2009-08-11, 22:50
Medlem
skriv gärna i trådarna ni skriver ungefär hur gamla era barn är.

Jag är mer den hårda skolan och tvättar barnens hår rakr upp och ner, de får skrika och flaxa med armarna men det slutar alltid med att jag vinner för jag är betydligt starkare!!!!

Nu är det kanske tur att jag inte har några barn
Citera
2009-08-11, 23:25
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag håller min hand i pannan på min dotter när jag tvättar hennes hår. Hon är för liten för att förstå att hon ska luta huvudet tillbaka osv, men det är oftast inga problem när det gäller bad/dusch och dom få sekunder det obehaget kommer brukar lätt gå över.

Hon är snart 2 år.
Citera
2009-08-11, 23:33
Medlem
Minkybabys avatar
Har en 5-åring och en 1-åring och jag låter den stora tvätta håret på den lilla. 5-årigen använder en liten leksaksvattenkanna och har noggranna instruktioner att se till att den lilla inte får vare sig vatten eller schampo i ögonen. Funkar jättebra!
Citera
2009-08-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evighetsmaskin
Det låter som barnmisshandel av alla skrik, lyckas någon göra det tyst, inte använda schampo?
Min son är två år och han älskar att duscha, han skrattar när han får vatten i ansiktet och gör det gärna själv.. Han håller i duschmustycket själv och tycker det är jätteroligt

Vilket jag självklart är överlycklig för och hoppas det håller i sig hela livet
Citera
2009-08-12, 18:07
Medlem
Drexls avatar
Har en 1-åring och en 3-åring som aldrig fått chansen att klaga. Jag har varit tämligen brysk med vattenspolandet och aldrig talat om att schampo i ögonen skulle kunna vara någon form av problem och det har heller aldrig blivit något problem.

Mvh
Citera
2009-08-12, 22:20
Medlem
Camakas avatar
Tycker bara det är fjollerier att ha en massa handdukar osv i pannan så inte vattnet rinner ner i ansiket/ögonen...

Förlåt mig men är alla curlingföräldrar här inne?

Jag har en liten grabb snart 3 år, när han var runt året var det bara att köra på, han fick skrika så bäst han ville, efter ett par duschar så hade han lärt sig och idag älskar han att duscha med vatten i ansiktet.

Det kan knappast bli bra i framtiden eller utvecklande med en massa handdukar och andra saker så att man hindrar vattnet att rinna ner, hur utvecklad blir man då? Hur rädd kommer man inte att vara i framtiden.

Schampoo svider inte om man har barnschampoo, skulle det svida när man använder vanligt så är det inget man dör av! Den lille lär sig bara att stänga ögonen till nästa gång....

Den hårda vägen är den ända rätta!
Citera
2009-08-13, 00:25
Bannlyst
Större barn klarar detta men de som inte talar eller förstår är det värre med, de kanske får trauma emot hårtvättning och skriken visar att något är fel.

Att magen skriker genom munnen vid hunger är en annan sak som verkar svårare.
Citera
2009-08-13, 08:31
Medlem
Danals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
Tycker bara det är fjollerier att ha en massa handdukar osv i pannan så inte vattnet rinner ner i ansiket/ögonen...

Förlåt mig men är alla curlingföräldrar här inne?

Jag har en liten grabb snart 3 år, när han var runt året var det bara att köra på, han fick skrika så bäst han ville, efter ett par duschar så hade han lärt sig och idag älskar han att duscha med vatten i ansiktet.

Det kan knappast bli bra i framtiden eller utvecklande med en massa handdukar och andra saker så att man hindrar vattnet att rinna ner, hur utvecklad blir man då? Hur rädd kommer man inte att vara i framtiden.

Schampoo svider inte om man har barnschampoo, skulle det svida när man använder vanligt så är det inget man dör av! Den lille lär sig bara att stänga ögonen till nästa gång....

Den hårda vägen är den ända rätta!

Kan man verkligen använda ordet curla när man pratar om schampo, passar inte riktigt in i sammanhanget väl.
Om du kännde mig så skulle "curlingföräldrar" vara det sista ordet du skulle ta i din mun
Men ibland så skär det så i öronen när småbarn skriker att man helt enkelt får hjälpa till lite.
Nu är mina barn så pass stora att de inte behöver ha handduk utan kan blunda och böja huvudet bakåt utan att det behöver bli en massa gnäll.
Citera
2009-08-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evighetsmaskin
Det låter som barnmisshandel av alla skrik, lyckas någon göra det tyst, inte använda schampo?

Hur gammalt är barnet? Har det långt/kort hår? Man kan bara använda lite balsam (helst utan kemikalier, kolla upp aubrey organics eller weleda, brukar finnas lite olika på vanliga hälsokostaffärer), naturliga ingredienser svider inte i ögonen och irriterar inte hårbotten.
Citera
2009-08-13, 23:03
Medlem
tjohos avatar
Jag har 3 yngel, 7, 9 och 13 år gamla. Nu är det självklart så att de fixar duschen helt själva alla 3.
När de var riktigt små var de med oss i badkaret redan när de var ett par veckor gamla samt att vi gick på babysim med dem. De blev vana att få vatten i ansiktet och med ett barnschampoo svider det inte mycket.
Vi har aldrig mjäkat med dem, när man förbereder dem för mycket känner de på sig att det är något lurt och är på sin vakt.
Citera
2009-08-13, 23:07
Medlem
multimegas avatar
min minsta lilla söta dotter på 3månader blir helt hysterisk vissa gånger hon badar, o andra gånger ligger hon o skrattar o charmar ihjäl en

själva håret reagerar hon aldrig på.. iofs så kan hon ge en "vad gör du bruschan" min... men den brukar gå över rätt fort
Citera
2009-08-14, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haraaz
Hur gammalt är barnet? Har det långt/kort hår? Man kan bara använda lite balsam (helst utan kemikalier, kolla upp aubrey organics eller weleda, brukar finnas lite olika på vanliga hälsokostaffärer), naturliga ingredienser svider inte i ögonen och irriterar inte hårbotten.
1 och kort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in