2009-08-13, 05:47
Medlem
tompatomps avatar
Sitter på en laptop, Asus X5AVn med inbyggt Realtek High Definition Audio. Problemet är i många spel, främst fps spel så hackar det till då och då, en halv sekunds lagg. Alltid när det kommer något ljud, t.ex. när man skuter eller tar skada så uppstår lagget.
Har testat avinstallera ljudet, och inaktivera drivrutinen, och då flyter spelen hur bra som helst. Men att ställa ner maskinvaruaccelerationen och sänka ljudkvalitén i spelen hjälper inte det minsta.
Jag har testat olika drivrutiner, samma fel hela tiden, undrar om det är så här det ska vara, eller om det kan vara någe hårdvarufel?
Datorn är fullt uppdaterad, windows xp SP3, directx 9.0c, nvidia geforce 9650m GT med nyaste drivrutinerna. Har även formaterat datorn typ 10 gånger för o hitta felet och fixa problemet.
Citera
2009-08-13, 05:50
Bannlyst
Har du checkat inne på inställningarna inne på spelet. Jag kör själv samma program, men jag har inget problem me lagg. :S Har du provat som alla andra säger Sökt på google? Det är en bra början.
Citera
2009-08-13, 05:57
Medlem
tompatomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepogge
Har du checkat inne på inställningarna inne på spelet. Jag kör själv samma program, men jag har inget problem me lagg. :S Har du provat som alla andra säger Sökt på google? Det är en bra början.

Ja, jag har sänkt ljudkvallen och grafiken i spelet till det sämsta, men det blir absolut ingen skillnad, Kan maxxa grafiken och ljudet och det blir samma sak, spelet flyter hur bra som helst tills jag gör någonting som spelar upp ett ljud.
Sökt på google en massa med, men inte hittat nånting som fungerar.
Citera
2009-08-13, 09:03
Medlem
Psychopatricks avatar
Vad har du för minne i datorn?
Citera
2009-08-13, 11:08
Medlem
Tycker det låter som om ljuddrivrutinen som spökar. Kan vara krock i minnet med något annat program som konkurrerar om samma plats i minnet men det låter lite skumt när du säger att du har formaterat om datorn, dock kankse du har installerat samma program igen. Alternativt är det ditt ljudkort det är fel på...
Citera
2009-08-14, 07:39
Medlem
tompatomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Vad har du för minne i datorn?

3gb ram
Citera
2009-08-14, 07:42
Medlem
tompatomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teknik-Mats
Tycker det låter som om ljuddrivrutinen som spökar. Kan vara krock i minnet med något annat program som konkurrerar om samma plats i minnet men det låter lite skumt när du säger att du har formaterat om datorn, dock kankse du har installerat samma program igen. Alternativt är det ditt ljudkort det är fel på...
Jo jag tror samma saker. Då jag formaterat så har jag installerat minimalt innan jag testat ett spel, det var så jag upptäkte att kruxet börjar efter jag installerar ljud drivrutinerna. Och jag har testat flera drivrutiner till ljudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in