan lite impad av att nån på idg fortfarande faktiskt kan skriva en egen notis istället för att köra engelska grejer genom google translate.

Håller helt med dig, det är fantastiskt vad dom kan, journalisterna på IDG. Att inte sno allt direkt från engadget och liknande sidor är ju nästan revolutionerande.
2014-09-22, 22:42
Medlem
Iloveludas avatar
Varför tar det så lång tid innan tråden blir uppdaterad med mitt nya inlägg? Sen när det till slut blir det så är det markerat med svart färg och markerat som oläst. Händer tyvärr ofta.
2014-09-22, 23:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Varför tar det så lång tid innan tråden blir uppdaterad med mitt nya inlägg? Sen när det till slut blir det så är det markerat med svart färg och markerat som oläst. Händer tyvärr ofta.
Uppdatering har avhandlats sisåräd 2000ggr...minns jag rätt är det data mellan servrar som tar lite tid på sig och svartmarkerad beror på din webläsare som ser ett nytt inlägg.
2014-09-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Skriver jag ett inlägg och postar det så händer det ofta att jag måste uppdatera sidan upp till åtta ggr. innan inlägget syns. Svartmarkerat blir det varje gång mitt inlägg hamnar överst på en ny sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in