2012-07-10, 23:29
Medlem
Doug.Wilsons avatar
Titt som tätt så funkar inte sökmotorn, utan jag måste skriva in samma fras igen för att det ska funka att söka.
2012-07-28, 01:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doug.Wilson
Titt som tätt så funkar inte sökmotorn, utan jag måste skriva in samma fras igen för att det ska funka att söka.
Tja det inträffar titt som tätt.
admin/tekniker/moderatorer verkar inte vilja kommentera det hela, och ännu mindre åtgärda det.
En personlig gissning är att det handlar om överbelastning, hur det nu skulle gå till med tanke på folks obenägenhet att använda sök?
EDIT:
Vore ju rätt enkelt att lösa genom att meddelandet istället vore något i stil med "tillfällig överbelastning, var god försök senare" i stället för som nu "inga träffar, var god sök med andra termer" eller vad fan det nu står.
Senast redigerad av epost72 2012-07-28 kl. 02:06.
2012-07-28, 02:18
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tja det inträffar titt som tätt.
admin/tekniker/moderatorer verkar inte vilja kommentera det hela, och ännu mindre åtgärda det.
En personlig gissning är att det handlar om överbelastning, hur det nu skulle gå till med tanke på folks obenägenhet att använda sök?
Fast "mina citerade inlägg" är väl del av sökfunktionen
https://www.flashback.org/sok/quote=epost72?sp=1&so=d etc (vilket händer samma sak med rätt ofta)
2012-07-30, 14:41
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Vore ju rätt enkelt att lösa genom att meddelandet istället vore något i stil med "tillfällig överbelastning, var god försök senare" i stället för som nu "inga träffar, var god sök med andra termer" eller vad fan det nu står.

Nu kommer ett sådant meddelande visas.

Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Fast "mina citerade inlägg" är väl del av sökfunktionen
https://www.flashback.org/sok/quote=epost72?sp=1&so=d etc (vilket händer samma sak med rätt ofta)

Korrekt, det är faktiskt väldigt många sökningar hela tiden. Databasen innehåller för tillfället tiotals miljoner inlägg, sökmotorn får alltså en del jobb att ta hand om.
2012-07-30, 15:33
Medlem
epost72s avatar
Alla tiders.
En annan sak som börjat bugga är toppmenyn och verktygsikonen.
På en vanlig PC fungerar det bra men via mobilen leder ett klick där inte till kontrollpanelen som det gjort tidigare utan istället hamnar man i F182. Men det ser ut som att klicket registrerats på verktygsikonen.

Om man zoomar jättemycket och klickar så fungerar det och man kommer till kontrollpanelen.

Nu är det ju så att det är lite trixit att använda toppmenyn via mobil eftersom dropdownmenyerna inte riktigt fungerar som man vill, men just detta med verktygsikonen har blivit lite irriterande.
2012-08-01, 12:15
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbshw
"Sök i forum" för inlägg efter en specifik användare fungerar inte:

Jag gör följande.

1) Går till avancerad sökning.
2) Skriver "dbshw" under användarnamn.
3) Väljer "inlägg" under "Visa resultatet som".
4) Väljer "Datorer, teknik och prylar" under "Sök i forum".
5) Klickar "Sök nu".

Den säger "Visar resultat 1 till 50 av 118". Alla inlägg som visas är i Datorer, teknik och prylar. Url:en till sökningen är

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=dbshw&forumids=4

Sedan klickar jag mig till sida två i resultaten. (Spelar ingen roll om jag gör det med siffran "2" eller den lilla pilen.) Nu visar den istället "Visar resultat 51 till 100 av 1000", och listan innehåller inlägg jag gjort i alla forum, istället för de 51:a till 100:e inläggen i Data, som den borde. URL:en till sökningen är

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=228890&page=2

Jag kan få det jag vill, nämligen den andra sidan av resultaten från Data, genom att ändra URL:en manuellt till

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=dbshw&forumids=4&p age=2

men detta borde alltså vara det som länkas från första resultatsidan.

Fixat. Bättre sent än aldrig.
2012-08-03, 20:21
Medlem
eternussermos avatar
Mina prenumerationer uppdateras inte för alla ämnen, utan en del visas som olästa, finns det någon lösning, eller en bug?
Har varit så några dagar, jag har google chrome som webläsare och Win7

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/prenumerationer_flashback-729.jpg
2012-08-04, 12:24
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/sp38561623
Alla tiders.
En annan sak som börjat bugga är toppmenyn och verktygsikonen.
På en vanlig PC fungerar det bra men via mobilen leder ett klick där inte till kontrollpanelen som det gjort tidigare utan istället hamnar man i F182. Men det ser ut som att klicket registrerats på verktygsikonen.

Om man zoomar jättemycket och klickar så fungerar det och man kommer till kontrollpanelen.

Nu är det ju så att det är lite trixit att använda toppmenyn via mobil eftersom dropdownmenyerna inte riktigt fungerar som man vill, men just detta med verktygsikonen har blivit lite irriterande.
Nu buggar toppmenyn ännu mer.
"följ med när man scrollar" hoppar slumpmässigt tillbaks till att menyn stannar vid toppen.
Inga andra inställningar påverkas.
2012-08-04, 13:04
Medlem
sunnyljungs avatar
Jag får trådar jag inte varit inne på markerade som lästa.
Inte hela grupper, utan en här och där.
2012-08-04, 13:07
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnyljung
Jag får trådar jag inte varit inne på markerade som lästa.
Inte hela grupper, utan en här och där.
Samma som undertecknad då, titta på mitt inlägg ett par inlägg upp och bekräfta.
2012-08-04, 13:09
Medlem
Zephrams avatar
Citat:
Nu buggar toppmenyn ännu mer.
"följ med när man scrollar" hoppar slumpmässigt tillbaks till att menyn stannar vid toppen.
Inga andra inställningar påverkas.

Ett relaterat problem jag noterat sedan igår är att om jag går in i Kontrollpanelen, väljer "Redigera alternativ" och sedan ändrar inställningen för "Visning av toppmenyn" så sparas valet "Låt toppmenyn ligga kvar längst upp" när man klickar på "Spara inställningar" OAVSETT vilket val man faktiskt gjort - dvs det är INTE möjligt att *spara* varken "Dölj toppmenyn" eller "Låt toppmenyn följa med när man scrollar".

Dessutom får jag intrycket att toppmenyn numera visas med betydligt mindre fontstorlek än tidigare - precis när sidan laddas visas den med en större fontstorlek, men efter ett kort tag ändras den. (Antar att det tar ett ögonblick att ladda ner CSS-inställningarna?)

Jag använder Firefox 14 under Windows XP (SP3).
2012-08-04, 13:30
Medlem
sunnyljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Samma som undertecknad då, titta på mitt inlägg ett par inlägg upp och bekräfta.

Nja, inte riktigt samma sak... det här gäller trådar jag varken prenumererat eller varit inne på.

Det har dessutom pågått en längre tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in