• 3
  • 4
2009-08-12, 20:01
Medlem
vafan gnäller TS över?
Det är ganska naturligt att försöka tjäna pengar på saker och ting. Ser inte riktigt varför just internettdating skulle vara friat från det. Vill du inte betala så finns det alternativ eller så får du ragga IRL.
Citera
2009-08-12, 23:01
Bannlyst
TS, du borde glädja dig över att nätdejting inte fungerar pga att tjejer bara r ute efter bekräftelse över att känna sig viktiga och attraktiva.
I framtiden kommer vi se män utvecklade med äggstockar, livmoder etc., i analen för att kunna föda med tanke på hur tjejer uppträder idag.
Citera
2009-08-12, 23:16
Medlem
Citat:
vafan gnäller TS över?

TS gnäller över att internet var ärligare och oskyldigare förr (korrekt iakttagelse) samt att pengahungriga arslen tjänar pengar på nätdejting (stämmer också).

Som redan sagts i tråden, det är summan som är problemet här. När det kostar 200-300 kr per månad att vara medlem handlar det inte om att "det kostar pengar att driva en sajt" eller om "hur marknaden fungerar".

Trött på att folk "vill ha allting gratis"? Rimligt. Men många är också trötta på pengahungriga arslen.
Det är skillnad på penninghunger och penninghunger... Blir du rik på att sälja armani-kostymer så sk-tsamma.. men tycker du det är lämpligt att bygga din rikedom på människors ensamhet, då är du ett arsle.
Bara att gratulera dem som kan se detta. Inkl TS.
Citera
2009-08-13, 07:30
Medlem
iambecomedeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
TS gnäller över att internet var ärligare och oskyldigare förr (korrekt iakttagelse) samt att pengahungriga arslen tjänar pengar på nätdejting (stämmer också).

Som redan sagts i tråden, det är summan som är problemet här. När det kostar 200-300 kr per månad att vara medlem handlar det inte om att "det kostar pengar att driva en sajt" eller om "hur marknaden fungerar".

Trött på att folk "vill ha allting gratis"? Rimligt. Men många är också trötta på pengahungriga arslen.
Det är skillnad på penninghunger och penninghunger... Blir du rik på att sälja armani-kostymer så sk-tsamma.. men tycker du det är lämpligt att bygga din rikedom på människors ensamhet, då är du ett arsle.
Bara att gratulera dem som kan se detta. Inkl TS.
Om närmare 300 000 svenskar finns på EN sajt och betalar vad det kostar att vara medlem så handlar det DEFINITIVT om marknaden - folk betalar den summan.

Du hävdar att dejtingsajter tjänar pengar på ensamhet, någon hävdar att de som säljer Armani-kostymer tjänar pengar på osäkerhet; det är väl egentligen lika korrekt?
Citera
2010-01-02, 12:43
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Argh, nu får man tydligen inte två gratisdagar på E-Kontakt längre.
Citera
2010-01-02, 13:23
Medlem
Ratads avatar
När du säljer en produkt är begär och drömmar det viktigaste att spela på. Datingtjänster, bilar och bantningspulver. Så "ja" TS det är pengakåta typer som styr och ställer. För det vore ju för oseriöst om folk slutade betala pengar för att träffa någon!

Har ni sett den där vidriga, dåligt dubbade reklamen på TV där dom "tar fram personlighetsprofiler" och matchar en mot någon lista. Jag vill spy och kräkas på dom på samma gång. För dom hundralappar man antagligen måste spendera är det nog fan bäst att det garanterar att man får knulla. Jag får också känslan att det finns massor med golddiggers på sånna siter.
Senast redigerad av Ratad 2010-01-02 kl. 13:26.
Citera
2012-01-08, 09:37
Medlem
@kingfreddy
Jag utvecklar en gratis sida just nu. http://www.moderndejting.se.nf/
Inte världens bästa sida, än, men gratis.
använd gärna http://www.moderndejting.now.lc/ istället. (tänker byta webbhotell snart. hatar support på tyska som är översatt med google translate. så jag använder .now som länkt till vart den ligger)
Citera
2012-01-09, 16:35
Medlem
Sie-Gubbas avatar
Utseendet är ju verkligen allt. Jag läste en gång att 90% av mailen gick till 10% av kvinnorna på en amerikansk dejtingsajt. Har du inte rätt utseende så blir du bortsållad. Att betala en dejtingsida blir ju att betala för bildhosting, det blir som att betala för ett facebook konto folk kan kontakta dig men det vill dom inte.
Jag hade betalat för en sajt som Hotornot för Sverige där det krävs ja från båda för att kommunikationen ska öppnas och där måste man vara vip medlem för att få svara på brev. Bilder och endast lösryckta ord för att beskriva intressen består profilerna av. Rent och avskalat, man kan också använda dessa ord för att söka efter fler användare som också gillar att paddla kajak till exempel.

Jag tyckte att match hade för ytliga frågor i sitt matchaffinity och gav för dåliga matchningar.
Om en man har fyllt i att han vill ha en smal kvinna så kan jag som överviktig kvinna ändå hamna på hans lista över matchningar. Visserligen visas matchnings procenten vid sidan av profilen men där viktiga saker som om man har barn eller inte vill ha barn krockar med ens krav så tycker jag att det borde listas bredvid så att man kan välja bort den personen och slipper slösa bort tid på att skriva till någon som man ändå inte passar ihop med. Frågan om man vill ha barn fanns inte ens med bland matchningsfrågorna.
Man vet ju inte vilka frågor som man svarar likadant på och då blir matchningsprocenten meningslös. Ska man ha matchningsfrågor så vill jag se tydliga kravlistor och där ska det vara brutal ärlighet och fram med de hårda och höga kraven. ytlighet ska man stå för precis som man ska stå för sina krav och inte hyckla. Man kan dela upp de i det som är hugget i sten och där kan man få ange midjemått i max antal centimetrar som är ok på en presumtiv partner och de saker som man är flexibel på. Uppfyller inte en användare villkoren på hugget i sten listan och då gäller det alla kraven så ska den profilen inte dyka upp bland matchningarna.

Vilka funktioner vill man betala för? En hel del män hade nog kunnat tänka sig att betala för en funktion där användare måste skriva in sitt midjemått i centimeter för att få skriva till dom eftersom de inte gillar när tjockisar skriver till dem. Hotornot har ju också en funktion där man kan betygsätta användarnas foton man kan ha en funktion där en användare sätter en gräns på att endast de som fått rating 7 och uppåt på sina foton får kontakta hen. Och jag vill slippa brev från otrogna män överlag och från män som är gamla nog att vara min far.
Citera
2012-01-09, 16:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingfreddie
alla dejting sites och ska kräva 200-300 spänn i månaden för en så basic tjänst som inte kostar ETT ENDA SKIT att lägga upp.
Är medveten om att detta är en gammal tråd som blivit bumpad, men jag har faktiskt undrat samma sak.
Jag har kikat runt på dejting/kost/etc typ av sidor och de kostar rätt så mycket att vara med i. Skripten är enkla, webhotell billiga, man kan bara kontakta dem via e-mail så det behövs nog inte så mycket personal - så jag antar att man betalar för deras annonsering.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in