Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag håller inte med. Tänk dig istället att på krogen någon skitsnygg tjej (i FB´s fall ungefär samma som att Roger P) kommer fram och säger "fan va roliga grejer ni pratar om" och bidrar med någon rolig liten anekdot som ligger ganska nära ämnet. Jag blir inte irriterad.
/Schaffer
Ja, i vissa fall kan jag hålla med, men det finns fortfarande mycket meningslösa grejer. I en tråd om hemgjorda chips (
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=94045) i "Mat & Dryck"-forumet t.ex. så kommer Roger Persson med ett svar som jag tycker är i stort sett meningslöst. Har inget att göra med frågan ("Hur gör man chips själv, affären är stängd"), och innehåller meningslösa klagomål.
Inget ont om just Roger Persson, han kan vara smålustig ibland, med det är den typen av inlägg som är meningslösa och som stör trådar.
Tänk om tråden hade fyllts på med en diskussion rörande om det är okej att hålla på med sånt "hemkunskaps-bög-myspys" i fem inlägg istället för att svara på frågan; vad irriterande! Och det var just det som hände.
Och angående trådar om trådar; jag menar bara att om man verkligen vill debattera det moraliskt riktiga i att köpa ett förfalskat körkort så bör man göra det i en tråd ämnad för en moralisk debatt, inte i en tråd ämnad för sakfrågan: hur man får tag i det. Har man inget att säga i sakfrågan kan man vara tyst.
Så menar jag...