2009-08-10, 17:09
Medlem
Lampfots avatar
Jag är supersugen på att dricka öl.
Jag tänkte dricka EN öl, och verkligen njuta av den.
Fyra timmar senare ska jag göra utandningsprov i alkometer.
Det MÅSTE visa 0.0.
Jag är tyvärr i en besvärlig situation som jag inte vill skriva om mer här, men så ovan är omständigheterna kortfattat.

33 cl starköl bränns på tre timmar.
33 cl folköl bränns på två timmar.
Då har jag räknat på att 1.5 cl 40% alkohol bränns i timmen.
Systembolaget har också de siffrorna:
http://www.systembolaget.se/AlkoholHalsa/Broschyr/Hur_snabbt_alkohol_ur_kroppen.htm

Att förbränna och köra bil lagligt är en sak, men jag ska ha 0.0 i utandningsprov.
Att jag kan dricka en folköl tar jag för givet, men kan jag dricka en starköl?
Vad tror ni?
Hur skulle ni gjort, några tips?
Citera
2009-08-10, 17:11
Medlem
Benzonas avatar
Prova, om det inte funkar blir du väl varse om det.
Citera
2009-08-10, 17:12
Medlem
Benny.Santinis avatar
vad väger du?
Citera
2009-08-10, 17:13
Bannlyst
Den som väntar på nåt gott, ta den efter provet för säkerhets skull, är nog på håret att du får 0,0 men beror mer på din egen storlek..
Citera
2009-08-10, 17:14
Medlem
Lampfots avatar
Det var snabba svar. Jag är man och väger ungefär 96 kg.
Alkotestet kommer fyra timmar efter ölen druckits.
Senast redigerad av Lampfot 2009-08-10 kl. 17:18.
Citera
2009-08-10, 17:17
Medlem
Den som väntar på nått gott... Varför inte vänta med ölen i fyra timmar så smakar den ännu bättre när du väl får dricka den?
Citera
2009-08-10, 17:27
Bannlyst
kan gå men skulle nog vänta för säkerhets skull
Citera
2009-08-10, 17:33
Medlem
PyR0s avatar
Kom igen, vad fan liksom... Har du ett sånt fruktansvärt sug efter alkohol så du inte kan avstå i fyra timmar bör du kanske se över din situation. Drick en läsk för fan.
Citera
2009-08-10, 17:44
Medlem
Lampfots avatar
Jag kanske var otydlig. Jag har permis, och under permisen så skulle jag passa på att dricka öl. Sen när jag kommer tillbaka från permisen så får jag blåsa.

Eftersom jag tänkte dricka EN öl, på den veckopermis jag har så tänkte jag först höra vad ni tror om att dricka en starköl (33 cl) utan att åka dit på alkoprovet fyra timmar senare.
Citera
2009-08-10, 17:59
Medlem
roschs avatar
det går!
Citera
2009-08-10, 18:03
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampfot
Jag kanske var otydlig. Jag har permis, och under permisen så skulle jag passa på att dricka öl. Sen när jag kommer tillbaka från permisen så får jag blåsa.

Eftersom jag tänkte dricka EN öl, på den veckopermis jag har så tänkte jag först höra vad ni tror om att dricka en starköl (33 cl) utan att åka dit på alkoprovet fyra timmar senare.
Klart det går om du väger 96 pannor... Tror de där siffrorna är beräknade på en person som väger 75. Kör i vind och njut av din "frihet".
Citera
2009-08-10, 18:04
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampfot

om du har en vecka "ledigt" varför väntar du tills det är 4 timmar kvar av permisen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in