• 1
  • 2
2009-08-11, 22:51
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kufen
kan dessa banker ändra sparräntan för kunderna närsomhelst hursomhelst?

en dag kanske hoist är bäst en vecka senare är svea direkt?

bör man gardera sig och skaffa flera internetbanker för att kunna alltid ligga i den bästa banken?

hur gör ni?

De följer Riksbanken, men de betalar alltid mer än de andra banken. De stora ger 0,25 % typ, medan nischbankerna ger upp till 3.6 % på årsbasis. Dessutom är det nu slutsänkt för Riksbankens del.
Citera
2009-08-12, 18:15
Medlem
Mipppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Internetbanken som Hoistspar eller Sevenday Finans ger de högsta räntorna. Båda har insättningsgaranti upp till 500K.

Gå till Privata Affäerer, så får du dem sorterade.

Är hoistspar några att lite på? Ingen bank som konkar eller så?
Tacksam för svar asap,
Citera
2009-08-12, 19:08
Medlem
Mipppss avatar
Ansökte nyss om ett sparkonto på Marginalen, verkade gå bra får brev inom ett par dagar.
Någon med erfarenheter från Marginalen?
Vad jag läst så är de seriösa och de har även insättningsgaranti.
Räntan är inte den högsta men jag har inte räknat med stora summor utan helt enkelt :säkert sparande!
Citera
2009-08-12, 23:43
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mippps
Är hoistspar några att lite på? Ingen bank som konkar eller så?
Tacksam för svar asap,

Du har insättningsgaranti upp till 500.000 SEK. Mer än så bör du inte ha på ett konto hos någon egentligen. Att öppna konto är väldigt smidigt. Man gör det själv. Det krävs dock att man har e-Leg och ett existerande konto hos en vanlig bank. Räntan var 3,6 % eller ngt sånt. Sedan finns det Bluestep samt SevenDay. Samtliga ger höga räntor och kräver e-leg.
Citera
2009-09-26, 11:58
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Har länge sparat i Marginalen. Funkat utmärkt. Nu är räntan bättre på HoistSpar. Förde först över 10000 för att se att pengarna dök upp. Vilket de gjorde :-D Nu förde jag över resten.
Citera
2009-09-26, 13:36
Medlem
lepops avatar
Skandiabnekn helt klart! Om du vill binda så ska du ta deras deras fasträntekonto (http://www.skandiabanken.se/hem/temp...e____1855.aspx)

Du kan fixa allt på 5 min hemifrån
Citera
2009-09-26, 13:37
Medlem
lepops avatar
Skandiabanken helt klart! Om du vill binda så ska du ta deras deras fasträntekonto (http://www.skandiabanken.se/hem/temp...e____1855.aspx)

Du kan fixa allt på 5 min hemifrån
Citera
2009-09-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
De följer Riksbanken, men de betalar alltid mer än de andra banken. De stora ger 0,25 % typ, medan nischbankerna ger upp till 3.6 % på årsbasis. Dessutom är det nu slutsänkt för Riksbankens del.

Haha, ja, visst var det slutsänkt när du skrev det där?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in