2009-08-09, 14:45
Medlem
therocks avatar
Har ploppat upp ett par thaimassage ställen i min mellanstora stad. Likadant överallt i sverige. Har aldrig varit i thailand eller testat thai massage. men förmodar att det kommit för det är ett poppulärt resemål för svenskarna. Men en så stor marknad, vad är grejjen? är det skönt och billigt?? Förekommer det sex, är det därför det är populärt, hur stor andel isåfall? Har det kommit en landsomfattande bordell kedja i det perfekta landet sverige så borde väll detta vara med på förstasidorna i tidningarna, här är ju prostitution förbjuden och finns ju inte(!)? eller är det helt vanlig massage så skön så det krossar allt annat??...Berätta vad det här handlar om..
Citera
2009-08-09, 14:57
Medlem
Reddans avatar
Har prövat thai massage i thailand, och inte den såkallade "happy ending" varianten och det kändes mer som en misshandel än massage. Jag och min polare tävlade om vem som kunde klara sig längst utan att skrika.

Jag vann, men det är inget jag tänker betala för igen, skulle inte ens göra det om jag fick det gratis.
Citera
2009-08-09, 17:20
Medlem
$crooges avatar
Jag har aldrig fått thaimassage (jag får happy endings på en gång, hö hö hö)
Testa en gång, är det skönt så gör det igen, är det inte skönt så behöver du inte gå dit igen
Citera
2009-08-10, 09:56
Medlem
MrOaikis avatar
Vi svenskar är också spända i kroppen och kan behöva avslappnande massage. Jag tror det funnits en marknad för det hela tiden, men den klassiska svenska massagen har aldrig riktigt kommersialiserats i speciellt bred omfattning. Letar du i telefonkatalogen efter massage, så hittar du flera stycken massörer i varje svensk stad - men oftast med ett mobilnummer och/eller någon obskyr källarlokal. Man har alltså inte riktigt startat större ställen och öppet riktat sig till allmänheten i stil med "Klassisk svensk massage - Passa på att slappna av - drop in - välkommen!"

Thailändarna testade väl, och det gick vägen, så då har allt fler insett att det finns en marknad att mätta.

Sedan finns det ju även en aspekt till - gubbar som vill uppleva thailand hela året. När jag var på thaimassage i Stockholm låg jag avskild med ett draperi. På andra sidan låg en tjock gubbe som raggade konstant på sin massör.

"Ooooh... Jag var i Thailand."
"Va' trevligt."
"Oooooooh.... ja.... du kanske ska med mig nästa gång?"
"Hehe..."
"Va? Du och jag till Thailand? Du är väl från Thailand... ooooh... ja..."
"Hehe... Nej, jag trivs här."
"Oooh... Ja... Tycker du om att massera? Va? Hehe... Ooooh..."

Och sist men inte minst... om du också undrar vad grejen med just thaimassage är, så är svaret att man drar mycket i musklerna samtidigt som de masseras. Man lägger sig i olika ställningar som stretchar ut musklerna. Det är ganska hårt, men jag gillar hård massage. Tycker de flesta massörer mesar. Nästa gång ska jag testa djupgående sportmassage.
Citera
2009-08-10, 10:02
Medlem
Hård massage är det absolut bästa, jag går och får massage regelbundet av en finsk kvinna med otroliga nypor.
Hon ger en stenhård djupgående massage, känner sig lätt misshandlad efteråt men fan så skön effekten blir av den.

En gång när hon masserade min nacke förklarade hon att det krävdes ganska mycket kraft för att bryta den, så det var okej att man tog i av bara satan där också

Har aldrig testat thaimassage, men det kanske kan vara något?
Hur skiljer den sig från vanlig sportmassage?
Citera
2009-08-10, 10:31
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorRuddock
Hård massage är det absolut bästa, jag går och får massage regelbundet av en finsk kvinna med otroliga nypor.
Hon ger en stenhård djupgående massage, känner sig lätt misshandlad efteråt men fan så skön effekten blir av den.

En gång när hon masserade min nacke förklarade hon att det krävdes ganska mycket kraft för att bryta den, så det var okej att man tog i av bara satan där också

Har aldrig testat thaimassage, men det kanske kan vara något?
Hur skiljer den sig från vanlig sportmassage?

Var finns denna finska kvinnan? Det låter underbart!

Thaimassage skiljer sig från sportmassage just genom de olika ställningarna du placeras i. Istället för att bara ligga ner och låta massörens händer göra jobbet, så placerar massören dig i olika ställningar. Armen uppbänd bakom ryggen t.ex, medan han masserar den spända musklen.
Citera
2009-08-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Var finns denna finska kvinnan? Det låter underbart!

Thaimassage skiljer sig från sportmassage just genom de olika ställningarna du placeras i. Istället för att bara ligga ner och låta massörens händer göra jobbet, så placerar massören dig i olika ställningar. Armen uppbänd bakom ryggen t.ex, medan han masserar den spända musklen.

Kvinnan finns i Halmstad, på ett lokalt gym.
Aha, då gör hon någon slags variant då hon ofta flyttar runt armarna för att komma åt olika muskler.

En massage ska vara hård och kännas efteråt, mysmassage kan jag få av min fru
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in