2009-08-12, 23:28
Medlem
Hej!

Jag har märkt att datorn har varit lite seg på sistonde vilket jag trodde innebar kanske bara en del spywares etc som jag skulle rensa bort senare. Men idag när jag lirade lite spel så laggade det extra mycket så jag öppnade aktivitetshantaren och kollade in på processer och tänkte stänga av all "onödig" process.

Det var då felet inträffade då jag stängde av "Explorer.exe" , sen dess så kan jag inte logga ut lr stänga av datorn (utan att ta ut kontakten), jag kan inte öppna aktivtetshantaren (stängs direkt av ). Ljudet krånglar och vägrar fungera. Vardagliga program så som skype, msn, spotify som jag brukar använda vägrar att starta, står "An internal error has occured" när jag försöker starta de.

Snälla, behöver verkligen hjälp!

Tack i förskott!

EDIT: Det enda som i princip fungerar är internet.
Citera
2009-08-12, 23:32
Medlem
bergsturks avatar
Vad bra att internet fungerar, då kan du gå till http://www.f-secure.com/en_EMEA/secu...ner/index.html och scanna skiten ur datorn! Rapportera gärna vad den hittade.

PS. Vad har du för antivirusprogram och övriga säkerhetsprogram installerade? DS.
Citera
2009-08-12, 23:36
Medlem
Jag har haft virus förrut (ett bra tag sen) och på senare tid varit ganska slarvig med virus program uppdateringar etc.

Men jag använder mig av Avg, ccleaner,
Citera
2009-08-12, 23:38
Medlem
Angående F-secure online scannern. Jag har installerat och laddat ner allt som behövs. Och när jag trycker på "start" så ser jag att den här scannern ska starta, men precis som med allting så stängs den av direkt när den håller på att starta.
Citera
2009-08-12, 23:58
Medlem
bergsturks avatar
oops. det bästa är att ta ut hårddisken och scanna i en annan dator...
Citera
2009-08-13, 00:02
Medlem
jag sitter på laptopen nu, och kör system recovery på den stationära och får se hur det går. Jag stängde som sagt av explorer exe idag, kan inte jag återställa datorn till så som den var igår?
Citera
2009-08-13, 00:11
Medlem
bergsturks avatar
Det hjälper nog inte... men du kan ju testa. Men du har ju helt klart virus och då är det alltid bra att scanna i en annan burk iaf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in