Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Jag är över 30 och relativt cynisk även om resten inte stämmer in ett skit, men känner mig träfffad ändå.
Att en viss grupp av medlemmar har "tagit över" flashback som du skriver beror väl kanske på att undergroundskribenterna inte är flitiga nog, eller också kanske de har fått andra intressen?
Men ett forum är ju inte en statisk företeelse utan är ju satt i en ständig förändring, om detta är till det bättre eller till det sämre är ju upp till var och en att bedömma.
Att nostalgiskt blicka tillbaka till de "gamla goda tiderna" då forumet verkligen var underground gagnar väl ingen?
Dessutom är väl nostalgi inte särskilt underground överhuvudtaget eller?
Det bästa är väl om alla fyller på med inlägg av den typ de själva vill se, för det är ju det man vill ha? alla tänkbara typer.
Saken är nog den att iochmed att forumet har blivit större och mer populärt så har det automatiskt lockat till sig mer uppmärksamhet från medier och myndigheter, liksom många ungar och andra som vill se vad det här "fräna" egentligen är. Vilket i sig har fått de mest aktiva "undergound-skribenterna" här att söka sig bort och till nya jaktmarker. Visst finns det en del godsaker kvar, men även jag anser att det svämmas över av saker som verkar tyda på att man är mer intresserad av att skaffa kompisar och lära känna folk här hellre än att diskutera det forumet skapades för ursprungligen. Som sagt, det finns mycket fint kvar, allt är inte mörker.
Dock så är det en sak mer än annat som hämmar "undergounden" här och har fått många att dra sig undan, och det är de nya reglerna. Det som lockade förut var den totala anarkin och att oavsett hur kontroversiellt något ämne än var så var det bara att köra på hur man ville.
Som bekant är det långt ifrån så nu. Och i samma takt som regler uppstår så försvinner det anarkistiska fria "undergound"-forumet.
Svårare än så är det inte, nostalgi eller inte.