2012-01-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vet inte hur många fanboys som finns här, har börjat diskutera serien på IDMb istället, men ett par plot holes som nämns där är:

* oändligt med ammunition
* Andrea blir en av de bästa skyttarna i gruppen på 2 avsnitt (2 dagar i serien)
* Carl överlever och är uppe på benen på 2 avsnitt (2 dagar i serien) efter att ha blivit skjuten
* zombiesarna på motorvägen i första avsnittet; de har Dale (en "erfaren zombiewatcher") som look-out och ändå ser ingen zombiesarna förrän de är väldigt nära
* zombies i villaområdet med Shane & Andrea; de dyker upp när handlingen kräver det
* apotekscenerna med Glenn & Maggie; inga zombies när de har sex, men en zombie dyker upp när Maggie behöver övertygas om att zombies inte är människor (vad gjorde den zombien där egentligen?)
* Sophia diskuteras fortfarande (Herschel borde ha vetat att hon var där eftersom han var zombiecatchern och ledare i farmen, ändå ville han inte säga något till Rick trots att han visste att gruppen skulle ge sig av så fort de hittat Sophia, och Herschel ville verkligen att de skulle ge sig av)
* Moralfrågan angående farmen. Herschel äger inte farmen, det finns ingen myndighet längre som kan bekräfta att han är ägaren till farmen, samt att Rick har alla vapen och enkelt kan tvinga bort Herschel eller döda honom. Rick är ändå en moralpackad pacifist av nån anledning.

osv

Tycker TWD är den enda serien som fått mig engagerad då den har ett sådant massivt antal fanboys som försvarar precis allting och det är så underbart att läsa folks arga kommentarer då de tar kritik av TWD personligt

Democracy - A Merle Dixon shortfilm http://www.youtube.com/watch?v=avpUF-siYm4

värt att titta!

zombin i apoteket är väl apoterkaren?
har också stört mig på att rick inte bara tar över gården. men som du säger det har inte gått så många dagar och han ser sig fortfarande som polis som går runt i sin uniform osv.

sen det du säger med att inget stämmer med tider, har väl antagligen mycket att göra med att dom gör serien efter en serietidning. och dom vill få med så mycket som möjligt i tv-serien.

tycker också det är en av dom bästa serierna just nu. efter breakingbad. precis en sån här serie man har väntat på efter sett alla zombie filmer och funderar på hur man skulle leva. men man ska kanske inte överanalysera allt man ser för då blir inget bra =)
Citera
2012-01-08, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moonlight555
zombin i apoteket är väl apoterkaren?
har också stört mig på att rick inte bara tar över gården. men som du säger det har inte gått så många dagar och han ser sig fortfarande som polis som går runt i sin uniform osv.

sen det du säger med att inget stämmer med tider, har väl antagligen mycket att göra med att dom gör serien efter en serietidning. och dom vill få med så mycket som möjligt i tv-serien.

tycker också det är en av dom bästa serierna just nu. efter breakingbad. precis en sån här serie man har väntat på efter sett alla zombie filmer och funderar på hur man skulle leva. men man ska kanske inte överanalysera allt man ser för då blir inget bra =)

Ett stort "nja" där. De har ju verkligen inte följt serietidningen så mycket som möjligt, Daryl var väl inte ens med i serietidningen och i tv serien är han en av de mest välskrivna karaktärerna? Samt att t.ex. Shane dör direkt i serietidningen men överlever i tv serien

massor med sånt
Citera
2012-01-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Ett stort "nja" där. De har ju verkligen inte följt serietidningen så mycket som möjligt, Daryl var väl inte ens med i serietidningen och i tv serien är han en av de mest välskrivna karaktärerna? Samt att t.ex. Shane dör direkt i serietidningen men överlever i tv serien

massor med sånt

okej jag har inte läst serien så chansade på att det var därför det blivit lite konstigt.
känns som att rick kommer bli lite mer bad snart lr har jag fel?
Citera
2012-01-08, 14:48
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonlight555
okej jag har inte läst serien så chansade på att det var därför det blivit lite konstigt.
känns som att rick kommer bli lite mer bad snart lr har jag fel?
Seriens Rick är mer bad men eftersom man låtit Shane leva så funderar jag på om man inte kommer låta honom vara lite mesig och istället låter Shane vara någon slags motpol.
Citera
2012-01-08, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Seriens Rick är mer bad men eftersom man låtit Shane leva så funderar jag på om man inte kommer låta honom vara lite mesig och istället låter Shane vara någon slags motpol.

De kör på den där Jack/John Locke story arcen där de hela tiden tar ut varandra i sitt tänkande

Darabonts Rick Grimes hade i alla fall sina stunder där han kunde flippa ut och vara realistisk, medan den nya, säsong 2 Rick Grimes verkligen gör allt för att undvika en väpnad konfrontation samtidigt som Shane gör allt för att lösa allt med våld

känns påtvingat helt enkelt, som så mycket annat så var just Rick/Shane relationen bättre i säsong 1
Citera
2012-01-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb

han gav ju bort hatten, tog han inte av sig uniformen också? tror det betyder att han kommer släppa sin polisroll lite iaf..

gillar iaf gubben, chinesen och wt killen. kommer inte ihåg namnen nu..
Citera
2012-01-08, 22:44
Medlem
Kolagubbens avatar
http://thepiratebay.org/torrent/6941357/The_Walking_Dead__2011_Complete_Seasons_01_and_02_ HDTV-XviD_TvSh

Finns ett 8:e avsnitt med där på säsong 2, skumt. Någon som fått ner det? Eller är det fejk/felskrivet
Citera
2012-01-08, 23:05
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
http://thepiratebay.org/torrent/6941357/The_Walking_Dead__2011_Complete_Seasons_01_and_02_ HDTV-XviD_TvSh

Finns ett 8:e avsnitt med där på säsong 2, skumt. Någon som fått ner det? Eller är det fejk/felskrivet
Kan garantera dig att det är fejk då serien inte ens har visats i Usa än
du får helt enkelt vänta, inte för att det är så mycket att vänta på inte.
Citera
2012-01-09, 00:02
Medlem
Första säsongen var awesome dock gillade jag inte slutet/sista episoden
Citera
2012-01-09, 02:02
Medlem
Omegamans avatar
Efter att ha läst alla 92 nummer och sett alla avsnitt av tv-serien så är jag lite besviken. Jag gillar verkligen serien och kommer nog följa den däremot har jag lite invändningar mot tv-serien.

Det är tydligt att man försöker lägga vikt på dramat och relationerna i tv-serien, vilket de också gör i tidningen, bara att de missar den mest intressanta. Det är ju rick det handlar om! Herregud gråare karaktär får man leta efter. I serietidningen gillar författaren verkligen att plåga honom och han ligger hela tiden på gränsen mellan "rationellt agerande överlevare" och ett "monster". Man får alltså se förvandlingen från att ha problem med att stjäla diverse gods till att döda för sin överlevnad.

Det ända som hänger ihop är att när de väl är i farmen i serietidningen så har han inte riktigt hunnit gå så långt ännu. Vilket gör att man kan argumentera för att man kommer få se honom förändras (vilket jag verkligen hoppas) i kommande säsonger. Men då ställer jag frågan, ska man behöva vänta 3 säsonger innan huvudpersonen börjar bli intressant?

Sen med tanke på hur långt serietidningen har kommit i förhållande till tv-serien så är jag mycket förvånad över hur långsamt de väljer att ta handlingen framåt. Det finns så mycket kvar att se och jag är rädd att tv-serien inte kommer överleva tills att man får se de mest intressanta bitarna om man nu ska gå i den takten man gör nu.

Någon som delar mina åsikter? Eller vad säger ni som läst tidningen?

Edit: Skulle vilja påpeka att utvecklingen av Rick är så pass viktig att större delen av serien hänger på den. Om serien ska överleva iallfall någa säsonger till så måste de ta tag i detta nu! Annars kommer jag skrika efter en remake av denna serie.
Senast redigerad av Omegaman 2012-01-09 kl. 02:35.
Citera
2012-01-09, 02:12
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Efter att ha läst alla 92 nummer och sett alla avsnitt av tv-serien så är jag lite besviken. Jag gillar verkligen serien och kommer nog följa den däremot har jag lite invändningar mot tv-serien.

Det är tydligt att man försöker lägga vikt på dramat och relationerna i tv-serien, vilket de också gör i tidningen, bara att de missar den mest intressanta. Det är ju rick det handlar om! Herregud gråare karaktär får man leta efter. I serietidningen gillar författaren verkligen att plåga honom och han ligger hela tiden på gränsen mellan "rationellt agerande överlevare" och ett "monster". Man får alltså se förvandlingen från att ha problem med att stjäla diverse gods till att döda för sin överlevnad.

Sen med tanke på hur långt serietidningen har kommit i förhållande till tv-serien så är jag mycket förvånad över hur långsamt de väljer att ta handlingen framåt. Det finns så mycket kvar att se och jag är rädd att tv-serien inte kommer överleva tills att man får se de mest intressanta bitarna om man nu ska gå i den takten man gör nu.

Jag är helt klart med dig i det du säger. Rekommenderar alla som följer den här tråden att börja läsa serien, ni får ut så mycket mer på det!
Riktig nagelbitare i jämförelse med tv varianten.. Timmar kommer flyga iväg efter ni läst 1-10
Citera
2012-01-09, 02:19
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman

Det ända som hänger ihop är att när de väl är i farmen i serietidningen så har han inte riktigt hunnit gå så långt ännu. Vilket gör att man kan argumentera för att man kommer få se honom förändras (vilket jag verkligen hoppas) i kommande säsonger. Men då ställer jag frågan, ska man behöva vänta 3 säsonger innan huvudpersonen börjar bli intressant?

Har läst långt ifrån alla 92 men håller med. Det går veckor och månader i serien med vinter och kyla men på tv ska man dra ut på allt och efter två säsonger har man bara hunnit med inledningen. Att man stannar så länge på farmen i tv-serien stör mig verkligen eftersom jag förmodligen knappt skulle komma ihåg den efter 92 nummer så liten och obetydlig del det var. Om det kommer två tre säsonger till av tv-serien så kommer farmen förmodligen också vara en obetydlig del där men just nu är det nästan det enda jag kommer att tänka på när jag tänker på den här serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in