• 1
  • 2
2009-08-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algebra
Göteborgs fyrverkerifabrik har väl fortfarande viss egen produktion av fyrverkeribomber??
Nej, de har aldrig haft den typen av tillverkning. Mig veterligen har de i princip bara tillstånd för att stubinera ihop olika saker.

Däremot har Pyroevent utanför Eskilstuna ett komplett tillverkningstillstånd men produktionen håller sig mest till inomhuseffekter. Jag vet dock att ägaren gör bomber upp till 4 tum ibland.

Pyro Smålands Krutbruk tror jag okså har tillverkat bomber förr men nu håller de väl mest på med teakmöbler och terrakottakrukor?
Citera
2009-08-13, 15:01
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Jodå! Fyrverkeribomber har tillverkats i Sverige för kommeriella ändamål. Dock blev det för dyrt någon gång på 70/80-talet och man gick helt över till import från Tyskland, Österrike, Spanien, Italien, i viss mån Japan men framför allt Kina.
du kanske missade ironin i mitt inlägg kanske inte var så lyckat menmen
Citera
2009-08-17, 17:46
Medlem
eckick1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Swede
Nej, de har aldrig haft den typen av tillverkning. Mig veterligen har de i princip bara tillstånd för att stubinera ihop olika saker.

Jag mailade Martin...

Citat:
Vi producerar bara konfettibomber och vissa sceneffekter. Sedan köper vi resten på olika fabriker i Kina och Europa.

Vi specialbeställer många av våra pjäser så som vi vill ha dem.

Ibland kan det också vara på önskemål av någon kund, men det är inte ofta kunder är ute i så god tid att man hinner ta hem produkter från Kina exempelvis. Det tar lång tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in