2009-08-14, 02:08
Medlem
Hej jag är en kille på 19 vårar. Jag har ett problem varje gång jag går från huset blir jag bajsnödig. Jag har gått till shrinks sökt hjälp men inget värkar hjälpa riktigt. Jag vet inte vart oron/stressen kommer i från den bara poppar upp. Jag måste alltid vara nära en toalett. De går inte att tänka på andra saker för när stressen/oron kommer så får jag näst intill panik. Vet nån vad jag ska göra detta problem styr mitt liv
Citera
2009-08-14, 08:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Seriöst? Troll?
Citera
2009-08-15, 23:56
Medlem
UlfHamrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimreaper1
Hej jag är en kille på 19 vårar. Jag har ett problem varje gång jag går från huset blir jag bajsnödig. Jag har gått till shrinks sökt hjälp men inget värkar hjälpa riktigt. Jag vet inte vart oron/stressen kommer i från den bara poppar upp. Jag måste alltid vara nära en toalett. De går inte att tänka på andra saker för när stressen/oron kommer så får jag näst intill panik. Vet nån vad jag ska göra detta problem styr mitt liv

Vad har du exakt fått för hjälp när du varit hos psykolog?

Det du beskriver låter ju aningen lustigt, men det är inte ovanligt att oro och stress tar sig i fysiska uttryck.
Citera
2009-08-16, 15:15
Medlem
Yules avatar
Prova att sitta en stund på toaletten innan du går ut? Min mor blir alltid kissnödig när hon går ut. Det har väl kanske något med en oro att behöva gå på toaletten när det inte finns någon nära till hands. Så, prov o sitt på toan innan du går ut helt enkelt.
Citera
2009-08-16, 15:49
Bannlyst
Ja, detta är mycket vanligt.
Jag säger som föregående talare, för sök sitt på toaletten en stund innan varje utgång.
Citera
2009-08-16, 22:59
Medlem
Jag brukar vara ute väldigt länge jag vet att detta bara är psykiskt. Jag går alltid på toa när jag ser än
Citera
2009-08-17, 11:15
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimreaper1

tycker inte du ska oroa dig så mycket, frånsett om du har anal inkontinens. Som ung frisk brukar man kunna hålla sig väldigt länge (om det inte är diarre det är frågan om)
Låter som att det blivit något av en tvångstanke att du tror att du ska skita på dig, har det nånsin hänt? eller är det bara rädslan för att skämma ut dig som skrämmer dig?
Citera
2009-11-16, 13:14
Medlem
kaaanjags avatar
Bumpar den, måste se till så att du vet att du inte är ensam.
Jag är KONSTANT skitnödig när jag går ut, ibs säger dom att det är
men det tror jag inte på, det var läkaren som tröttnade på morsan
för att hon tjata på han så mkt om att hitta en lösning.

Jag måste gå på toa 3 ggr inom 20 min när jag vaknar,
och gå på toa 2-4 ggr innan jag går ut nåntans.
Och ska jag nånstans så måste jag åka bil,
Jag har haft skiten i 8 år och missat skolan helt i stort sett,
Men det jag tycker funkar bäst är min medicin "Lyrica som dämpar
min stress och oro blandat med lite meditation,

Tänk mkt på vad du äter och att se till så du får motion
så brukar det bli bättre för många

MVH
Citera
2009-12-05, 22:44
Medlem
OJ, jag detta har påverkat mig mycket med men inte lika mycke som dig. detta är ju ett tvångsbeteende. hur får man tag i din medicin hjälper det efter du tagit den.

tackar för ditt hjälp i förväg
Senast redigerad av grimreaper1 2009-12-05 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in