• 1
  • 2
2009-08-14, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnX
När jag bad om Atarax så fick jag benso istället. Tack och lov, annars hade jag inte upptäckt det (visste inte ens vad det var). Det var ett tag sedan.

Ironiskt nog tänker jag be om Atarax igen vid nästa besök -- inte för att jag tror att det kommer att fungera, utan för att man förväntas ha provat lite sockerpiller av det slaget innan man går på benso. Vill kunna säga till eventuella nya läkare (som jag behöver benso från) att jag minsann har provat Atarax och det inte fungerar. Såvida det nu inte mot förmodan kommer att fungera, får väl se.

Varför är du så kritisk innan du ens provat?
För mig fungerar allergimedicinen utmärkt,
som symtomlindring.
Men det är väl väntat,
hade jag velat göra något åt roten med problemet hade jag gått till terapi.
Citera
2009-08-14, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Varför är du så kritisk innan du ens provat?

De flesta tycks vara ganska eniga att Atarax är rätt svagt, även om det ändå fungerar för en del. Eftersom jag får lagom effekt av benso så gissar jag att Atarax är för svagt för mig, men som sagt så är jag inte helt säker. Sedan varierar ju mitt behov, så det kanske räcker med Atarax vissa stunder. I så fall kan jag om jag vill ersätta benson i motsvarande grad.

För övrigt lägger jag ingen vikt vid att det (egentligen) är läkemedel mot allergi. Läkemedel skrivs som bekant ofta ut för andra ändamål än de officiella (har själv fått ikto utskrivet utan att ha epilepsi).
Senast redigerad av JohnX 2009-08-14 kl. 05:10.
Citera
2009-08-14, 18:48
Medlem
x-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Rolig tråd. Kul med alla kommentarer från folk som läst lite i FASS och genast är "experter" på läkemedel. Ni har aldrig kommit på tanken att ett läkemedel kan ha flera effekter?

Jag har tyvärr inte tittat i FASS läste rubriken, och det lät bara så roligt hur personen la fram det. Ledsen för mitt inlägg.
Citera
2009-08-15, 00:51
Medlem
SmokeAndMirrorss avatar
Ja den där jävla läkaren är inte klok.

Jag har liknande erfarenheeeee...ehter.

Fick Propavan mot Panikångest och Vitamin B mot depression. Döda Dr. Dansk ska man göra.
Citera
2009-08-16, 21:09
Medlem
Höstlängtans avatar
Tja vad ska man säga. Svensk psykvård är rätt kass.
Jag fick antideppmedicin utskrivet under första (och enda) besöket. Jag gick till psyk pga en personlighetsstörning som bland annat karaktäriseras av opåverkan av antideppmedicin. Givetvis fungerade inget han gav mig men han stog fast vid sina egna inkorrekta tankar om att jag "bara är deprimerad".

Nu ska jag iaf få göra NP-undersökning och DIPQ-test inom en snar framtid. Kanske borde jag maila förre läkaren mina resultat efteråt bara för att bevisa att han suger som läkare?
Citera
2009-08-16, 21:29
Medlem
EulerBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höstlängtan
Tja vad ska man säga. Svensk psykvård är rätt kass.
Jag fick antideppmedicin utskrivet under första (och enda) besöket. Jag gick till psyk pga en personlighetsstörning som bland annat karaktäriseras av opåverkan av antideppmedicin. Givetvis fungerade inget han gav mig men han stog fast vid sina egna inkorrekta tankar om att jag "bara är deprimerad".

Nu ska jag iaf få göra NP-undersökning och DIPQ-test inom en snar framtid. Kanske borde jag maila förre läkaren mina resultat efteråt bara för att bevisa att han suger som läkare?

Har du diagnostiserat dig själv ?
Citera
2009-08-18, 00:04
Medlem
Teefs avatar
har hört om fler som fått lergigan. är det kriget mot narkotikan eller nåt?
Citera
2009-08-18, 00:07
Medlem
zoccers avatar
Inget fel på Lergigan. Fungerar många gånger finfint. Bättre att använda sånt än nåt du blir beroende av.
Citera
2009-08-18, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Rolig tråd. Kul med alla kommentarer från folk som läst lite i FASS och genast är "experter" på läkemedel. Ni har aldrig kommit på tanken att ett läkemedel kan ha flera effekter?

Jo fast ska man ta läkemedel eller droger överhuvutaget, så bör man ta dom i det syftet dom är menade, att ta dom för att uppnå bieffekter är enligt mig bara dumt.
Citera
2009-08-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Jo fast ska man ta läkemedel eller droger överhuvutaget, så bör man ta dom i det syftet dom är menade, att ta dom för att uppnå bieffekter är enligt mig bara dumt.
Sveriges samlade läkarkår har som tur är en annan uppfattning, och vet dessutom vad de pratar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in