Okej. I´ve fucked up.
Har glömt att betala en mobilfitthelvetesjävlakukräkning. Den skulle vara betald den 25juni (med omnejd). Har inte fått något påminnelsebrev från 3 för min addressändring strulade. Fick gå in till 3 och ändra det personligen och betala min räkning med kort över disk i slutet av juli. Men tänker inte skylla på något sånt, inser att jag inte har något annat val än att betala räkningen och det tänker jag göra utan protest. Ska fixa det i morgon.
Nu är det så att jag fått ett brev från Lindorf som är ett inkassoföretag. Deras räkning är utskriven den 31a juli och efter en jävla massa lusläsande i deras finstilta pisstext så ser jag att jag hade 8 dagar på mig att betala, vilket jag nu har missat. Där står det att ärendet kommer hamna hos fogden. Har inte fått in någon vana att kolla min brevbox ofta, men nu kommer det väl bli ändring på det antar jag..
Så.. Vad kommer hända? Kommer jag ha massa obehagliga betalningsanmärkningar och va fucked för framtiden typ? Kommer jag ha fittsvårt att fixa lägenhet osv? Ska ringa Lindorf i morgon och fråga dom hur jag ska göra!
Men som sagt, vet ni något, det kan vara vad som helst, säg det gärna till mig!
Fitta! Jävla klantrövshelvete man är! Slarvar fan aldrig med sån här skit annars. Kan ju tilläggas att det är min första kontakt någonsin med inkasso och fogden. Har inte hunnit få ett brev från fogden heller..
Hoppas man kan få något lugnande ord.. Sitter och har ett nervöst sammanbrott typ!