Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-11, 15:32
Medlem
Hej! (ja, jag har mkt problem med datorer för tillfället)

Min HD-kraschade förut (eller rättare sagt Vista) och jag har tagit ut allt viktigt på disken för att sedan installera om Vista. Jag har en skiva...

Bootade med skivan, blåste hela disken, skapade partition.. den packade upp alla filer och började installera.. efter ett tag fick jag felmeddelandet 0x8007045D, det går inte att läsa samtliga filer och installationen avbröts..

när jag försöker boota med skivan nu kommer win-loggan upp och det står att deft laddas.. men sedan när man ska vidare till nästa steg blir bara skärmen helt svart, dock syns muspekaren och musen fungerar..

testade att googla på felmeddelandet och hittade att det kan bero på dvd-läsaren, alla kan inte hantera skivan.. fast det borde inte vara problemet för jag har ju använt Vista-skivan med denna dvd-läsare förut.. vad kan då vara problemet?

tack!
Citera
2009-08-13, 12:27
Medlem
inget litet tips? (:
Citera
2009-08-13, 16:34
Medlem
Låter som din dvd läsare har gått sönder. Testa att använda en annan.
Citera
2009-08-13, 19:53
Medlem
nja, tror inte det.. jag testade att tanka win 7 RC och bränna på skiva, den fungerade att packa upp men fick en annan felkod: 0x80070057

har googlat på den men får bara fram problem som att automatic backup i XP och Vista ej fungerar.. alltså ingenting med det egentliga problemet.. det egentliga problemet (då jag fick felkoden) var då jag försökte skapa en partition..

vi kan alltså komma fram till att det inte är läsaren som är trasig, det var antagligen skivan.. fast nu har jag ju fått ett annat problem på nacken :\ varför går det inte att skapa en partition?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in