2012-03-19, 19:16
Medlem
Kaejkos avatar
Riktigt tungt avsnitt. Gillar Rick som fan nu efter allt han sa vid brasan, det kan fan inte vara lätt, kräver nog rätt mycket psyke att gå igenom allt. Han gjorde bara det bästa och han hade rätt som fan i allt han sa.

Förstår dock inte varför hans fru Lori är så skev. Ena stunden gnäller hon över att Shane snackar skit om Rick sedan när Rick dödar honom, för att skydda sig själv och gruppen så pushar hon bort honom.

Nä fifan.
Rick är kung efter detta avsnitt. Kan fan inte vänta till nästa säsong. Hur lång tid är det?
Citera
2012-03-19, 19:53
Medlem
qups avatar
Oerhört lame säsongsfinal! Två av få saker som var bra i avsnittet var den där svärdtjejen med sina två koppelzombies = coolt + att zombiesarna är som flyttfåglar, verkar det som. Emigrerar lite lätt när det börjar bli kallt. Haha, fin och rolig tanke. Jag anade dock redan innan avsnittet att dom inte skulle kunna förvalta upplägget nå vidare men trodde aldrig att det skulle nå såna bottennivåer. Sagt från sambon 17min in i avsnittet: "Alltså det här är ju helt sjukt, det är ju inte ens roligt dåligt längre!". Men varför är det så spännande samtidigt!?!?!?

Ett par tre minnesvärda bottennapp:

- Maggie trodde att hon hade förlorat hela sin familj till en stor zombiehord, är utom sig av sorg MEN, då kliver Glenn in och säger "Jag älskar dig, hör du, jag älskar dig (det trodde du inte va!).". Och så är allt bra igen!

- En liten men ack så störig småsak: Varför skulle den där duden i husbilen köra in bland en massa zombies och princip begå självmord för att Carl och Rick skulle få ett lite mindre fall från ladan!? He-RRegud! Man såg det ju på långt håll, långt innan att det där kommer ju gå åt helvete! Sen var det väl några fler som dog under den fruktansvärt lama raiden, trodde Andrea skulle åka dit men hon blev ju räddad av den där kortrakade tjejens väldigt märkliga reaktion mot ladugårdsväggen. Hersch morsa dog väl också. När The walking dead dödar av karaktärer blir det mest som att slänga ut en tomburk genom bilrutan i halvlåg hastighet.

-Och så Lori: Lori kan tydligen skjuta helt fantastiskt bra! Varför har ingen gett henne en pistol tidigare? Hon kanske är asmycket bättre på å tvätta och lipa och vara ivägen iofs. Och älskade Lori Shane? Eller vad berodde hennes reaktion på Shanes död på? Hon om någon fattade ju hur pass Shane var påväg att barka rakt åt h-vete! Ville hon att Rick skulle dö? Annars är det en sjukt konstig reaktion på någon som precis tvingats döda sin bästa vän. Är Rick påväg att spåra? Varför?

Härligt att dom återanvänder exakt samma typ av cliffhanger två avsnitt i rad. Vittnar rätt mycket om vilken såpa detta är, i stil med "Skilda världar"s smurf-hanger.

Fantastiskt serie, om än något lam säsongsavslutning.
Citera
2012-03-19, 20:06
Medlem
Fantastiskt fin avslutning på säsongen. Har man läst serierna vet man att det är nu som shit hits the fan, så att säga. Visst agerar skådisarna som spelar Carl och Lori riktigt taffligt, men de kanske växer in i det. I typ tredje säsongen.

De senaste tre avsnitten har verkligen visat vad serien har för potential. Både Shane och Jultomtens bortgång var bra för serien och att nu äntligen Rick börjar visa lite balls så ser jag verkligen fram emot nästa säsong.

Jag förstår inte varför alla reagerade så starkt på att Rick inte sagt något om viruset. Vad spelar det för roll om man vet att man är smittad? Du blir ju fortfarande inte en walker förrän du blir biten eller dör.
Citera
2012-03-19, 20:07
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Borde inte Herschel vetat att det låg ett fett fängelse där? De är ju inte långt ifrån Farmen egentligen.
Det har du ju jävligt rätt i. Ironiskt det skulle vara om de bara fortsätter åt det andra hållet i nästa avsnitt och ingen får någonsin veta om fängelset.
Citera
2012-03-19, 20:09
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Oerhört lame säsongsfinal! BLABKLABLABLABLA
Ett par tre minnesvärda bottennapp BLABLABLA - En liten men ack så störig småsak: Varför skulle den där BLABLABLA He-RRegud! Man såg det ju på långtBLABLABLA den fruktansvärt lama raiden,BLABLABLA märkliga reaktion mot ladugårdsväggen.BLABLABLA Lori kan tydligen skjuta helt fantastiskt bra! Varför har ingen gett henne en pistol tidigare?BLABLABLA tvätta och lipa och vara ivägen BLABLABLA vilken såpa detta är, i stil med "Skilda världar"s smurf-hanger.

Fan vad jag börjar bli less på det här petiga och överdrivna gnället. Känns nästan som om du sitter med förstoringsglas och aktivt LETAR efter fel för att få in "roliga" poänger och applåder från likasinnade..

Kom igen. Säsongsfinalen var en av de bästa avsnitten under den här säsongen. Den var spännande, berättelsen kom att röra på sig ordentligt framåt. Vi fick det som många efterfrågat - vi fick action, vi fick zombier, vi fick åka från gården, vi fick en del förklaringar om smittan, vi fick se en glimt av fängelset och den mystiska Michonne. Tycker det var en mycket bra final som både underhöll kungligt och lovar gott om det som ska komma skall.
Citera
2012-03-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
- Maggie trodde att hon hade förlorat hela sin familj till en stor zombiehord, är utom sig av sorg MEN, då kliver Glenn in och säger "Jag älskar dig, hör du, jag älskar dig (det trodde du inte va!).". Och så är allt bra igen!
Hon hade ju lärt sig att acceptera det, såg inte ut som att hon var SÅ förkrossad över att de var borta.
Hon kände sig ensam och Glenn hade aldrig sagt att han älskade henne, hur mycket hon är försökte. Som i förra avsnittet när hon sa att Glenn kunde flytta in till hennes rum, men det ville han inte.. Eller tidigare, efter baren, när de var i köket, så visade han att han gillade henne, men gick där ifrån när hon ville kyssa honom.

Bara tanken av att hon fortfarande har någon som älskar henne fick henne väl att lugna ner sig.

Tycker avsnittet var okej. Spenderade väl lite för mycket tid kring gården mot slutet, men det var nog så det skulle bli!
Ogillar Lori EXTREMT mycket, serien hade inte varit likadan utan en bitch som henne såklart.. Även om man vill ha bort henne så har hennes karatär en stor påverkan i serien..

Ska bli kul med Michonne och fängelset..

Orkar inte vänta 6(?) månader men 16 avsnitt nästa säsong iaf, hoppas det blir en S4 också
Citera
2012-03-19, 20:12
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
hade detta hänt på riktigt hade hitta ett samuraisvärd varit prio 1 på min lista.
Helkroppsbrynja hade varit prio 1, samurajsvärd prio 2.
Citera
2012-03-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Explosivediarrhea
Du blir ju fortfarande inte en walker förrän du blir biten eller dör.
Jaha, är det så? Hade jag ingen aning om faktiskt! Trodde man blev en zombie efter ett tag och att det var därför som alla var rädda... Och att det var därför som Shane blev galen!
Citera
2012-03-19, 20:19
Medlem
Alla bär ju på viruset.

Är det någon som vet vad den där med svärd och två fastkedjade walkers i slutet var?
Citera
2012-03-19, 20:21
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Fan vad jag börjar bli less på det här petiga och överdrivna gnället. Känns nästan som om du sitter med förstoringsglas och aktivt LETAR efter fel för att få in "roliga" poänger och applåder från likasinnade..

Kom igen. Säsongsfinalen var en av de bästa avsnitten under den här säsongen. Den var spännande, berättelsen kom att röra på sig ordentligt framåt. Vi fick det som många efterfrågat - vi fick action, vi fick zombier, vi fick åka från gården, vi fick en del förklaringar om smittan, vi fick se en glimt av fängelset och den mystiska Michonne. Tycker det var en mycket bra final som både underhöll kungligt och lovar gott om det som ska komma skall.

Jo jag vet, känner att det börjar bli lite överdrivet. Vill ju såklart ha bra saker att säga om en serie som jag trots allt gillar emellanåt och uppenbarligen inte kan sluta kolla på. Det bara stör mig så att dom gör det så dåligt och unket, med så mycket håligheter, att dom "tvingar" mig att kolla vidare. Hoppas på bättring.

Och nej, kan inte hålla med om att säsongsfinalen var ett av de bättre avsnitten (dock innehöll det ju en av de bättre scenerna i serien, den med svärdtjejen).
Citera
2012-03-19, 20:24
Medlem
croxzs avatar
Lite oroad över att deras "besök" till fängelset blir alldeles för långdraget, precis som med farmen. Lite spännande i början, nya karaktärer osv något som händer och sen boom.. ingenting.

Förmodligen blir det väll så att de spenderar en helvetes jävla tid i fängelset och till slut har man glömt bort livet utanför, att världen kollapsat. Drömscenariot är att de drar in lite mer i städer och så, men det kommer nog inte bli av.
Citera
2012-03-19, 20:24
Medlem
Såg detta precis på CollegeHumor http://blog.collegehumor.com/post/19574232343/in-honor-of-our-success-getting-killcarlalready Instämmer ni med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in