2012-10-25, 23:55
Medlem
slaskmaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamers
Gjorde han verkligen det? Vilken vakt ger fångar skjutvapen, oavsett vilken situation de befinner sig i?

Ja troligtvis ville han väl ge dom någon chans att försvara sig, eller möjligtvis chansen att skjuta sig själv i skallen ifall dom blir attackerade av walkers.
Citera
2012-10-26, 00:00
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
När han inser att det är han och fem till mot ett par hundra döda uppenbarligen

Varför ens låsa in dem från första början isåfall? Som jag förstod det så trodde väl vakterna att de hade situationen under kontroll till en början, men sen sket det sig. Aja, smärre detaljer som denna spelar ändå ingen större roll när avsnitten var riktigt bra!
Citera
2012-10-26, 00:08
Medlem
towbs avatar
Citat:
Varför ens låsa in dem från första början isåfall? Som jag förstod det så trodde väl vakterna att de hade situationen under kontroll till en början, men sen sket det sig. Aja, smärre detaljer som denna spelar ändå ingen större roll när avsnitten var riktigt bra!
Han hade väl en gnutta känsla för ansvar kvar och låste men insåg nog att han kunde behöva fångarna för sin egen skull också. Det här var ju i den inledande fasen då man fortfarande brydde sig om andras liv antar jag. Låter väl rimligt?
Citera
2012-10-26, 00:17
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Han hade väl en gnutta känsla för ansvar kvar och låste men insåg nog att han kunde behöva fångarna för sin egen skull också. Det här var ju i den inledande fasen då man fortfarande brydde sig om andras liv antar jag. Låter väl rimligt?

Ligger något i vad du säger, men med tanke på den långhåriga snubbens temperament och hur lömsk han verkade va skulle jag nog aldrig i livet givit ett vapen till honom. Hade vakten kommit tillbaka hade han väl förmodligen blåst skallen av honom.
Citera
2012-10-26, 00:19
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ligger något i vad du säger, men med tanke på den långhåriga snubbens temperament och hur lömsk han verkade va skulle jag nog aldrig i livet givit ett vapen till honom. Hade vakten kommit tillbaka hade han väl förmodligen blåst skallen av honom.
Han hade nog blåst skallen av var och en av sina sista överlevande medfångar när maten började ta slut, fast vem hade inte gjort det...
Citera
2012-10-26, 00:23
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Han hade nog blåst skallen av var och en av sina sista överlevande medfångar när maten började ta slut, fast vem hade inte gjort det...

Exakt! Förövrigt tycker jag Rick börjar bli aningen lik Shane i sitt agerande, vilket givetvis är bra!
Citera
2012-10-26, 00:25
Medlem
towbs avatar
Citat:
Exakt! Förövrigt tycker jag Rick börjar bli aningen lik Shane i sitt agerande, vilket givetvis är bra!
Det enda jag kan klaga på hittills är att resten av gänget är lite väl passiva och verkar inte ens tänka själva men vi får väl se, snart måndag igen
Citera
2012-10-26, 00:27
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Det enda jag kan klaga på hittills är att resten av gänget är lite väl passiva och verkar inte ens tänka själva men vi får väl se, snart måndag igen

Jo, men Carol började väl snitta upp en walker sist på eget bevåg utan Ricks tillstånd? Samt att Carl for iväg på äventyr för att hitta piller? Annars vågar väl ingen säga emot Rick, det kan ju bli det sista man gör!
Citera
2012-10-26, 00:29
Medlem
towbs avatar
Citat:
Jo, men Carol började väl snitta upp en walker sist på eget bevåg utan Ricks tillstånd? Samt att Carl for iväg på äventyr för att hitta piller? Annars vågar väl ingen säga emot Rick, det kan ju bli det sista man gör!
Haha ja jo sant, det är ju ett par månader av Ricks vrede vi inte fått se
Citera
2012-10-26, 00:32
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Haha ja jo sant, det är ju ett par månader av Ricks vrede vi inte fått se

Ja, bara gud vet vad som hände under vintermånaderna..
Citera
2012-10-26, 05:19
Medlem
Overminds avatar
På tal om vintermånaderna. Jag trodde alla zombies skulle frusit sönder eller något. Eller blivit stela och inaktiva. Men vintrarna kanske inte är så kalla där borta i de trakterna de befinner sig i nu. Kanske bara nån minus grad och inge snö alls.

Hade varit roligt att se ifall vintern hade NÅN som helst påverkan på de odöda längre fram då de kanske kommer till något annat ställe och de ser stelna och immobila zombies lite här och var.
Citera
2012-10-26, 05:27
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
På tal om vintermånaderna. Jag trodde alla zombies skulle frusit sönder eller något. Eller blivit stela och inaktiva. Men vintrarna kanske inte är så kalla där borta i de trakterna de befinner sig i nu. Kanske bara nån minus grad och inge snö alls.

Hade varit roligt att se ifall vintern hade NÅN som helst påverkan på de odöda längre fram då de kanske kommer till något annat ställe och de ser stelna och immobila zombies lite här och var.

Vintern är väl i stort sett likadan som här vad jag vet.. Men det är ju en serie, den ska vara realistiskt men inte allt för sådan alltid, då blir det fett tåkigt. GFan de flesta av oss hade legat i en garderobh hela tiden tills vi blev uppätna av dfe döda förmordligen, iag jag:P Men i en serie hade ja varit tung, fet action hjälte oså.. Liksm du.. Men så är det inte i min verklighet iaf.. Därav olika uppfattning.. Od en mera fega uppfattning ståämmer mer hos mig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in