Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-13, 14:30
Medlem
R.Stotzkys avatar
Mondo, gore och bizarre-forumet behöver ett underforum av länktipstyp. Jag har svårt att förstå varför det nödvändigtvis måste finnas ett diskussionsunderlag för att man skall kunna starta en tråd, när de flesta trådar går ut på att visa något som är mer extremt än det som postats tidigare. Dessutom kan ju vem som helst hitta på ett diskussionsunderlag som känns mer eller mindre krystat, bara för att kunna posta en länk till en video.

Gör som med humorforumet istället och skapa ett underforum som bara är till för länkar.
Citera
2009-08-13, 14:31
Medlem
LadyTieras avatar
Bra ide, gör att fler vågar posta och man kan få ihop ett riktigt stort länkarkiv med äckel.
Citera
2009-08-13, 14:33
Medlem
H.E.L.s avatar
Skulle det inte räcka med en tråd istället för ett helt underforum?
Ett bra förslag annars som jag skall ta upp.
Citera
2009-08-13, 15:00
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Iofs så postar man inte mycket kommentarer om klippet i Länktråden som vi har där så ett under forum vore riktigt bra!
Citera
2009-08-13, 16:19
Moderator
Dretskols avatar
Och vad är det som gör mgb speciellt? Jo, där förs jäkligt intressanta diskussioner kring klippen. Trådar som postas utan underlag för diskussion resulterar i 9 fall av 10 i off topic och trams.
Det som skiljer mgb mot andra gore-siter är:

där -> fåniga kommentarer
här -> vettiga diskussioner

är man bara ute efter klippen kan man väl söka runt själv på t.ex YNC, liveleak, Nothingtoxic o.s.v
Jag tycker att det är klockrent som det är nu, det finns ju redan en länksamlingstråd där man kan posta länkar utan att behöva slänga in diskussionsunderlag.
Citera
2009-08-13, 16:20
Moderator
Dretskols avatar
Citat:

Jag trodde du modererade där inne

https://www.flashback.org/showthread.php?t=976822

Se, vilken kanontråd ovan.
Lås tråden nu

EDIT: finns flera alternativ om man vill slänga in hemskheter

https://www.flashback.org/showthread.php?t=353474
https://www.flashback.org/showthread.php?t=391256
https://www.flashback.org/showthread.php?t=851015
Senast redigerad av Dretskol 2009-08-13 kl. 16:43.
Citera
2009-08-13, 16:55
Medlem
Drommaloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Och vad är det som gör mgb speciellt? Jo, där förs jäkligt intressanta diskussioner kring klippen. Trådar som postas utan underlag för diskussion resulterar i 9 fall av 10 i off topic och trams.
Det som skiljer mgb mot andra gore-siter är:

där -> fåniga kommentarer
här -> vettiga diskussioner

är man bara ute efter klippen kan man väl söka runt själv på t.ex YNC, liveleak, Nothingtoxic o.s.v
Jag tycker att det är klockrent som det är nu, det finns ju redan en länksamlingstråd där man kan posta länkar utan att behöva slänga in diskussionsunderlag.

+1.

Är man bara ute efter att se på klipp är det ju bara att dra till YNC eller liveleak och söka. Visst är det kul med mgb-klipp, men det är också skoj att snacka om klippen och se andras åsikter om dom.

Döda inte det
Citera
2009-08-13, 19:02
Medlem
surfacings avatar
Genialiskt. Det är ju ändå alltid länkarna i MGB som skapar dom roliga diskussionerna.

Då kan vi alla äntligen få sitta och masturbera och titta på kött tillsammans, mumma.
Citera
2009-08-13, 22:05
Medlem
Citat:
Det finns iofs redan en tråd där man postar länkar. Men vitsen med att ha ett underforum är ju att man kan se bättre vad klippen handlar om utan att behöva scrolla genom en 150 sidor lång tråd.

Då kan man ha trådar som:

"Man skjuten i huvudet"
"Flicka hoppar från höghus"
"Tonåring skjuter bort sitt huvud"

osv

Mer överskådligt.

Det där med att man måste ha ett diskussionsunderlag för varje tråd är ju bara fånigt. 95% av läsarna vill väll inte ha några "intellektuella" diskussioner utan vill ju bara gotta sig lite.
Citera
2009-08-14, 18:24
Moderator
Humbugs avatar
Exakt! är jag inte helt fel ute har katarsis efterfrågat detta under ett jäkla bra tag.

Det går att diskutera länkar och jag tror också det finns ett behov för det, men jag vill inte gärna se det i den befintliga avdelningen och en enstaka tråd för alla diskussioner blir rörigt.

En länktipsavdelning liknande länktipsen längst ned på detta forum skulle sitta fint, ett ställe för "oneliners" till en viss gräns.

Vet att detta diskuterats förut, men minns inte vad som blev resultatet...
Citera
2009-08-14, 21:57
Medlem
Zcapegoats avatar
Mycket bra förslag tycker jag. Mycket mer överskådligt än länktips-tråden. Inte alltid man har tid eller ork att sitta och bläddra i den.
Citera
2009-08-14, 21:59
Medlem
klasklätters avatar
Mycket, mycket bra förslag! Hoppas vi får se detta inom en snar framtid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in