2009-08-14, 09:18
Medlem
apemanias avatar
Läste lite om bytes tricket i underground forumet, satte sen och tänkte över hur man kan göra den mer säker att utföra så detta är vad jag kommit fram till.

Istället för att leta efter ett kvitto (som kan ta riktigt lång tid) så köper du föremålet för bedrägeriet i en butik, detta kan din partner göra ifall du vill det. När du väl köpt föremålet så tömmer du den och drar till en annan butik i butikskedjan med en tom kartong. Anledningen till kartongen är för att det kan väcka misstänksamhet att gå in i en butik tomhänt och sedan försöka få tillbaka pengarna för något.

Väl inne i butiken så när tillfället ges byter du eller din partner snabbt eran tomma kartong mot en annan kartong som finns framme. Behövs det så kan ena agera lockbete och dra till sig allas uppmärksamhet i butiken innan bytesstunden (välta kartonger, klaga allmänt högt, spy etc etc, använd fantasin). Nu är det bara att lämna tillbaka ditt ''köp'' som du ångrade, få pengarna och dra lugnt därifrån, lyckas ni har ni både det köpa föremålet och pengar.

Kortsummering

1. Köp föremålet för det hela i butik X
2. Töm kartongen på innehåll, spara kartong och kvitto
3. Gå till butik Y i samma butikskedja, tag med tom kartong och kvitto
4. Byt ut tom kartong mot kartong med innehåll i (partner kan distrahera anställda vid behov)
5. Gå till disken och ångra ditt köp, få pengarna och gå ut ur butiken.
Citera
2009-08-14, 09:22
Medlem
Nu har jag inte bytt/lämnat tillbaka saker i någon elektronikbutik utan bara klädesbutiker, men brukar de inte ta ID när man lämnar tillbaka saker?
Citera
2009-08-14, 09:24
Medlem
apemanias avatar
Vad jag minns så brukar du bara behöva skriva på ett papper med lite personuppgifter och annat skit, kan stämma att de kräver dig på ID, dock inget jag vet säkert om de gör eller inte.
Citera
2009-08-14, 09:42
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apemania
3. Gå till butik Y i samma butikskedja, tag med tom kartong och kvitto

Brukar väl stå på kvittot vilken adress butiken ligger på?
Citera
2009-08-14, 09:57
Medlem
apemanias avatar
Det kan det nog göra, ska inte vara något hinder för att byta in varan i en annan butik, så länge det är samma butikskedja. Lite opraktiskt annars om du måste åka till samma butik du köpte varan i.
Citera
2009-08-14, 16:47
Medlem
LukeOnes avatar
Kanske en dum tanke, men kollar dom inte serienummer pà sàpass dyra prylar att det är värt besväret att bytestricka?
Citera
2009-08-15, 09:41
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne
Kanske en dum tanke, men kollar dom inte serienummer pà sàpass dyra prylar att det är värt besväret att bytestricka?

Troligt, dessutom har de flesta kedjor med värda saker kundtjänsten utanför bip spärrarna. Utdaterat trick som butikerna redan vet om skulle jag nog säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in