Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-10, 22:56
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Citat:
Men ett forum är ju inte en statisk företeelse utan är ju satt i en ständig förändring, om detta är till det bättre eller till det sämre är ju upp till var och en att bedömma.

Min erfarenhet av forum är att de alltid "tas över" till slut av en dominerande sida. Till exempel Forumhuset där man kunde diskutera politik med alla möjliga människor, men som på senare tid blev en slags intern diskusssionsplats för nationalister. Jag fördömer inte dem, men det är ett exempel på ett forum som blivit så gott som statiskt.

Citat:
Att en viss grupp av medlemmar har "tagit över" flashback som du skriver beror väl kanske på att undergroundskribenterna inte är flitiga nog, eller också kanske de har fått andra intressen?

Denna grupp med "undergroundskribenter" har troligtvis tröttnat på de irrelevanta inlägg som gjorts av "övertagarna" i deras trådar. Däremot är inte undergroundskribenterna intresserade av att gå in i "övertagarnas" trådar och tracka dom för vad de skriver.
Citera
2003-12-10, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Jag är över 30 och relativt cynisk även om resten inte stämmer in ett skit, men känner mig träfffad ändå.
Att en viss grupp av medlemmar har "tagit över" flashback som du skriver beror väl kanske på att undergroundskribenterna inte är flitiga nog, eller också kanske de har fått andra intressen?

Men ett forum är ju inte en statisk företeelse utan är ju satt i en ständig förändring, om detta är till det bättre eller till det sämre är ju upp till var och en att bedömma.
Att nostalgiskt blicka tillbaka till de "gamla goda tiderna" då forumet verkligen var underground gagnar väl ingen?
Dessutom är väl nostalgi inte särskilt underground överhuvudtaget eller?

Det bästa är väl om alla fyller på med inlägg av den typ de själva vill se, för det är ju det man vill ha? alla tänkbara typer.

Saken är nog den att iochmed att forumet har blivit större och mer populärt så har det automatiskt lockat till sig mer uppmärksamhet från medier och myndigheter, liksom många ungar och andra som vill se vad det här "fräna" egentligen är. Vilket i sig har fått de mest aktiva "undergound-skribenterna" här att söka sig bort och till nya jaktmarker. Visst finns det en del godsaker kvar, men även jag anser att det svämmas över av saker som verkar tyda på att man är mer intresserad av att skaffa kompisar och lära känna folk här hellre än att diskutera det forumet skapades för ursprungligen. Som sagt, det finns mycket fint kvar, allt är inte mörker.

Dock så är det en sak mer än annat som hämmar "undergounden" här och har fått många att dra sig undan, och det är de nya reglerna. Det som lockade förut var den totala anarkin och att oavsett hur kontroversiellt något ämne än var så var det bara att köra på hur man ville.
Som bekant är det långt ifrån så nu. Och i samma takt som regler uppstår så försvinner det anarkistiska fria "undergound"-forumet.
Svårare än så är det inte, nostalgi eller inte.
Citera
2003-12-10, 23:30
Medlem
Fat bastards avatar
[quote=Cold dead hands]Min erfarenhet av forum är att de alltid "tas över" till slut av en dominerande sida. Till exempel Forumhuset där man kunde diskutera politik med alla möjliga människor, men som på senare tid blev en slags intern diskusssionsplats för nationalister. Jag fördömer inte dem, men det är ett exempel på ett forum som blivit så gott som statiskt.

Denna grupp med "undergroundskribenter" har troligtvis tröttnat på de irrelevanta inlägg som gjorts av "övertagarna" i deras trådar. Däremot är inte undergroundskribenterna intresserade av att gå in i "övertagarnas" trådar och tracka dom för vad de skriver.[/QUOTE

Jag har ju inte lika stor erfarenhet av andra forum som du tycks ha, men jag känner inte igen din beskrivning av Flashback med två nästan rivaliserande sidor.

Men om du upplevt samma sak i andra forum kanske det är den naturliga vägen som ett forum utvecklar sig?
Ju större det blir desto mer poleras de vassa kanterna av och det blir mer och mer mainstream.
Citera
2003-12-11, 08:39
Medlem
Säkre Sammys avatar
Min personliga tanke om FB är att det är ett underligt forum med lite underliga personer. Men väl intressant att vara på. Om någon frågar en massa dumma frågor är det ibland svårt att låta bli att vara ironisk, det är en del av att vara människa. Ställer man dessutom en kontroversiell fråga som man kan tänka sig att folk reagerar på. T ex stölder, får man väl se det som att en naturlig reaktion kommer vara att man kan få lite elaka kommentarer. Men snälla vem sitter uppe en natt över något som någon skrivit på FB's forum, jag hoppas att alla har mer av ett liv än att de bryr sig. Jag har det iaf, men det är fortfarande festligt att läsa vad vissa skriver
Citera
2003-12-11, 15:33
Medlem
diskodiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Ju större det blir desto mer poleras de vassa kanterna av och det blir mer och mer mainstream.

Sant, men det måste väl inte bara vara dåligt? Även om galningarna procentuellt sett blir färre så finns de fortfarande kvar.
Citera
2003-12-14, 20:15
Medlem
Potrzebies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Men eftersom Jan inte har ett dugg med forumet att göra, och ingen här vill redovisa hur den brittiska lagen fungerar och lyder så... Eftersom svensk lag inte ska vara värd ett piss här (men tydligen är det ändå, konstigt nog?)

Och hur saker och ting "tolkas" är en högst personlig sak, som varierar från person till person, och personliga åsikter skulle inte vara regler här var det sagt en gång i tiden. Synd att det var tydligen inte så mycket värt att stå fast vid sina ideal. :mad:

Som sagt, duger inte brittisk lag heller så får man väl flytta servern vidare till något annat land. Iallafall om man ska ha någon trovärdighet och kunna stå fast vid sina ursprungsprinciper och ideal.

Forumet är uppenbart ägnat åt svensk publik, domstolen kommer nog skita i att servern sitter i england. Se Marknadsdomstolens dom MD 2001:19.
Citera
2003-12-16, 22:46
Medlem
Om ni ska hålla er inom ämnet för tråden och diskutera huruvida Flashback är underground eller inte lämpar sig denna tråden bättre på Flashbackforumet.
Citera
2003-12-16, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilo
Om ni ska hålla er inom ämnet för tråden och diskutera huruvida Flashback är underground eller inte lämpar sig denna tråden bättre på Flashbackforumet.

Och vem fan är du??
Citera
2003-12-16, 23:24
Bannlyst
Citat:
Och vem fan är du??

Undrar jag också? Kom för 3 dagar sedan & är redan mod?
Är flashback som irc där man ger Op till alla man tycker om?
Citera
2003-12-16, 23:52
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Undrar jag också? Kom för 3 dagar sedan & är redan mod?
Är flashback som irc där man ger Op till alla man tycker om?

Användaren bakom Lilo är en mycket erfaren forummedlem som med admins tillåtelse fått ett nytt nick.
Citera
2003-12-17, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Användaren bakom Lilo är en mycket erfaren forummedlem som med admins tillåtelse fått ett nytt nick.

Jo, jag förstår att det är Laura, men vad fan...
Citera
2003-12-17, 00:19
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Jo, jag förstår att det är Laura, men vad fan...

Hörrö thompa.. du måste bara provocera och ifrågasätta så fort du får en chans va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in