Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
Tycker bara det är fjollerier att ha en massa handdukar osv i pannan så inte vattnet rinner ner i ansiket/ögonen...
Förlåt mig men är alla curlingföräldrar här inne?
Jag har en liten grabb snart 3 år, när han var runt året var det bara att köra på, han fick skrika så bäst han ville, efter ett par duschar så hade han lärt sig och idag älskar han att duscha med vatten i ansiktet.
Det kan knappast bli bra i framtiden eller utvecklande med en massa handdukar och andra saker så att man hindrar vattnet att rinna ner, hur utvecklad blir man då? Hur rädd kommer man inte att vara i framtiden.
Schampoo svider inte om man har barnschampoo, skulle det svida när man använder vanligt så är det inget man dör av! Den lille lär sig bara att stänga ögonen till nästa gång....
Den hårda vägen är den ända rätta!
Kan man verkligen använda ordet curla när man pratar om schampo, passar inte riktigt in i sammanhanget väl.
Om du kännde mig så skulle "curlingföräldrar" vara det sista ordet du skulle ta i din mun
Men ibland så skär det så i öronen när småbarn skriker att man helt enkelt får hjälpa till lite.
Nu är mina barn så pass stora att de inte behöver ha handduk utan kan blunda och böja huvudet bakåt utan att det behöver bli en massa gnäll.