Har 2 olika skärmar som jag har kopplat till datorn, en skämr vill jag ha till att kunna surfa med och den andra vill jag kunna köra helskärmsprogram på. För att kunna göra detta använder jag UltraMon och det funkar prefekt, men för att göra det hela lite smidigare skulle jag vilja kunna ha en ikon på skrivbordet till ett helskärmsprogram och kunna öppna det så att det blir helskärm på den sekundära bildskärmen, men detta går inte. Ikonen kan man ha på den sekundära skärmens skrivbord, men när jag öppnar programmet så öppnas det ändå på min primära. Går det att lösa på nåt sätt?
Högerklicka på ikonen till programmet, och välj 'Egenskaper'.
Du skall ha en flik som heter 'Ultramon - Window' där.
klicka i 'Use custom settings' och välj vilken skärm programmet skall öppnas i.
värkar inte fungera. Den primära skärmen går inte att välja bort. Den står i primary och enabled och går inte att välja som nåt annat, medans den sekundära står som enabled som man kan välja och primary är avkryssad och går ej att ändra.
haha,okey. nu hittade jag den. :P
Nu värkar det fungera med att den startar i rätt fönster, men nu får jag den inte i rätt storlek, den blir inte större än hälften av vad min skärm är. Har samma problem med när jag använder samma skribordsunderlägg som min primära, den är bara centrerad till mitten med svarta kanter runt, lika stor blir programmet jag vill ha i fullscreen (xbmc). Provat att ställa in storleken manuellt under fliken också, men det hjälper inte.
Går det inte att få den i större storlek än vad primnärdatorns skärm är av eller vad är problemet med detta?
haha,okey. nu hittade jag den. :P
Nu värkar det fungera med att den startar i rätt fönster, men nu får jag den inte i rätt storlek, den blir inte större än hälften av vad min skärm är. Har samma problem med när jag använder samma skribordsunderlägg som min primära, den är bara centrerad till mitten med svarta kanter runt, lika stor blir programmet jag vill ha i fullscreen (xbmc). Provat att ställa in storleken manuellt under fliken också, men det hjälper inte.
Går det inte att få den i större storlek än vad primnärdatorns skärm är av eller vad är problemet med detta?
Hur hög upplösning klarar din sekundära skärm?
Och vad står det i inställningarna för din sekundära?
Och inställningarna i Egenskaper för bildskärm är på 1920x1080 för TV'n?
Jag kör liknande som du. Har min TV inkopplad via HDMI. Det funkar kanon för mej.
Jag har inte utökat mitt skrivbord via bildskärms-inställningarna, utan jag låter Ultramon göra det åt mej när jag startar eXBMC som är satt att starta på min sekundära (TV'n). Den sekundära kopplas ifrån igen när jag stänger XBMC.