2013-05-04, 18:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kan ju vara bra upplysning för de andra att inte gå dit direkt efteråt.

Varför skulle de gå dit om de inte behöver det? Om de å andra sidan behöver det lär det inte finnas några alternativ. Således är informationen redundant.
Citera
2013-05-04, 18:47
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventilgummi
Måste man upplysa folk om vad som är på g så brukar det bli "Strypa en Neger" alternativt slå en sjua.

Strypa neger är ju en klassiker. En modernare variant är att "gå och föda en turk", särskilt i tjejkretsar är den vanlig.
Citera
2013-05-04, 18:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför skulle de gå dit om de inte behöver det? Om de å andra sidan behöver det lär det inte finnas några alternativ. Således är informationen redundant.

Vet inte hur just du är konfigurerad men nog finns det alternativ. Man kniper helt enkelt.
Sen går man väl i preventivt syfte innan man behöver knipa eller för att man vill utnyttja retaurangens faciliteter.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-05-04 kl. 18:58.
Citera
2013-05-04, 19:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vet inte hur just du är konfigurerad men nog finns det alternativ. Man kniper helt enkelt.
Sen går man väl i preventivt syfte innan man behöver knipa eller för att man vill utnyttja retaurangens faciliteter.

Läs vad jag skrev: Varför skulle de gå dit om de inte behöver det.

Det är således inte en fråga om vad enskilda personer gör. Jag gör ett antagande om det stora flertalets agerande.
Citera
2013-05-04, 19:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Läs vad jag skrev: Varför skulle de gå dit om de inte behöver det.

Det är således inte en fråga om vad enskilda personer gör. Jag gör ett antagande om det stora flertalets agerande.

Det var då ett jävla skitsnack. Man kan skita utan att akut behov finns och man kan knipa om akut behov finns. Innan "flertalet" går hem från en middag på restaurang så besöker man toan innan man åker hem oavsett för att det inte ska hända en olycka på vägen hem. Nog om detta och ägna lite mer intresse åt trådens titel istället.
Citera
2013-05-04, 19:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det var då ett jävla skitsnack. Man kan skita utan att akut behov finns och man kan knipa om akut behov finns. Innan "flertalet" går hem från en middag på restaurang så besöker man toan innan man åker hem oavsett för att det inte ska hända en olycka på vägen hem. Nog om detta och ägna lite mer intresse åt trådens titel istället.

Jag har svarat långt tidigare angående trådens syfte. Det var du som opponerade dig mot ett svar som överensstämde med mitt. Du var således den som frångick trådens tema. Skitsnack sa Bill, skitsnack var ordet sa Bull.
Citera
2013-05-04, 20:02
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Strypa neger är ju en klassiker. En modernare variant är att "gå och föda en turk", särskilt i tjejkretsar är den vanlig.

LOL!! Den hade jag aldrig hört förut, den snor jag direkt.

Men för att hålla mig till ämnet så brukar jag personligen i mindre familjära sällskap (typ bland arbetskamrater osv) köra med den gamla klassikern: "gå och tvätta händerna" de flesta fattar ändå vad man menar.
Bland familj och nära vänner blir det den mer vulgära "gå och skita".

Mvh/Gnomegirl
Citera
2013-05-04, 23:15
Medlem
obafgkms avatar
"Svarva en kloss" eller "skicka ett meddelande till reningsverket med rörposten" är väl rätt vanliga omskrivningar.
Citera
2013-05-04, 23:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Drar mig till minnes en lumparpolare som alltid [speciellt i fält] sa att han skulle lätta på barlasten.
Citera
2013-05-05, 01:51
Medlem
Bajsa.

Tycker dock det låter lite barnsligt, ungefär som "snoppen" låter barsnligt.
Om man alls ska tala om det specifikt i stället för något mer neutralt som att "gå på toa", så är bajsa alt. skita de ENDA alternativen. Lustiga omskrivningar för att man anser sig inte kunna tala klarspråk i det givna sammanhanget är vidriga. Klippa en kabel och motsv ? Kom igen.
Känns som omskrivnar för att bajsa används av samma typ av språkmisshandlare som om de vore engelsktalande skulle ersätta Fuck med "the f-word"
Citera
2013-05-05, 13:27
Medlem
Basfrostens avatar
Tömma tvåan, alternativt bege mig dit naturen ska ha sin gång.
Citera
2013-05-05, 13:43
Medlem
BreehcNicdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agneroc
Bajsa.

Tycker dock det låter lite barnsligt, ungefär som "snoppen" låter barsnligt.
Om man alls ska tala om det specifikt i stället för något mer neutralt som att "gå på toa", så är bajsa alt. skita de ENDA alternativen. Lustiga omskrivningar för att man anser sig inte kunna tala klarspråk i det givna sammanhanget är vidriga. Klippa en kabel och motsv ? Kom igen.
Känns som omskrivnar för att bajsa används av samma typ av språkmisshandlare som om de vore engelsktalande skulle ersätta Fuck med "the f-word"

Jag håller med om att omskrivningar är fånigt. Jag skulle dock aldrig använda barnsliga benämningar på akten, utan håller mig till de mer neutrala termerna (och då menar jag inte "gå på toa", utan snarare "använda toaletten", o.s.v.).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in