2009-08-12, 02:56
Bannlyst
Har en bärbar med Windows Vista och misstänker att jag har en del fel i operativsystemet nu.

När DVD enheten plötsligt är borta en dag och andra saker inträffar blir mina misstankar starkare. Förut va det bara problemet att spelet Starcraft bara hoppade ur efter ett par minuter när man spelade och en ruta kom upp som stod Abnormal Program Termination. Nu är det alltså sju resor värre. Spelet som krasha är väldigt stabilt med andras Vista så jag misstänker att det helt enkelt bara är min dator som det är fel på och inte spelet.

Men nu går alltså inte cdn att hitta. Och jag som hade tänkt stoppa in en DVD film och kolla på nu i natt. Försökte rota i RegEdit och ta bort ett registry för DVD/cd-rom men det hjälpte inte.

Kommer förmodligen bli tvungen att formatera datorn men hur gör jag det när jag inte ens kan stoppa in cdn med programmet DiscWizard som jag formaterar med?
Citera
2009-08-12, 02:59
Bannlyst
DVD enheten hittas inte i BIOS heller. Något virus kanske jag fått. Avira Antivir heter programmet jag har.
Citera
2009-08-12, 03:39
Bannlyst
Jag kan inte hitta ens DVD/CD-rom enheter i enhetshanteraren
Citera
2009-08-12, 08:57
Medlem
Andreasvbs avatar
Om den inte hittas i BIOS är det något hårdvarufel, kolla så den är rätt inkopplad.
Citera
2009-08-12, 18:37
Bannlyst
Hur kan dvd-enheten ha blivit urkopplad i en bärbar dator.
Citera
2009-08-13, 00:42
Medlem
Andreasvbs avatar
Eftersom den finns i BIOS.
Testa det här.

http://support.microsoft.com/kb/314060
Citera
2009-08-13, 00:49
Medlem
bergsturks avatar
DVD-spelaren har väl gått sönder helt enkelt. Om den inte hittas i BIOS så är den troligtvis paj.
Citera
2009-08-14, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Eftersom den finns i BIOS.
Testa det här.

http://support.microsoft.com/kb/314060

Jag har provat det och det enda som hände va att windows inte ville starta och då startades Systemåterställning som reparerade det jag raderat i RegEdit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in