Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-08, 21:50
Medlem
Jag undrar om det går att ändra känsligheten på själva musklicket, så att det inte går lika fort? Spelar nämligen ett gammalt spel och känsligheten är alldeles för stor då när man trycker in vänstra musknappen för att göra ändringar i spelet. Ska jag exempelvis trycka upp eller ner produktionen på något där man kan välja mellan + och - i spelet är det väldigt svårt att få in rärr kvantitet. Nuddar man knappen en gång lite snabbt bara rusar siffrorna iväg iväg. Finns det någon lösning till detta?

Hastigheten på själva markören går att ändra i det isntallerade programmet till musen i windows så man får rätt hastighet när man rör runt musen i spelet. Men att reglera känsligheten på vänster knappen på musen finner jag ingenstans att göra.
Citera
2009-08-08, 22:05
Medlem
EvilTouchs avatar
Det går väl inte? I alla fall inte på en vanlig mus. Det är som att ställa in känsligheten på en tangentbordsknapp. Det finns bara två lägen. "På" och "av", typ.
Citera
2009-08-08, 22:06
Medlem
boostankans avatar
Hur kan man minska känsligheten på en knapp?? Det är ju antingen AV eller PÅ så att säga men musknappen. Vill du ha en fördröjning, är det de du menar?

Hoppas du förstår det där med av och på, det finns ju bara två lägen liksom, inget mittemellan...

edit: EvilTouch var snabbare
Citera
2009-08-08, 22:06
Medlem
Finns i kontrollpanelen/mouse
Citera
2009-08-08, 22:20
Medlem
kanulas avatar
Diskussion → Support
/Mod
Citera
2009-08-08, 22:24
Medlem
bergsturks avatar
Problemet du upplever är att en timer i spelet inte tar hänsyn till datorns hastighet. Därför kollas parametern "är musknappen nedtryckt" för ofta. Du kan inte ändra detta. Är det ett gammalt DOS-spel? Då är det läge att köra det inifrån DosBOX och ställa hur många CPU-cykler spelet får tillgång till.
Citera
2009-08-08, 23:37
Medlem
DoDaDas avatar
Har du testat att använda piltangenterna?

Håll musmarkören över det du vill ändra och klicka med pilarna. Eller testa att navigera med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in