2010-04-23, 18:21
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Vinge är ingen toppbyrå. Att värva JB dit är enbart en PR-grej i ett desperat försök att spetsa på varumärkret lite.

Jobbar du på Mannheimer swartling eller är du bara oinsatt?

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det kanske beror på att Jonas inte var en toppstudent, utan fick nöja sig med Vinge.

AB i allt förutom straffrätt där han hade BA (straffrätt är dessutom inte alltför relevant för affärsjurister), dvs. så mycket toppstudent man kan bli. Vinge är inget man nöjer sig med, Vinge är up or out.

Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Så många veckor som han semestrat det senaste året torde alla semesterdagar vara slut för länge sedan.

Rent spekulativt och inget som innebär att man kan påstå att han sjukskrivit sig. Det är överhuvudtaget ganska humoristiskt när människor börjar tala om sjukskrivning och bidrag när det gäller ett yrke och en karriär som är så långt ifrån a-kasseträsket man kan komma.

Min gissning är att jobbet förstört deras relation, inte den ev. möjligheten att han dragit över en norska eller två.
Citera
2010-04-23, 18:23
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
jag menar att andra vanligt folk jagar staten när de är deprimerade och sjukskriver sig, medan bögfjollan på slottet kommer säkert undan lätt med sin sjukskrivning. Dessutom ingen sjukskrivning utan han är själv orsak till sin situation.

Och hur fan vet du att han har sjukat sig och inte tagit ut ledighet? Jävla vänsterapa.
Citera
2010-04-23, 18:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Din fårskalle - jag skrev det långt tidigare och alltså bara inte idag.

Och som sagt, pressmeddelandet kommer inom några dagar.

Men förstår du inte att det är det som är löjligt? Att du vill vara först i JB-tråden att säga att det är slut. Du själv är nog den ende som orkar gå tillbaka och kolla om så är fallet, och upptäcker du att du har fel håller du käften, och ingen bryr sig vilketdera.

Roligt blir det om de föser ihop dem och tvingar dem att pussa varandra!
Citera
2010-04-23, 18:27
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
...
AB i allt förutom straffrätt där han hade BA (straffrätt är dessutom inte alltför relevant för affärsjurister), dvs. så mycket toppstudent man kan bli. Vinge är inget man nöjer sig med, Vinge är up or out.
...
Min gissning är att jobbet förstört deras relation, inte den ev. möjligheten att han dragit över en norska eller två.

Kan man inte ha A?

Det är säkert jobbet som pajat. Ciggen har säkert ingen aning om vad vanligt lönearbete är, än mindre hur en ung jurist på hugget arbetar.
Citera
2010-04-23, 18:29
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Kan man inte ha A?

Det är säkert jobbet som pajat. Ciggen har säkert ingen aning om vad vanligt lönearbete är, än mindre hur en ung jurist på hugget arbetar.

AB är högsta möjliga.

Men lägg ner kukmätartävlingen om byråer, jävligt ointressant.
Citera
2010-04-23, 18:39
Bannlyst
Citat:
Kan man inte ha A?

Totalt uppmärksamhetskrävande när Jonas kommer från jobbet. Och med full lust att göra en massa roliga saker tillsammans.
Citera
2010-04-23, 18:45
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
Jobbar du på Mannheimer swartling eller är du bara oinsatt?

Rent spekulativt och inget som innebär att man kan påstå att han sjukskrivit sig. Det är överhuvudtaget ganska humoristiskt när människor börjar tala om sjukskrivning och bidrag när det gäller ett yrke och en karriär som är så långt ifrån a-kasseträsket man kan komma.

Hur ser det ut för honom med poängen på bolagsrätten för honom? Klarade han allt utan att kugga en enda tenta?

Jag hade som jag skrivit tidigare i en tråd hellre valt Mannheimer eller Glimstedt som byrå än Vinge som spär på sitt varumärke har vänner som anlitat Vinge som inte vart nöjda med dom.
Sedan anlitade dom Glimstedt som skötte allt exmplariskt.

Sedan är ju frågan vart satt JB i ting någonstans vart det i Stockholm eller Norrtälje,uppsala eller åkte han på en gräddfil direkt in i byrån så vill jag säga att det är jävligt osmart av byrån att ha honom där om han inte suttit i ting.

Citat:
Jo att jobbet går före för jurister känner jag till och att dom jobbar hårt en tid för att sedan kunna vara lediga men även sitta jour på helger osv är ju inte det roligaste om man är brottsmåls jurist under en Julafton och få åka i väg till polishuset för någon har gjort något i fylllan och behöver Jurist.

Så jag kan förstå att JB hellre är bolagsjurist än brottmålare i detta läget.
Men vill ändå inte kalla honom för Jurist om han inte suttit i ting. utan värvad jurist.
Citera
2010-04-23, 18:54
Bannlyst
Citat:

Roligt blir det om de föser ihop dem och tvingar dem att pussa varandra!
Will not happen. Allt är klart. De väntar till nästa vecka då sessan är i säkert förvar. Vad tror du mötet med Knugen handlade om?
Citera
2010-04-23, 18:57
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
AB är högsta möjliga.

Men lägg ner kukmätartävlingen om byråer, jävligt ointressant.

Tack för det! Jag kan inte annat än att hålla med, vilket naturligtvis inte hindrar en misslyckad jurist några inlägg efter dig säga att hellre valt någon annan byrå med längre namn.

Så vi har alltså Jonas med hyfsade, 4.0, betyg från gymnasiet, och nästan toppbetyg från Juristlinjen. Han sket i att sitta Ting, vilket han med de betygen absolut skulle få, och går till en av toppbyråerna i stan.

Vinge har uttalat sig angående den senaste tidens rabalder, och säger ungefär att Jonas är duktig och arbetssam, och att de inte har med att göra vad deras anställda har för sig utanför arbetstiden.

Det är naturligtvis inte sant. De ska uppföra sig. De förväntas inte bada nakna i fontänen på Plattan, eller knallfulla köra golfbil på Stureplan. Vad vi förstår av uttalandet är det okej att i Åre sätta på en norska. Möjligen till och med en danska, men där får jag reservera mig.

Vad han säger med uttalandet är att de fortfarande har förtroende för honom, och att de inte kommer att göra sig av med honom på grund av detta. Om det senare kommer fram att han givit hela norskans handbollslag bus i busken, kanske de får behov av att revidera sin ståndpunkt.

På det hela taget verkar det som att Vinges pondus väger tyngre än en hetlevrad Knug. Det tackar vi vänner av ordning för!

Heja Jonas!
Citera
2010-04-23, 19:00
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Will not happen. Allt är klart. De väntar till nästa vecka då sessan är i säkert förvar. Vad tror du mötet med Knugen handlade om?

Ska han knulla ska han göra det diskret? Att han ska hålla jävligt mycket käften om han inte vill ha Onda Ögat? Håll kuken i styr till efter bröllopet så att Hakan inte blir befläckad?

Ärligt talat vet jag inte riktigt vad han har att säga. Talets gåva har han inte gubbjäveln.

Heja Jonas!
Citera
2010-04-23, 19:11
Medlem
Mullrets avatar
Då Knugen satt på mycket kjoltyg så skulle jag gärna gett en tusenlapp för höra diskussionens vågor mellan Knugen och Silvia...
Citera
2010-04-23, 19:13
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Tack för det! Jag kan inte annat än att hålla med, vilket naturligtvis inte hindrar en misslyckad jurist några inlägg efter dig säga att hellre valt någon annan byrå med längre namn.

Så vi har alltså Jonas med hyfsade, 4.0, betyg från gymnasiet, och nästan toppbetyg från Juristlinjen. Han sket i att sitta Ting, vilket han med de betygen absolut skulle få, och går till en av toppbyråerna i stan.

Vinge har uttalat sig angående den senaste tidens rabalder, och säger ungefär att Jonas är duktig och arbetssam, och att de inte har med att göra vad deras anställda har för sig utanför arbetstiden.

Det är naturligtvis inte sant. De ska uppföra sig. De förväntas inte bada nakna i fontänen på Plattan, eller knallfulla köra golfbil på Stureplan. Vad vi förstår av uttalandet är det okej att i Åre sätta på en norska. Möjligen till och med en danska, men där får jag reservera mig.

Vad han säger med uttalandet är att de fortfarande har förtroende för honom, och att de inte kommer att göra sig av med honom på grund av detta. Om det senare kommer fram att han givit hela norskans handbollslag bus i busken, kanske de får behov av att revidera sin ståndpunkt.

På det hela taget verkar det som att Vinges pondus väger tyngre än en hetlevrad Knug. Det tackar vi vänner av ordning för!

Heja Jonas!
Citat:
Han sket i att sitta Ting, vilket han med de betygen absolut skulle få, och går till en av toppbyråerna i stan.
Att Jonas skiter i att sitta i ting spär ju inte på hans erfarenhet eller kunskap utan det är en jävla gräddfil som han har åkt på enligt min mening. Tittar man på dom flesta Jurister så som Leif Silbersky med flera så har dom alla gått den smala vägen genom just det TING och inte åka på en gräddfil in i byrån det känns jävligt oseriöst av Vinge att ta en nybakad student rätt in i firman och sedan säga nä du behöver inte sitta i ting. Man lär sig mer av att sitta i ting och få en bredare erfarenhet. Pajaserier kallar jag det som Vinge håller på med. Vinge ska börja se sig om efter riktiga jurister i stället för att skaffa gräddfil åt prinsessans pojkvän. Sätt JB i ting så han får träffa riktiga människor och vara med under riktiga rättegångar. Då kan jag kalla JB för Jurist.

vad jag vet så har ju en viss son jobbat åt en sexdömd krögare som dj! Så kanske Vinge ska se om sin son i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in