Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-09, 00:33
Bannlyst
Har läst ett gäng trådar med samma titel men ingen har haft samma problem. Startade upp min desktop och använde den lite, gick ifrån, kom tillbaka och då var den död. Det lyser en blå diod på framsidan som visar att den får ström men inget händer längre när jag trycker på start/power knappen. Min polare trodde inte det var transformatorn för då hade inget lyst sa han. Några tips på felsök eller vad det kan tänkas vara?
Citera
2009-08-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Har läst ett gäng trådar med samma titel men ingen har haft samma problem. Startade upp min desktop och använde den lite, gick ifrån, kom tillbaka och då var den död. Det lyser en blå diod på framsidan som visar att den får ström men inget händer längre när jag trycker på start/power knappen. Min polare trodde inte det var transformatorn för då hade inget lyst sa han. Några tips på felsök eller vad det kan tänkas vara?

1. ta ut batteriet, kolla om transformatorn är hel.
2. ta bort all strömförsörjning och håll in power-knappen en stund.

prova med det, men troligtvis har moderkortet gått sönder.
Citera
2009-08-09, 00:41
Medlem
Startar inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Ganska skickligt av dej att ändå kunna logga in här!
Citera
2009-08-09, 00:43
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
Ganska skickligt av dej att ändå kunna logga in här!
Det finns folk som äger mer än en dator.
Citera
2009-08-09, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dejntan
1. ta ut batteriet, kolla om transformatorn är hel.
2. ta bort all strömförsörjning och håll in power-knappen en stund.

prova med det, men troligtvis har moderkortet gått sönder.
Ok tack för svar, ska prova det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in