2014-03-19, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Jo, men just nu är det lite mycket annat. Jag kan försöka kolla på saken imorrn dock.

Vi testar normalt bara sidan i de vanligaste webbläsarna för windows/mac/linux. Vi lägger inte särskilt mycket tid på att fixa saker specifikt för hur den visas på mobiler eftersom att tanken är att alla mobilanvändare ska få en ny, bra och välfungerande mobilversion av forumet inom kort.
Oki det är lugnt. Som tur är så händer det inte så ofta
2014-03-19, 22:12
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Ladda ned Flashback Forum Lite appen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.chip2n.flashbacklite
2014-03-20, 01:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jo, men just nu är det lite mycket annat. Jag kan försöka kolla på saken imorrn dock.

Vi testar normalt bara sidan i de vanligaste webbläsarna för windows/mac/linux. Vi lägger inte särskilt mycket tid på att fixa saker specifikt för hur den visas på mobiler eftersom att tanken är att alla mobilanvändare ska få en ny, bra och välfungerande mobilversion av forumet inom kort.
Är det sant?! Äntligen. Vad betyder "inom kort" mellan tummen och pekfingret?
2014-03-20, 11:29
Tekniker
kookamungas avatar
Tyvärr kommer just den här buggen inte kunna fixas idag, men jag har lagt in det i ärendesystemet så att det inte glöms bort.

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Är det sant?! Äntligen. Vad betyder "inom kort" mellan tummen och pekfingret?

Det är sant!

Det är inte jag som håller i rodret där dock så jag kan inte ge besked på när den lanseras. Men nya mobilversionen är i princip klar, så jag hoppas att vi kan få upp ett beta-test nu i vår.
2014-03-27, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
"Mina citerade inlägg" verkar sakna dom senaste dagarnas inlägg. Det funkade tidigare, men inte den senaste halvtimmen eller nått.

edit: Verkar ha löst sig igen nu.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2014-03-27 kl. 10:51.
2014-03-27, 10:57
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Mina citerade inlägg" verkar sakna dom senaste dagarnas inlägg. Det funkade tidigare, men inte den senaste halvtimmen eller nått.

edit: Verkar ha löst sig igen nu.
Något är det i alla fall. Det funkar ungefär varannan gång för mig.
2014-03-27, 11:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Något är det i alla fall. Det funkar ungefär varannan gång för mig.
Just nu ser jag dom två senaste, sen är det ett gap på ett par dagar.
2014-04-01, 01:34
Medlem
-Wasteland-s avatar
Nu vet jag inte riktigt om det här räknas som en bugg, men iallafall nåt att åtgärda.

När man diskuterar i film- och tv-serieforumen så förekommer en hel del spoilers av naturliga skäl för att inte avslöja olika saker. Problemet är dock att om någon citerar ditt inlägg och skriver något och sen avslutar med en spoiler så syns spoilern i dina "citerade inlägg". Detta föranleder ju en del otrevliga överraskningar och förstörda filmupplevelser.
2014-04-01, 11:13
Moderator
^Eazs avatar
Nu verkar sökmotorn vara ur sync igen, får inte upp senaste citerade inläggen (inläggen syntes igår i mina citerade inlägg).
2014-04-01, 15:16
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu verkar sökmotorn vara ur sync igen, får inte upp senaste citerade inläggen (inläggen syntes igår i mina citerade inlägg).
Vi är medvetna om att sökservrarna inte mår så bra som de borde. Åtgärd är planerad och ny hårdvara till dem på väg in.

admin4
2014-04-01, 16:36
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi är medvetna om att sökservrarna inte mår så bra som de borde. Åtgärd är planerad och ny hårdvara till dem på väg in.

admin4

Den nya hårdvaran bör vara installerad någon gång i mitten av nästa vecka. Det är rätt kraftfulla maskiner som har inhandlats så vi räknar med att många av problemen med sök/mina citerade inlägg kommer att upphöra snarast.
2014-04-01, 18:23
Medlem
Citat:
Den nya hårdvaran bör vara installerad någon gång i mitten av nästa vecka. Det är rätt kraftfulla maskiner som har inhandlats så vi räknar med att många av problemen med sök/mina citerade inlägg kommer att upphöra snarast.
Även överbelastningen som sker nattetid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in