2009-08-12, 13:02
Medlem
MrOaikis avatar
Kan jag p ngot vis spegla en lokal mapp mot iDisk? Allts, s fort jag sparar, ndrar eller tar bort i min lokala mapp s sker exakt samma sak p min iDisk?
Citera
2009-08-15, 14:00
Medlem
Det hr undrar jag ocks! Jag har min dokumentmapp i iDisk och som jag fattar det mste jag uppdatera den manuellt s fort jag gr en ndring. Kan man inte f detta att ske automatiskt?

Grymt smidigt att komma t dokument med telefonen!
Citera
2009-08-15, 14:10
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Det hr undrar jag ocks! Jag har min dokumentmapp i iDisk och som jag fattar det mste jag uppdatera den manuellt s fort jag gr en ndring. Kan man inte f detta att ske automatiskt?

Grymt smidigt att komma t dokument med telefonen!

Om in dokumentmapp ligger p din iDisk, s behver du inte uppdatera manuellt. G in i programinstllning > MobileMe > iDisk > IDisk-synkronisering och se till att starta den och att klicka i Automatisk. D kommer din lokala iDisk alltid vara densamma som den som ligger on-line.
Citera
2009-08-15, 14:16
Medlem
Nu r jag inte riktigt med p vad du menar. Jag undrade samma sak som du.

Jag har dragit in dokumentmappen i iDisk och jag har klickat i automatisk synkronisering. Nr jag ndrar ngot i en undermapp till dokumentmappen p hrddisken uppdateras detta inte automatiskt i iDisk.
Citera
2009-08-15, 14:20
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Nu r jag inte riktigt med p vad du menar. Jag undrade samma sak som du.

Jag har dragit in dokumentmappen i iDisk och jag har klickat i automatisk synkronisering. Nr jag ndrar ngot i en undermapp till dokumentmappen p hrddisken uppdateras detta inte automatiskt i iDisk.

Aha, du menar s. Ja, d har vi samma problem. De flesta vljer att helt enkelt spara sina dokument i iDisk-dokumentmappen.
Citera
2009-08-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Aha, du menar s. Ja, d har vi samma problem. De flesta vljer att helt enkelt spara sina dokument i iDisk-dokumentmappen.

Ja det klart man kan gra s! Bara att anvnda den i stllet ju. S enkelt, hur kunde jag missa det? Tokigt. Tack fr det sjlvklara tipset!
Citera
2009-08-15, 16:33
Bannlyst
Dropbox gr ju det ni vill:
http://www.getdropbox.com/

Nstan.. Det synkar inte mot iDisk utan mot deras egen server. Fungerar grymt bra och man kan dela mappar i sin Dropbox med andra Dropboxanvndare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in