• 6
  • 7
2009-09-22, 21:26
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torskmannen
Har för mig att det redan finns en sådan här tråd.

Nåja.

Jag tar droger för jag tycker det förgyller helger och andra lediga dagar.

En?

Här är ett litet urval.

vrf ta droger?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=978388

Varför bruka knark?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=436636

Varför knarkar ni?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=282878

Varför knarka?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=351752

Varför börjar folk ta droger?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=893000
Citera
2009-09-22, 22:24
Medlem
Calle.s avatar
Droger är fascinerade. Droger gör så man mår ännu bättre. Det är skönt. Listan kan göras rätt lång, faktiskt.
Citera
2009-09-22, 22:38
Medlem
bluetech123s avatar
För att känna mig hög, normal eller bara för att fungera.
Citera
2009-09-22, 22:41
Medlem
warriorss avatar
varför drogar vi!

HEJ!
Själv är det ångest för att dö har en dödlig sjukdom jag drog på mig som opiat missbrukare iv.
Jag klarade mig från hiv men fick en otäck sort av gulsot hepatit C Gentyp 1 det är den mest svår behandlade gulsoten som finns.
Först hade jag hepatit b efter ett par år hheette det b-non eller a-non dom visste inte mer än kungens skit om vad jag hade 1994 hittade de hepatit c och d (delta)
Obehandlad är delta värre än hiv men C är så svår att en hiv patient med broms medisin har större chans att bli äldre än en som har hepatit C. som tur är är den inkapslad jag smittar inte men hur roligt är det......... har gjort två misslyckade behandlings försök har just avslutat en så nu är jag flintis rakade bort tussarna!
lev väl!
MVH!
warriors
Citera
2009-09-22, 22:42
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ABB-
Ja som topicen lyder! Varför tar du droger? Är de för att de är roligare med droger än att va nykter? Eller för att fly från massa problem? OSV.

Jag kan börja: Jag började med steroider redan i tidig ålder och åkte in på p12or och behandlingshem redan efter några månader. Sen när jag blev fri va jag inte riktigt samma person som innan utan ett mycket mer ångestladdad och hatisk person, så jag bestämde mig för att testa benzo (min första drog) och tyckte alla problem försvann så jag beställde mer och mer och sen övergick de till tyngre och tyngre droger.

Och nu sitter man där man sitter kan jag säga Fast jag tänker inte lägga av men droger, har hittat min kärlek kan man säga.

Mvh

Olika droger för olika saker, men överlag tar jag droger för att jag tycker det är roligt. Enkelt och ärligt
Citera
2009-09-22, 22:45
Medlem
warriorss avatar
varför drogar vi?

EN del drogar faktiskt pga skräck propagandan på 90 talet vad är det som är så skönt att man blir fast direkt?!
Och det blir man inte som man bäddar får man ligga kan man säga till staten!
Citera
2009-09-22, 23:44
Medlem
TjackadHamsters avatar
Jag skulle kunna diskutera det här i en evighet, men vi får se hur mycket det blir..

För det första blev jag intresserad av droger redan i tidig ålder. Jag, som var, och är, och kommer alltid att vara, en udda person, och umgicks med udda folk. Redan som 13-åring satt jag på skolbiblioteket med en tre år äldre kompis och lusläste undervisningsböckerna om knark. Propagandan fungerade bra! Dock i motsats riktning.

Man hade hittat något att utforska och ha ett mål; att testa allt! Det var en ny värld. Jag har som tonåring (årskurs 7 till 9) lidit av ganska svåra depressioner och aldrig sett någon mening med det här spelet. Men det var i alla fall något man kunde kämpa för, något att se fram emot. Jag har väldigt få minnen från barndomen, och det jag i stort sett kommer i håg, och då jag ser mitt liv börjar, är just högstadiet och uppåt. Så vad gör man och har för hobby? Jo, det som man i stort sett, hela ens liv varit intresserad av; droger!

Det har hjälpt mig se lättare på livet, och man finner, och lär känna sig själv mycket bättre med hjälp av det. Jag har sedan jag faktiskt, istället för att bara kunna teorin, testade lära sett livet lite enklare, med en axelryckning, åt saker som jag under högstadiet skulle bli helt förstörd av.

Det finns droger för alla tillfällen! Jag ser det mest som en hobby, och jag utforskar fortfarande, och kommer antagligen alltid göra fram tills jag dör, och det kommer antagligen bli min död också. (haha fyfan vilken fin bild jag har av mitt liv!) Vill man krydda till vardagen finns det droger. Vill man bli extra party på party, så finns droger. Mår man dåligt, finns det droger, och så vidare...

Ungefär så.
Citera
2009-09-22, 23:57
Medlem
RTDs avatar
Droger är intressanta, sättet en substans påverkar kroppen. I liek it!
Citera
2009-09-22, 23:57
Medlem
RTDs avatar
Khul
Citera
2009-09-23, 00:03
Medlem
BigFatCones avatar
Jag infogade tråden "Varför tar ni droger?" med tråden "vrf ta droger?"

/Moderator
Citera
2009-09-23, 01:47
Medlem
wsbs avatar
Droger är en mängd olika substanser som existerar i vår värld, varav en fraktal av en promille har råkat bli lagliga och resten olagliga. Det finns ett fåtal människor som intar droger främst för att de smakar gott, så som kaffe, alkohol och tobak, men de allra flesta uppskattar effekterna av de nämnda och eventuellt andra substanser, vilket gör att man även tar dem för ruset. Rusets karaktär varierar beroende på substansen och genom det tillika syftet till att personen väljer att inta substansen.

Det finns många anledningar att inte testa droger, men fler för att testa.
Citera
2009-10-23, 03:37
Medlem
Varför ta droger?

Droger och droger, jag ser det som kryddor. Måste erkänna att jag är en glad och positiv (om än lite cynisk) kille, så det är inte direkt så att jag behöver droger för att stå ut med vardagen eller så.
Därför har jag heller aldrig köpt snacket av antiknarkare om att de minsann inte tar droger, för de behöver inte droger för att vara lyckliga.
(Detta brukar bara vara en ursäkt för att de inte ser utanför boxen, och är rätt inskränkta personer i övrigt).
Nej, jag behöver heller inte det för att vara lycklig. Jag tar det för att hitta och komma in i nya sinnesstämningar. Såväl ecstasy, som alkohol, tramadol och cannabis är för mig positiva kryddor, som gör att man (om man handskas rätt med dom) mår bra.
Och då har jag ändå drabbats av ett krampanfall som resultat av överdos av tramadol, så jag är ingen naiv snorunge. Det finns baksidor med allt om man är dum i huvudet.

Droger vidgar horisonten. Att vara öppen för nya substanser tyder på nyfikenhet och en person som testar olika former av substanser gör det enbart i syfte om att må bra. Och jag beundrar folk som strävar efter att må bra.
Senast redigerad av FettBlaj 2009-10-23 kl. 03:41.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in