Oerhört lame säsongsfinal! Två av få saker som var bra i avsnittet var den där svärdtjejen med sina två koppelzombies = coolt + att zombiesarna är som flyttfåglar, verkar det som. Emigrerar lite lätt när det börjar bli kallt. Haha, fin och rolig tanke. Jag anade dock redan innan avsnittet att dom inte skulle kunna förvalta upplägget nå vidare men trodde aldrig att det skulle nå såna bottennivåer. Sagt från sambon 17min in i avsnittet: "Alltså det här är ju helt sjukt, det är ju inte ens roligt dåligt längre!". Men varför är det så spännande samtidigt!?!?!?
Ett par tre minnesvärda bottennapp:
- Maggie trodde att hon hade förlorat hela sin familj till en stor zombiehord, är utom sig av sorg MEN, då kliver Glenn in och säger "Jag älskar dig, hör du, jag älskar dig (det trodde du inte va!).". Och så är allt bra igen!
- En liten men ack så störig småsak: Varför skulle den där duden i husbilen köra in bland en massa zombies och princip begå självmord för att Carl och Rick skulle få ett lite mindre fall från ladan!? He-RRegud! Man såg det ju på långt håll, långt innan att det där kommer ju gå åt helvete! Sen var det väl några fler som dog under den fruktansvärt lama raiden, trodde Andrea skulle åka dit men hon blev ju räddad av den där kortrakade tjejens väldigt märkliga reaktion mot ladugårdsväggen. Hersch morsa dog väl också. När The walking dead dödar av karaktärer blir det mest som att slänga ut en tomburk genom bilrutan i halvlåg hastighet.
-Och så Lori: Lori kan tydligen skjuta helt fantastiskt bra! Varför har ingen gett henne en pistol tidigare? Hon kanske är asmycket bättre på å tvätta och lipa och vara ivägen iofs. Och älskade Lori Shane? Eller vad berodde hennes reaktion på Shanes död på? Hon om någon fattade ju hur pass Shane var påväg att barka rakt åt h-vete! Ville hon att Rick skulle dö? Annars är det en sjukt konstig reaktion på någon som precis tvingats döda sin bästa vän. Är Rick påväg att spåra? Varför?
Härligt att dom återanvänder exakt samma typ av cliffhanger två avsnitt i rad. Vittnar rätt mycket om vilken såpa detta är, i stil med "Skilda världar"s smurf-hanger.
Fantastiskt serie, om än något lam säsongsavslutning.