2009-08-09, 11:28
Medlem
Hejsan vill ha akuthjälp nu.
Det är så att jag formaterade min dator igår. Men det funger inte som det ska. CD/DVD läsaren läser vara DVD-filmer samt XP-skivan. Men inga andra skivor tex installations skivan till moderkortet och sånt. Vad kan problemet vara?

Det går inte ens öppa mediamaker för då kommer det upp en ruta och säger att ljudet inte fungerar.

Sen en fråga till hur fassen installerar man bredbandet? Jag har comhem.
Jag har liksom formaterat förut, med samma skiva och med bra resultat. Dvs allt fungerade felfritt.
Citera
2009-08-09, 11:56
Medlem
på comhems hemsida står det att man ska starta om bredbandsmodemet. Men det fungerar ändå inte. :/

Just nu sitter jag på min laptop och skriver och här fungerar internet men inte på min stationära
Citera
2009-08-09, 12:22
Medlem
LokoJoes avatar
Du måste installera drivrutinen till nätverkskortet för att internet ska fungera.

Edit: Ja, plus alla andra drivrutiner från installationsskivan förstås. Du skulle kunna ladda ner drivrutinerna till din bärbara och bränna de till en ny CD eller överföra de till den stationära datorn via en USB sticka.
Senast redigerad av LokoJoe 2009-08-09 kl. 12:25.
Citera
2009-08-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokoJoe
Du måste installera drivrutinen till nätverkskortet för att internet ska fungera.

Edit: Ja, plus alla andra drivrutiner från installationsskivan förstås. Du skulle kunna ladda ner drivrutinerna till din bärbara och bränna de till en ny CD eller överföra de till den stationära datorn via en USB sticka.

Har jag aldrig behövt förut.
Vad kan det vara för drivis?
Men du vet ej vad problemet kan vara med dvdläsaren?
Citera
2009-08-09, 12:54
Medlem
LokoJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokåt
Men inga andra skivor tex installations skivan till moderkortet och sånt.

Installationsskivan till moderkortet innehåller även drivisar till nätverkskretsen och ljudkretsen.

Kolla om skivan är skadad. Har du CD eller DVD läsare i din bärbara dator ? Då kan du kopiera över filerna från moderkortets installationsskiva till en USB sticka och installera drivrutinerna från USB stickan.

Alternativt kan du ladda ner de senaste drivrutinerna från nätet, men då måste du veta vilket moderkort du har.

Är det en märkesdator så kan du gå in på tillverkarens hemsida och hämta drivrutiner därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in