2009-08-13, 19:48
Medlem
speedycarlitos avatar
hallå tjenare

nu ligger det till såhär!

hade vart o handlat lite kläder osv i stan, när jag bestämmer mig för att ta något och äta på mcdonalds. efter maten går jag ut för och ta en cigg, glömmer då påsen på bordet, efter 3 min när jag går in är den borta!!!

alltså på 3 min har nån jävel nallat alla mina nya kläder, jävulst upprördande,

hursomhellst, satt ett fjortisgäng på 4 st bredvid mig, är tämligen övertygad om att de e nån av dom, då dom va borta likaså!.

hur ska jag göra?,

känner igen hur dom ser ut,

ska jag verkligen polisanmäla?
det här är ju såpass litet för polisen att dom knappast lägger några resurser på det?,

mcd är videoövervakat, kommer dom ens kolla på det?

vad ska jag göra?
mv
Citera
2009-08-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedycarlito
hallå tjenare

hade vart o handlat lite kläder osv i stan, när jag bestämmer mig för att ta något och äta på mcdonalds. efter maten går jag ut för och ta en cigg, glömmer då påsen på bordet, efter 3 min när jag går in är den borta!!!

hursomhellst, satt ett fjortisgäng på 4 st bredvid mig, är tämligen övertygad om att de e nån av dom, då dom va borta likaså!.

hur ska jag göra?,

det här är ju såpass litet för polisen att dom knappast lägger några resurser på det?,

vad ska jag göra?
mv

anmäl dom eftersom mcd var videoövervakat så är det ganska stor chans att dom åker fast
Citera
2009-08-13, 19:53
Medlem
speedycarlitos avatar
jo men tror du polisen ens orkar bry sig om ett sådant litet skit fall?, eller har jag fel?
Citera
2009-08-13, 20:00
Medlem
Snitz3ns avatar
eftersom det är övervakat så borde du nog gå till polisen, det kan ju inte vara så svårt för polisen att gå till mcd och kolla på filmen...
Citera
2009-08-13, 20:31
Medlem
pjalles avatar
Citat:
jo men tror du polisen ens orkar bry sig om ett sådant litet skit fall?, eller har jag fel?
Låter mer som att det är du som snott nåt och är orolig för att nån ska polisanmäla...
Citera
2009-08-13, 20:35
Medlem
Citat:

Eftersom dom bara behöver kolla på flmen så då behöver dom ju inte lägga ner så mycket tid
Citera
2009-08-13, 20:39
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beffron_
Eftersom dom bara behöver kolla på flmen så då behöver dom ju inte lägga ner så mycket tid

Dock ska dom väl ha någon sorts av tillstånd för att få kolla på filmen, eller?
Citera
2009-08-13, 21:03
Medlem
Leavemealones avatar
Snuten kommer inte bry sig, tro mig.
Citera
2009-08-13, 21:07
Medlem
najass avatar
Övrigt --> Brott och brottsbekämpning

/mod
Citera
2009-08-13, 21:08
Medlem
Citat:
hallå tjenare

hur ska jag göra?,

vad ska jag göra?
mv

Hur mkt var kläderna värda?
Citera
2009-08-13, 21:10
Medlem
speedycarlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Låter mer som att det är du som snott nåt och är orolig för att nån ska polisanmäla...

okej och VARFÖR tror du det?
vill du bara fylla ut din inläggningsstatistik med meningslösa inlägg?,

jag fråga mcd personalen om jag fick kolla på bandet och det fick jag inte, så måste göra en polisanmälan för att dom ska få kolla på det,

det var 2 stjortor och ett par byxor, värde ca 2500 tror jag, kanske inte mycket i andras ögon, men för mig svider det.
Citera
2009-08-13, 21:14
Medlem
raoul.dukes avatar
Citat:

självklart ska du ringa snuten o sätta dit dom. En yngre släkting till mig blev rånad på sin mobil inne på statoil i Upplands Väsby förra helgen. Morgonen efteråt ringde han och berätta läget och polisanmälde. Han fick åka ut redan samma dag han ringde och möta upp snuten och kolla igenom övervakningsbanden. Det tog väl inte mer än ett dygn till förens snubben (rånaren) vart inplockad

Det här kanske var undantagsfall, va vet jag. Men dom kan ju inte ignorera ngt sånt när dom får det serverat på silverfat. Bildbevis e rätt svårt att försöka bortförklara, go for it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in