Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-12, 12:29
Medlem
Dr.Glass avatar
http://www.kultur.stockholm.se/default.asp?id=23765

Det här låter ju hemskt trevligt. Tydligen är det inget nytt även om jag aldrig hört talas om det.

Hur som haver, i nedanstående länk går det att läsa om författarbesök och liknande:
http://www.kultur.stockholm.se/default.asp?id=23765

Är det någon som har lite insikt i det här och kan dela med sig? Är mest intresserad av vilka författare som kan komma att visa sig och om det brukar vara en trevlig tillställning, eller blir det för mycket folk?
Citera
2009-08-13, 22:58
Medlem
snabbmats avatar
Jag var där förra året, men lite försent tyvärr. Lådorna var genomplöjda och det hade börjat regnat då försäljarna var i färd med att packa ihop. Tror inte man skall vänta sig att några författare kommer att visa upp sig. Däremot finns det troligtvis en hel del godsaker att fynda. Jag skall dit på söndag, den saken är i alla fall säker.
Citera
2009-08-16, 09:44
Medlem
Zwerchstands avatar
Jaha, då drar det ihop sig på gatan men hoppeligen ej ovanför den. Det gäller alltså Drottninggatan 11:00—18:00. SMHI:s prognos visade tidigare på förmiddagsskurar, men dessa har utmed senare uppdateringar skjutits både bakåt & framåt i tid och lämnat rum för varm sol genom lite tyngre, dock bärande & lättande, moln; +20° & småhurtiga 9 m/s SV. Väl mött (och glöm inte att Alfa har musikalierna i suterräng nere på hörnet från huvudbutikens entré)!
Citera
2009-08-16, 19:18
Medlem
Zwerchstands avatar
ŎÜŎ
Citera
2009-08-16, 23:33
Medlem
4,5 timmar tog det att gå genom det hela. Ganska noggrannt dessutom. Var väl sådär. Hälften av böckerna var nog Elisabeth George och Henning Mankell.

Sedan fanns det givetvis en massa obskyra saker också med tillhörande stofiler/profiler/orginal (välj själva).

Samtal mellan två gamla kultur-skägg över en låda med böcker om marxism:

- Jag kommer ihåg i slutet på 70-talet när marxismen började bli impopulärt, kommer du ihåg vad du sa?
- Nä.
- Du sa, varför överge det enda system som är rätt? Kommer du inte ihåg det? Fy fan, jag minns det så jävla väl! Så rätt du hade!
- Jaha?!

Och hur vore det om de handlare som faktiskt vill bli av med alla sina böcker i banankartongerna bemödadesig om att vända ryggen upp! så man kan läsa utan att vända på varenda jävla bokstapel?

En del hemmaförfattare med sin print-on-demand-utgivning satt där och försökte sälja sina ord.

Diverse organisationer satt där också: Amnesty, humanisterna, nån rymdreligion, svenska afghanistankomittén osv

Letade efter Solsjenitsyns "oktober 16, del 1" och/eller "mars 17, del 1" i hårdpärm (utgivna på 80-90-tal någonting) men det närmaste jag kom var två (2)! ynka böcker i samma serie av Dostojevskij "Brott & straff" och "Bröderna Karamazov". Ganska uselt resultat med tanke på att alla(!) antikvariat i Stockholm var där.

Det blev lite annat smått och gott istället. Mest böcker för max 20 kronor.
Citera
2009-08-16, 23:54
Medlem
mohnomishes avatar
Var där med familjen... inte det lättaste att kryssa fram i trängseln med två barnvagnar. Håller med om att det utbudet var rätt magert; nog måste väl boklådorna ha mer att erbjuda än lådvis av tjugokronorspocket? Nåväl, gick hem med lite smått o gott, bästa fyndet var väl en rikt illustrerad biografi över Warhol-stjärnan Edie Sedgwick. För frugan var höjdpunkten att tala Malungsmål med Aino Trosell...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in