2009-08-12, 15:08
Medlem
Varför skaffar en kvinna barn om hon senare ska avsäga sig vårdanden?

Varför är det mer etniskt fel för en mamma att säga ifrån sig vårdnad än en pappa?

Är det inte bättre att försöka träffa sitt barn som mamma istället för att bara säga nej, på den helgen som det är meningen att man ska träffa sitt barn.

Tycka synd om sig själv istället för att inte se den smärta barnet har för att inte kunna träffa sin mamma.

Sen att inte förklara för andra människor hur det ligger till, att man inte har någon kontakt med sitt barn. Är man rädd för sanningen??

Jag vet inte exakt vart jag vill komma med detta, men jag stör mig så fruktansvärt mycket på denna kvinna som jag syftar detta inlägg på, som inte kan förstå att världen faktiskt inte kretsar runt henne.. Hon är vuxen och det är inte synd om henne, det är hennes son det är synd om!

Nog för att han har det riktigt bra hos sin pappa och det är där han hör hemma så tycker jag att hon iaf kan försöka träffa sin son och försöka få tillbaka det förtroende hon tappat hos både pappan och sonen för den delen.
Citera
2009-08-12, 15:11
Medlem
Spelar ingen roll om man är mamma eller pappa, har man barn ska man ta hand om det! Som förälder kan man inte vara egositisk och säga upp vårdnaden kvittar om det är mamman eller pappan då gäller det att sätta ungen först och inte låta den lida för att man är omogen.
Citera
2009-08-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jademyr
Spelar ingen roll om man är mamma eller pappa, har man barn ska man ta hand om det! Som förälder kan man inte vara egositisk och säga upp vårdnaden kvittar om det är mamman eller pappan då gäller det att sätta ungen först och inte låta den lida för att man är omogen.
Ja det tycker jag också, har man tagit på sig ansvaret att behålla barnet och ta hand om barnet så måste man också ta ansvar för det tills dess att barnet själv kan ta ansvar för sig själv.

Men är det rätt att skylla på att man själv inte mår så bra?
Vilken psykisk ohälsa han vara "rätt" orsak till att säga upp vårdnade?
Citera
2009-08-12, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idaria
Ja det tycker jag också, har man tagit på sig ansvaret att behålla barnet och ta hand om barnet så måste man också ta ansvar för det tills dess att barnet själv kan ta ansvar för sig själv.

Men är det rätt att skylla på att man själv inte mår så bra?
Vilken psykisk ohälsa han vara "rätt" orsak till att säga upp vårdnade?

Om mamman nu lider av någon psykisk ohälsa så är det väl bara bra att barnet slipper växa upp med henne. Eller har jag missat nåt? Vad skulle det vara för positivt att växa upp med en psyksjuk förälder? Det är bara positivt för de psykologer som sen cashar in när barnet blivit vuxet och behöver terapi.
Citera
2009-08-12, 22:38
Medlem
BSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaria
Varför är det mer etniskt fel för en mamma att säga ifrån sig vårdnad än en pappa?

Visst kan mammor och pappor verka väldigt olika varann, men jag tror inte de klassas som skilda raser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in