2003-12-12, 11:35
Medlem
Kashmirs avatar
Det börjar kännas obehagligt det här.

Jag har på senare tid återkommande drömmar hur jag blir slagen av min far. Det är framförallt en dröm med vissa modifieringar som återkommer. Jag sitter på tågstationen i staden där jag bor och det är bråk utanför. Jag sitter inne i centralen där tittar ut och jag har folk med mig (vilka vet jag inte).
Då dyker det upp en kille jag känner igen eller kännner lite smått och det känns under drömmen att jag försöker placera honom men kommer aldrig på. Han har avrunnet smink på sig som spridit sig ner mot kinderna och han berättar lite skrattande en historia om när jag var liten. Då blir jag barn i drömmen och mina päron har varit på opera (just ordet opera dyker upp ständigt i drömmen).
Jag stoppar in disk i maskinen och av nån anledningen tar jag plötsligt av mig byxorna, bajsar, och torkar av mig med en slev jag sen stoppar in i diskmaskinen igen. Min far ser då mig och jag åker på stryk så in i helvete.

Sen sitter jag på centralen och kompisarna (?) sitter och asgarvar åt berättelsen.
Citera
2003-12-12, 12:13
Medlem
BF_Swedens avatar
Det låter ju onekligen som så att ditt undermedvetna försöker bearbeta att din far( eller någon annan i en liknande position) inte behandlade dig särskilt väl när du var yngre - alternativt att du kände att du inte blev behandlad med respekt i dina yngre år. Möjligen kan en liknande situation ( någon i din närhet som har ungefär samma roll som din pappa) få ditt undermedvetande att koppla det du känner i dag i en viss situation med hur du kände dig när du blev kränkt som barn.

Tänk efter vem som är den i din närhet som är mest lik din far (det kan ju fortfarande var din far, vad vet jag) och hur du känner dig inför den personen. Har ni några olösta problem? Hur får personen dig att reagera?
Citera
2003-12-12, 12:19
Medlem
Kashmirs avatar
Att jag fått stryk som barn kommer jag ihåg och även fått berättat. Dock är ensilda händelser helt raderade ur minnet.

Fast jag har en väldigt bra relation med min far idag och varit så under många år så jag förstår inte varför det kommer nu. Okej att jag är allmänt orilig och stressad nu då jag befinner mig mellan två utbildningar jag hoppas kan genomföras. Men det beror knappast på honom..

Sen är jag förståss nyfiken om just händelsen med diskmaskinen har inträffat. Den verkar lite otrolig men kanske är raderad.
Citera
2003-12-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kashmir
Sen är jag förståss nyfiken om just händelsen med diskmaskinen har inträffat. Den verkar lite otrolig men kanske är raderad.

Jepp, den är sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in