Efter din felbeskrivning känns det som om du bara behöver göra en chkdsk /f på den strejkande disken. Byt igen så du bootar från "rätt" disk, starta från skivan, kör recovery console, kör chkdsk (det är inte chkdsk /f i recovery console utan chkdsk /p /r)
Efter din felbeskrivning känns det som om du bara behöver göra en chkdsk /f på den strejkande disken. Byt igen så du bootar från "rätt" disk, starta från skivan, kör recovery console, kör chkdsk (det är inte chkdsk /f i recovery console utan chkdsk /p /r)
Ok nu är de så att bilderna som ligger på datorn har ett stort värde för mig då ja tar en del kort.
Så helst vill ja rädda dem. Resten skiter ja i men går det att rädda musiken och filmerna så är ju det ett plus.
Du kanske kan starta med Ubuntu Live CD? Har själv aldrig provat detta själv, men värt ett försök. Ett annat sätt att sätta in den i en kabinettlåda och kopiera allt som är viktigt till en annan hårddisk. Sedan formatera om och starta från scratch.
Eller så formaterar du disken med hjälp av din brorsas dator, installerar get back data och väljer sedan det du vill spara av det du har på hårddisken...
Hjälp! Kommer in på disken osv men just min mapp kommer jag inte in på.
När jag kollar egenskaperna på disken så är den nästan full.
Men när jag kollar på min mapp står de 0 filer, 0 mappar
Försöker man öppna den står det såhär:
ej tillgänglig
åtkomst nekad
Någon som har en aning om hur ja ska göra?
Hej! Har du kanske dolt filerna innan? I så fall måste du gå in på mappalternativ och ändra så att dolda filer syns. Själv muppade jag runt lite med detta, vilket resulterade i total förvirring
Hej! Har du kanske dolt filerna innan? I så fall måste du gå in på mappalternativ och ändra så att dolda filer syns. Själv muppade jag runt lite med detta, vilket resulterade i total förvirring
EDIT: Hoppsan, såg inte största problemet, att du inte kommer in i mappen Har ingen aning om hur du löser det Men åååh, jag råkade tydligen citera mig själv också
Senast redigerad av JinkR 2010-03-29 kl. 11:28.
Hjälp! Kommer in på disken osv men just min mapp kommer jag inte in på.
När jag kollar egenskaperna på disken så är den nästan full.
Men när jag kollar på min mapp står de 0 filer, 0 mappar
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!